Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

Analytická geometrie Kuželosečky VY_32_INOVACE_AGEO_06.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 14. Pohyby těles v gravitačním a tíhovém poli Země Název sady: Fyzika.
POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Funkce 1 Exponenciální rovnice VY_32_INOVACE_FCE1_14.
Další operace s vektory
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Rovnice ve slovních úlohách II.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Grafické řešení rovnice a nerovnice
VY_32_INOVACE_FCE1_05 Funkce 1 Vlastnosti funkce 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Řešené úlohy na lineární rovnice
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Opakování na 3. písemnou práci
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
MATEMATIKA Procenta II.
VY_32_INOVACE_RONE_14 Rovnice a nerovnice Kvadratické rovnice 3.
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
VY_32_INOVACE_FCE1_12 Funkce 1 Exponenciální funkce.
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_FCE1_04 Funkce 1 Vlastnosti funkce 1.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_FCE1_15 Funkce 1 Logaritmus.
VY_32_INOVACE_FCE1_17 Funkce 1 Logaritmická rovnice 1.
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
VY_32_INOVACE_FCE1_06 Funkce 1 Lineární funkce.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
IRACIONÁLNÍ ROVNICE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata.
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Slovní úlohy o společné práci − 3
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15

Jak na slovní úlohy ? Pozorně přečteme zadání úlohy Zařadíme k vhodnému typu slovní úlohy Označíme (rozpoznáme) neznámou Podmínky úlohy vyjádříme pomocí neznámé Sestavíme rovnici Vyřešíme rovnici Výsledek můžeme ověřit zkouškou Zapíšeme slovní odpověď

Příklad 1 Vzdálenost dvou míst je 240 km. Z místa A vyjelo v 8.00 hodin nákladní auto průměrnou rychlostí 60 km/h. V 8.30 hodin mu vyjelo naproti z místa B osobní auto pohybující se průměrnou rychlostí 80 km/h. Za jak dlouho a jak daleko od místa A se obě vozidla potkají?

Řešení 1 s = v.t rychlost rovnoměrně přímočarého pohybu kde v - rychlost, t – čas, s – dráha Řešení:

Řešení 1 vzdálenost míst A B Obě vozidla se potkají za dvě hodiny 120 km od místa setkání

Příklad 2 Z měděného odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první součástku byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku, třetí vážila pět kilogramů. Kolik vážil celý odlitek? proměnná Řešení:

Řešení 2 Sestavíme rovnici a vyřešíme Celý odlitek vážil 30 kg.

b = a - 6 Příklad 3 Obsah obdélníku je 91 cm2. Určete jeho rozměry, je-li jeho šířka o 6 cm kratší než délka. vztah mezi stranami Řešení: a S = a. b obsah obdélníku

Řešení 3 Sestavíme rovnici a vyřešíme Obdélník má šířku 7cm a délku 13 cm. S = 91 a · (a - 6) = 91 a 2 - 6a = 91 a 2 - 6a – 91= 0 D = 6 2 – 4 · 1 · ( –91 ) = = 400 b = a = = 7

ČERMÁK, Pavel. Odmaturuj! z matematiky. Vyd. 2.(opr.). Brno: Didaktis, 2003, 208 s. ISBN VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, 124 s. ISBN HUDCOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, studijní obory SOU a nástavbové studium. PROMETHEUS, spol. s r.o. ISBN GLOC, Jaromír. Řešení rovnic a nerovnic. In: Rovnice a nerovnice [online].. Dostupné z: © RNDr. Anna Káčerová Zdroje