Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
OCHRANA SPOTŘEBITELE V PRÁVU EU ČÁST 2 VŠFS Praha 2016.
Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Mezinárodní obchodní zastoupení Právní forma pro zprostředkování odbytu jak v mezinárod., tak vnitrost. obchním styku Nepřímý obchod = do procesu kontraktace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Lidská společnost digitálního věku
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Karmelský kapr Projekt žáků ISŠ Na Karmeli Mladá Boleslav.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Základy marketingu Podniková ekonomika Podniková ekonomika Co je marketing? Marketing je… „…manažerská funkce zodpovědná za identifikaci, předvídání.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
ZÁRUČNÍ DOBA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Marketingové techniky
Obchod, trh Základy hospodaření.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Distribuce.
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Marketingové nástroje
Psychologie reklama.
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Společenská odpovědnost ve školství
Základní formy prodeje
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Životní cyklus CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Propagace.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Ivana Francová, SOU Liběchov
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Transkript prezentace:

marketing

nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place – distribuce (pozice) promotion – propagace promotion – propagace people – lidské zdroje people – lidské zdroje

marketing metody řízení zaměřené na potřeby zákazníků, které chce uspokojit lépe než konkurence metody řízení zaměřené na potřeby zákazníků, které chce uspokojit lépe než konkurence důvod – zisk přiměřený, dlouhodobý důvod – zisk přiměřený, dlouhodobý nabídka – organizacím, obyvatelům nabídka – organizacím, obyvatelům

segment trhu – cílová skupina věk, povolání, pohlaví věk, povolání, pohlaví sociální vrstva sociální vrstva region region

průzkum trhu – informace o produktech – podobné, obliba, přednosti a nedostatky o produktech – podobné, obliba, přednosti a nedostatky o konkurenci – podniky a jejich nástroje marketingu o konkurenci – podniky a jejich nástroje marketingu o spotřebitelích o spotřebitelích o cenách o cenách

produkt – celková nabídka image (značka…) image (značka…) obal obal doplňkové služby (bezplatné, placené) – doprava, poradenství, dětský koutek, taška, úprava, montáž; doplňkové služby (bezplatné, placené) – doprava, poradenství, dětský koutek, taška, úprava, montáž;

životní cyklus produktu zavádění – nízký prodej, vyšší náklady, získat zákazníky zavádění – nízký prodej, vyšší náklady, získat zákazníky růst – zvyšování poptávky, podpora propagací, rozšiřování růst – zvyšování poptávky, podpora propagací, rozšiřování zralost – nejvyšší prodej, standardní nabídka, konkurence zralost – nejvyšší prodej, standardní nabídka, konkurence útlum – vyprodat stávající zásoby útlum – vyprodat stávající zásoby

cena stanovení podle zákazníka zákazníka konkurence konkurence

rozdíl v cenách místo prodeje místo prodeje zákazníci – věrnostní programy, slevy pro seniory, děti zákazníci – věrnostní programy, slevy pro seniory, děti období období způsob platby – skonto (sleva při hotovostní platbě) způsob platby – skonto (sleva při hotovostní platbě) doba, kdy je výrobek na trhu doba, kdy je výrobek na trhu výprodej výprodej

cenové strategie cena vypadá výhodněji cena vypadá výhodněji –„9“, liché číslo –bez DPH –zdánlivá sleva, uvedení i vyšší ceny –slevové akce balíčky balíčky vyrovnávací ceny (vyšší u jiného výrobku, vyšší spotřební materiál) vyrovnávací ceny (vyšší u jiného výrobku, vyšší spotřební materiál)

distribuce bez mezičlánku (podniková prodejna, řemeslník, pobočka, internetový obchod) bez mezičlánku (podniková prodejna, řemeslník, pobočka, internetový obchod) zprostředkovatel – hledá výhodné dodávky, nezajišťuje zprostředkovatel – hledá výhodné dodávky, nezajišťuje maloobchod – výrobky rychle ztrácející na hodnotě maloobchod – výrobky rychle ztrácející na hodnotě velkoobchod – prostředník, který dále prodává, ztrácí se možnost ovlivnit prodej a cenu velkoobchod – prostředník, který dále prodává, ztrácí se možnost ovlivnit prodej a cenu

propagace reklama – důvod proč koupit reklama – důvod proč koupit podpora prodeje – motiv ke koupi podpora prodeje – motiv ke koupi osobní prodej – přístup k zákazníkovi osobní prodej – přístup k zákazníkovi publicita – média, nezávislá publicita – média, nezávislá

strategie reklamy slogany slogany racionální působení racionální působení emocionální působení emocionální působení

podpora prodeje vzorek zdarma vzorek zdarma odměna odměna soutěž soutěž

kupní smlouva ústně ústně konkludentní čin (neverbálně) konkludentní čin (neverbálně) písemně (i elektronicky) písemně (i elektronicky)

závady a reklamace zjevné – chybí kus, poškození zjevné – chybí kus, poškození skryté – v záruční době skryté – v záruční době právní – nárok 3. osoby právní – nárok 3. osoby reklamace – uplatnění odpovědnosti za vadu v kupní smlouvě (oprava, výměna, odstoupení od smlouvy, sleva); doklad o koupi, záruční doba – 24 měsíců

prodlení s plněním odběratel neodebere (urgence) odběratel neodebere (urgence) odběratel je v prodlení s platbou (upomínka) odběratel je v prodlení s platbou (upomínka) dodavatel nezašle zboží včas (urgence) dodavatel nezašle zboží včas (urgence)

platba před dodáním (výhodné pro prodávajícího) před dodáním (výhodné pro prodávajícího) záloha - částečná záloha - částečná po dodání po dodání dodavatelský úvěr (více jak 30 dní) dodavatelský úvěr (více jak 30 dní)