Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohon všech kol vozidel Škoda
Advertisements

Řízení motorových vozidel
VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A GYMNÁZIUM
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Tekutinové mechanismy
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
TECHNICKÉ PROSTŘEDKY AKTIVNÍ BEZPEČNOSTI
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
Aktivní bezpečnostní prvky automobilů
Automobily 2.ročník autoelektrikář
Střední odborná škola Otrokovice
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII ZAPOJOVÁNÍ LC.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_20.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_16.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Další komponenty.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 3.2 Obvyklé závady elektrických.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_01.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
VY_32_INOVACE_ES_13 SADA Elektrické systémy. Systém ABS : Spouští se sešlápnutím brzdového pedálu Systém snímá rychlost otáčení jednotlivých kol K systému.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII-3.3. TRANSFORMÁTORY.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Název:Základy systémů ABS a ASR Autor:Ing.Karel Hrádek Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Brzdy Ročník:druhý Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELI ZÁKLADNÍ EL.
Samosvorný diferenciál
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Tato prezentace byla vytvořena
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obor: Elektrikář Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Název prezentace (DUMu): Regulace předstihu zapalování
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Transkript prezentace:

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky T.2.1.Podvozky Obor:Autoelektrikář Ročník:2. Vypracoval:Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

Podvozkové systémy základním systémem je protiblokovací systém brzd ABS systém ABS může být doplněn o funkci protikluzového systému TCS nebo ASR nejkomfortnější je systém ESP

Cluster sensor je kombinovaný snímač stáčivé rychlosti, příčného zrychlení a podélného zrychlení veličiny jsou důležité pro výpočet skutečného směru pohybu vozidla je umístěn v těžišti vozidla poblíž ruční brzdy a k řídící jednotce ESP je připojen spolu se snímačem úhlu natočení volantu vysokorychlostní sběrnicí

Snímač natočení úhlu volantu používá se pro zjištění požadovaného směru jízdy vozidla pracuje na optoelektrickém principu a je namontován uprostřed sloupku řízení po přeprogramování jednotky ESP nebo po výměně snímače musíme nakalibrovat přímý směr jízdy pro správnou funkci ESP

Protiblokovací systém ABS musí zachovat ovladatelnost vozidla za všech podmínek při brzdění se nesmí zablokovat ani jedno kolo pracuje na principu změny tlaku brzdové kapaliny ke každému kolu zvlášť ne vždy platí pravidlo, že ABS zkracuje brzdnou dráhu

Regulace prokluzu TCS a ASR oba systémy mají zabránit protáčení hnacích kol aktivní systém vysílá do řídící jednotky motoru požadavek na snížení výkonu (změna předstihu, snížení vstřikovaného množství) a zároveň přibrzdí protáčející se kolo

Elektronický stabilizační program ESP podle nastavení volantu a rychlosti vozidla se určuje požadovaný směr, který je stále porovnáván se skutečným chováním vozidla systém koriguje situaci přibrzděním kol (až tří kol najednou), abys se vozidlo dostalo ze smyku

Další podvozkové systémy ● Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS ● Hydraulický brzdový asistent HBA ● Aktivní ochrana proti převrácení ARP ● Systém pro sjíždění z kopce HDC ● Systém podpory vadnoucích brzd FBSP ● Plynulá regulace tuhosti tlumičů CDC ● Automatická regulace odstupu ACC ● Kontrola tlaku v pneumatikách SET

Posilovače řízení úkolem je podpora řízení v různých jízdních režimech rozělujeme je na: hydraulický posilovač řízení elektrohydraulický posilovač řízení elektrický posilovač řízení

Hydraulický posilovač řízení HPS skládá se z lamelovévo čerpadla poháněného klínovým řemenem, které saje olej z nádobky a vytlačuje ho tlakovým vedením do řídícího ventilu. Odtud je olej veden do hydraulického válce řízení a případně dále veden zpět do nádobky. V nádobce může být umístěn filtr a uzávěr opatřený ryskami pro kontrolu hladiny.

Elektrohydraulický posilovač řízení EHPS používá k pohonu hydraulického čerpadla elektromotor, místo pohonu od klínového řemene ostatní část soustavy je shodná jako u soustavy s hydraulickým posilovačem a navíc systém obsahuje snímač servořízení, který snímá rychlost otáčení volantem a tím mění otáčky zubového čerpadla

Elektrický posilovač řízení EPS účinek je závislí na rychlosti jízdy v systému je elektromotor připojený ke sloupku řízení a pomáhá řidiči otáčet volantem

Servis posilovačů řízení základním servisním úkonem je kontrola hladiny servooleje v nádržce kontrolujeme také těsnost systému, zejména manžet při jakékoliv opravě je vhodné systém několikrát propláchnout z důvodu vyplavení nečistot

Střední průmyslová škola Uherský Brod,