Návrh městského mýtného systému v Hradci Králové Karel Michal Kamenický Dušan.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
VOLEBNÍ PROGRAM MO PLZEŇ 3.  Za prioritu považujeme bezpečnost občanů ve dne i v noci, obzvláště pak bezpečí dětí v okolí škol a mateřských školek. 
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Role ČESKÉHO TELECOMU v dopravní telematice ISSS, Hradec Králové, dubna 2005.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Situační prevence -parkoviště- ● Cílem projektu je snížení majetkové kriminality – krádeže motorových vozidel a věcí z nich. ● Cílovou skupinou jsou majitelé.
Příprava II. etapy EDR Praha Mgr. Aleš Kuták, náměstek ministra a ředitel sekce ochrany klimatu a ovzduší.
Zavedení mýtného v centru Prahy
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE (NEZ) 1 Úvod ??. Legislativa 2 Úvod Aktuální stav: Zákon 86/2002 zavedl možnost zavedení nízkoemisních zón Zákon.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
29. března 2004ISSS 2004, Hradec Králové1 iMUNIS SMiS – aplikace na OÚ Lety Jiří Hudeček, Obec Lety Ivana Melicharová, Obec Lety Tomáš Lechner, Triada,
ISSS 2005, Hradec Králové1 iMUNIS SMiS – aplikace na OÚ Lety Jiří Hudeček, Obec Lety Ivana Melicharová, Obec Lety Tomáš Lechner, Triada, spol. s r. o.
Přístupnost IDS pro OOSPO
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 1 Úvod. Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 2 Úvod.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Projekt „Čistá toaleta“.  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná.
Úloha, možnosti a omezení samospráv při řešení problematiky parkování ve vztahu k celkovému pojetí veřejného prostoru Ing. Libor Šíma odbor rozvoje a financování.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Placená parkoviště – u městských lázní (ul. Jiráskova), Dolní náměstí, u Městského úřadu (Hlásenka), před Albertem (Na Příkopě), před Masarykovým gymnáziem.
Brněnské komunikace a. s. Útvar dopravního inženýrství Strategie parkování ve městě Brně SPOLEČNÉ PRINCIPY ŘEŠENÍ PARKOVÁNÍ V BRNĚ REZIDENTNÍ PARKOVÁNÍ.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Informace o platběnávrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Obhajoba maturitní práce Automatizované řízení MSP Filip Došlov DPE4.
Zóny placeného stání na území hlavního města Prahy – květen 2015 Ing. Libor Šíma odbor rozvoje a financování dopravy MHMP
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Informace o platběnávrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS PLATBA MOBILNÍ APLIKACÍ.
Řešení „psí“ problematiky v Českých Budějovicích CpKP jižní Čechy
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Nový zákon o ochraně ovzduší
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
ZÓNY PLACENÉHO STÁNÍ Novinky v ceníku pro ZTP
PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS PLATBA MOBILNÍ APLIKACÍ Informace o platbě
Informace o platbě návrat do mapy PŘEDPLATNÉ PLATBA SMS
Plán udržitelné městské mobility Ústí nad Labem
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

Návrh městského mýtného systému v Hradci Králové Karel Michal Kamenický Dušan

Cíle mýtného systému vyčlenění tranzitní dopravy a snížení počtu vozidel vjíždějících do centra města – vede ke snížení kongesce a zlepšení životních podmínek pro stále obyvatele města (snížení hluku, znečištění ovzduší, lepší možnosti parkování) zdroj financí pro městský rozpočet, který může být využit pro investice do dopravní infrastruktury a systémů veřejné dopravy

Současná dopravní situace (okolí Hradce Králové) Nejvytíženější trasy: I/33 směr Jaroměř (Náchod) I/35 směr Jičín III/611 směr Poděbrady – původní nájezd na dálnici D11 III/333 směr Lázně Bohdaneč – současný nájezd I/37 směr Pardubice I/11 směr Žamberk I/35 směr Olomouc

1.varianta návrhu mýtného systému návrh dvou zón

Návrh 1.fáze mýtného systému město Hradec Králové nabízí ideální podmínky pro zavedení městského mýtného systému především díky 2 městským okruhům s omezeným počtem výjezdů a čtyřproudové komunikaci západně od města jako hlavní problém úplného vyčlenění tranzitní nákladní dopravy se jeví absence rychlostní komunikace R35, která by tvořila spojnici na východ v současné době se jeví jako nejvhodnější řešení zpoplatnění vjezdu do vybraných oblastí

Cíle 1.fáze mýtného systému vyčlenění tranzitní dopravy ve směru jih – sever a západ – sever/jih mimo město využitím čtyřproudové komunikace I/11 západně od města z důvodu ještě nedokončené rychlostní komunikace R35 je nutné usměrnění tranzitní dopravy ve směru sever/západ/jih – východ na vnější městský okruh snížení vjezdu vozidel do centra města a preference městské hromadné dopravy

