Příprava schůzky zájmového útvaru Seminární práce z předmětu Metodiky zájmových činností I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Vymezení pedagogiky VČ (PVČ)
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Metody sociální pedagogiky
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Taneční a pohybová výchova
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Vzájemná hospitační činnost
Didaktické prostředky
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Rozhodovací procesy.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Moderní personalistika DS 2009/
Příspěvek DDM a SVČ k rozvoji mladého člověka DDM = SVČ Domy dětí a mládeže = Střediska volného času Širší smysl zájmového vzdělávání: rozvoj zájmu rozvoj.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
 Příprava  Obecný záměr (současný stav, roční cíle oddílu)  Chytrý cíl (výchovný)  Atraktivní prostředek – naplnění cílů  Příprava plánu (název, termín,
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Mateřská škola, základní škola a střední škola Daneta, s.r.o.
Podnikatelský záměr: Turnaj v malé kopané. Základní info: turnaj v amatérské malé kopané dvoudenní turnaj přínos pro Olomoucký kraj a město Olomouc, široké.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Plánování přednáška druhá. 2 Obsah přednášek ProstředkyRealizaceZhodnoceníCíle AnalýzaVize.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Didaktické prostředky
Komunitní plánování cesta k aktivní roli klienta sociálních služeb
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Jak na transformaci aneb ‘Co jsme se naučili’
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Plánování prvních kroků
Zhodnocení projektu plk. Mgr. Pavla KOPECKÁ Vedoucí
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
VIKBA32 Informační vzdělávání
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Informace o projektu IKAP
Praktické aspekty příprav českého předsednictví leden - červen 2009 Eurocentrum Ústí nad Labem 22. října 2008.
Volnočasová pedagogika
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Příprava schůzky zájmového útvaru Seminární práce z předmětu Metodiky zájmových činností I.

Východiska přípravy Účastníci zájmového útvaru Obecné cíle práce Roční plán Možnosti materiální (prostředí, finance) Možnosti časové Možnosti personální –možnosti vedoucího –možnosti účastníků

Postup přípravy Cíle schůzky (Čeho chci dosáhnout?) –Vzdělávací cíl –Výchovný cíl Volba činnosti (Co budeme dělat?) Metoda činnosti (Jak to budeme dělat?) Pomůcky (Co k tomu potřebujeme?) Průběh (Čím začneme, co bude následovat, čím skončíme?)

Vzdělávací a výchovný cíl U zájmového kroužku se při stanovení vzdělávacích cílů řídíme podle osnov (ročního plánu činnosti) Výchovný cíl závisí na: –výchovném plánu –úrovni vztahů –situaci účastníků Vztah mezi vzdělávacími a výchovnými cíli se řídí charakterem zařízení (organizace)

Volba činnosti Volba činnosti závisí na: charakteru volnočasové aktivity (otevřená práce, zájmový kroužek, příležitostná činnost) počtu a schopnosti účastníků vnějších podmínkách (prostorové zázemí, materiální a personální zabezpečení, počasí atp.)

Metoda činnosti Metody, které používáme při jednotlivých aktivitách, jsou stanoveny odbornými metodikami (u kroužků odbornou didaktikou jednotlivých oborů) Dále uvažujeme o metodách, které pomáhají při vytváření vztahů mezi účastníky a při motivaci Máme na paměti princip participace

Princip participace PARTICIPOVAT = PODÍLET SE » na plánování » na rozhodování » na realizaci » na hodnocení Vychovávaný není jen objektem výchovy, nýbrž jejím subjektem!

Co potřebujeme k realizaci? Místo Čas Vybavení Drobné pomůcky (spotřební zboží) Personální zabezpečení (kolik lidí, kdo?) Další zajištění (např. doprava, pojištění…)

Průběh Zahájení – osobní přivítání (prezence) Vytvoření atmosféry (rozhovor, hra) Motivace činnosti Vlastní činnost (koordinace, podněcování, korigování…) Zhodnocení Závěr – rozloučení, motivace na příště