Závorky, před kterými je znaménko plus se ignorují. V závorkách, před kterými je znaménko mínus, se všechna znaménka mění na opačná Jak se upravují výrazy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkouška. XXX YYY.
Advertisements

Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
MOCNINY S PŘIROZENÝM MOCNITELEM NÁSOBENÍ MOCNIN AUTOR: MGR. VLADIMÍRA TRNKOVÁ.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 1. Opakování rovnic se zlomky Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Matematika pro 3. ročník – práce s kalkulačkou
Sčítanie a odčítanie výrazov
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Druhá mocnina dvojčlenu
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
Rozklad mnohočlenu na součin
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Umíme písmenka abecedy?
Lomené algebraické výrazy
Soustava rovnic Karel Mudra.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Početní výkony se závorkami
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Roznásobování závorky
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické nerovnice
Dostupné z Metodického portálu
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Násobení a dělení číslem 5
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Rovnice s absolutními hodnotami
12 CELÁ ČÍSLA.
Gtý zuuzzuzuu. ghghgh ghggghgghg ggh hhhh hhhhhh hhhh.
Násobenie výrazov – 2 (odstránenie zátvorky)
Umíme písmenka abecedy?
Dostupné z Metodického portálu
Jednočleny a mnohočleny
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (8) Dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Společný jmenovatel lomených výrazů
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Dělení lomených výrazů
Vzorce na úpravu výrazů
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Sčítání lomených výrazů
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
Početní výkony s celými čísly: dělení
20 MNOHOČLENY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Aktivně a zdravě Marketingová akce podporovaná ČPP
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Závorky, před kterými je znaménko plus se ignorují. V závorkách, před kterými je znaménko mínus, se všechna znaménka mění na opačná Jak se upravují výrazy se závorkami? (-8-3j)+(-1+j)-(-9j-5) = = j = 7j j+ 9j + 5 =

a)(3a + b) + (4a + 2b) = b) (4x + y + z) - (3y + z) = c) (2x + u + 1) + (u x) = d) (2x 2 + 3x) - (5x 2 + 2x + 1) = -3x 2 + x - 1 = 3a + b7a+3b = 4x + y + z4x – 2y = 2x + u + 17x + 2u + 9 = 2x 2 + 3x + 4a + 2b = - 3y - z = + u x = - 5x 2 - 2x - 1 =

e) (4x + 2y) + (2x - y) = f) (5x - 3y) - (4y + z) = g) (a + b + 1) + (a - b - 1) = h) (3u 2 + u) - (-u 2 + 2u) = i) (4ab + a - 2) - (ab - b - 3) = 6x + y 5x – 7y - z 2a 4u 2 - u 3ab + a + b + 1

j) (-ab 2 + a 2 b) - (-a 2 b + ab 2 ) = k) (3-x 2 -y) - (x 2 -y 2 ) = l) (5x 3 - x) - (-2x 2 + 3x - 2) = m) (4x + 2y) - (2x - y) = n) (5x - 3y) + (4y + z) = o) (a + b + 1) - (a - b - 1) = p (3n 2 + n) - (-n 2 - 2n) = q) (4rs + 5r 2 + 3s) - (2rs + 5s) = r) (a 2 + 2ab) + (b 2 + ab) = 2a 2 b-2ab 2 -2x 2 + y 2 – y + 3 5x 3 +2x 2 – 4x + 2 2x + 3y 5x + y + z 2b + 2 4n 2 + 3n 5r rs – 2s a 2 + b 2 + 3ab

Násobení dvojčlenu jednočlenem 3. (2x - 4) =6x ( a) =20+ 12a

Dělení dvojčlenu jednočlenem (12x + 8): 4 =3x+2 ( b):(-5) = 5-3b

a) -(-10w)-(-6w)-(-10)+(-3)-5w = b) 3(-2c+6)-(-2-3c)+7(8-2c) = c) -7h-8v-(10h-7v)+(-8h-7v) = -25h -8v =10w + 6w w =11w+7 = - 6c c+76 = - 7h - 8v c c= - 10h + 7v- 8h - 7v =

= - 3w - 7c d) -(-4n)-(-4)-(-5n+3)+(3n+8) = e) -(42j+28c):7-5(8c+4j)+(2j-5c) = -2c+7w = + 4n + 412n+9 = - ( (9w+21c):(-3)-(-5w+2c)-(28c+20w):(-4)= -49c-24j + 5n – 3+ 3n + 8 = 6j + 4c)- 40c - 20j+ 2j - 5c = = - 6j - 4c - 40c - 20j + 2j - 5c = + 5w - 2c- ( = - 3w - 7c + 5w - 2c + 7c + 5w = -7c - 5w) =

g) -2h-(-9h)-(-3h)+8h = h) -(-5h)+4y-9y+10y+8y+9h-2h = i) -(4v+2f)-(-9f-9v)-(3f+8v) = j) -(2+9r)-(7r-5)+(-2+r) = k) (6-8z)-(-14z+21):(-7)-8(8z+5) = l) -(-35y-25):5-(-3-2y)+(-18-24y):(-3) = m) -(-2b)-(s+7b)+(-7b+10s)-s = n) -10y-(-3y)-(-3t)+3t+9t-(-4t)-4y = 18h 12h+13y 4f-3v -15r+1 -74z-31 17y b+8s -11y+19t

Jak vynásobím dvojčlen dvojčlenem? 2a + 3b)(4a - 6b)=8a 2 -12ab+12ab- 18b 2 = = 8a b 2

Jak vynásobím dvojčlen dvojčlenem? (-5w+10e)(5e+8w)= -25we-40w 2 +50e 2 +80we = = -40w e we

Jak vynásobím dvojčlen dvojčlenem? (5d+5k)(-4d-k)= -20d 2 -5dk-20dk-5k 2 = = - 20d 2 - 5k dk

c) (-3p+11p 2 )(-5p-p 2 )= d) (-5z+13j)(10-2j)= e) (-12c+13)(2c 2 +14)= f) (-11q 3 -15)(-6-12q)= g) (7j+10)(-1-3j)= h) (12g-10g 2 )(-7g-15g 3 )= i)(-4+10m)(-m-11)= -11p 4 -52p 3 +15p 2 -26j 2 +10jz+130j-50z -24c 3 +26c c q 4 +66q q j 2 -37j g g 4 +70g 3 -84g 2 -10m m+44

j) (10+n)(-11+12n)= k) (15g-11)(11g-4)= l) (-15g+3)(10g-6q)= m) (d-14v)(d-13)= n) (-2-5e)(1+7e)= o) (6g 3 -2)(-4g+11)= p) (-4g 2 +7)(12g-2)= 12n n g g g 2 +90gq+30g-18q d 2 -14dv-13d+182v -35e 2 -19e-2 -24g 4 +66g 3 +8g g 3 +8g 2 +84g-14