Ochrana historického centra součástí městského mýtného systému by byla i ochrana historického centra města uvnitř „malého okruhu“, kde by byla zřízena druhá zpoplatněná zóna s výrazně vyšším poplatkem za vjezd

Zpoplatnění pro zásobovaní v brzkých ranních hodinách a pro místní obyvatele celodenně by byla městská karta vydána zdarma, případě za zvýhodněnou cenu za zvýhodněnou cenu by byla karta poskytnuta i tělesně postiženým občanům Návrh městské karty: SPZ doba platnosti a časová omezení oblast

Zpoplatnění zpoplatnění by se týkalo jak osobních tak nákladních vozidel pohybujících se ve vybraných oblastech pro vjezd do těchto oblastí by se vyžadovala městská karta, kterou by bylo možno zakoupit na vhodných místech (benzínových pumpách na příjezdových komunikacích a městském okruhu popř. zřízení dalších kiosků) nebo na internetu existovaly by různé varianty platnosti těchto městských karet: půldenní, denní, 10ti-denní měsíční, roční; různá časová platnost – například karta platná pouze v noci by byla za zvýhodněnou cenu

Odhalení neplatících vozidel prodej městských karet bude na konkrétní vozidlo, zároveň bude povinnost vystavit tuto kartu za čelní sklo vozidla veškeré informace o prodeji karty budou zaneseny do centrální databáze (SPZ, rozsah platnosti, …) ve městě budou náhodně rozmístěny lehce přenosné videokamery, které budou snímat vozidla, vyhodnocovat SPZ a porovnávat s centrální databází – v případě nesrovnalostí bude porovnána fotografie s databází zároveň bude městským strážníkům dána pravomoc kontrolovat držení platné městské karty

Předpokládané snížení intenzity

Nutné podmínky pro zavedení městského mýtného systému vyznačení zpoplatněných oblastí dopravním značením včetně vyznačení objízdných tras informovanost obyvatel distribuce městských karet popř. zřízení kiosků zřízení centrálního informačního zázemí, pořízení a instalace videokamer zřízení záchytných parkovišť na okraji města a úprava linek MHD

2.fáze mýtného systému po dokončení rychlostní komunikace R35 (popř. jiné spojnice směr východ) úplné vyčlenění tranzitní nákladní dopravy z města na příjezdových komunikacích by se zřídily mýtné brány po dohodě s firmou provozující celostátní výběr mýtného – každý vjezd nákladních vozidel do města by byl zpoplatněn bez ohledu na ujetou vzdálenost zároveň by byl zachován stávající systém placení vjezdu do vybraných zpoplatněných zón

2.varianta návrhu mýtného systému návrh tří zón

Návrh zpoplatněných zón

Implementace Pomocí vignet - elmg. štítků - Nalepit na čelní sklo (podobně jako dálniční známka) Park and ride na perifériích mýtných zón - výstavby přestupních uzlů, návaznost na MHD - možnost výběru - nutnost včasného informování řidičů registrace plateb pomocí OBU jednotek - rozšííření stávající technologie DSRC 5.8 GHz - zlepšení informovanosti a) -Varování před vjezdem do mýtných zón b) -Informování zásobovacích vozů o nutnosti opuštění centra

Vignety Vignety se budou prodávat v trafikách, na pumpách a na hlavní tazích (automaty u závor) - platná vigneta => plynulý průjezd - neplatná vigneta / žádná => závora

Druhy Vignet Normální vignety – osobní / nákladní Normální vignety budou mít označení podle barvy zóny, do které povolují vjezd Červená – historické centrum Zelená – zklidněné oblasti okolo centra Modrá – obytné zóny => vymezení nákladní a omezení osobní dopravy Výjimečné vignety Žlutá – zásobování (zvýhodněný vjezd v ranních hodinách), průjezd městem Fialová – stálí obyvatelé, jednotky záchranného sboru (zdarma)

Zvýhodněné komunikace žluté zóny

Enforcement Kamery dohlížející na vjezd vozidel s platnou elmg. Vignetou Pouze tam, kde není dostatek místa

Enforcement Při vjezdu bez platné elmg. vignety a) Vyrozumění nejbližší hlídky b) Vyfocení vozidla přičemž bude mýto vymáháno obsílkou společně s pokutou cca 25 € - chybná identifikace: půjčená, odcizená vozidla, stálí ob. - při dosažení tří vjezdů bez platné vignety (bez jediné zaplacené pokuty) se proces dostává před soud - v extrémních případech může být dočasně odebrán řidičský průkaz.

Dotazy? Děkujeme za pozornost!