Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární pás.
Advertisements

Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b) listnatý a smíšený.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3E_KOV_07_PODNEBI.
JAKÉ ZNÁŠ PODNEBNÉ PÁSY? 1.TEPLÝ, MÍRNÝ, STUDENÝ 2.TEPLÝ, TROPICKÝ, MÍRNÝ 3.TEPLÝ, SUBTROPICKÝ, STUDENÝ.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
E-Projekt „Hádej, kde rostu“
Savci biomů světa 8. ročník.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
Tundra a polární pustina
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_19 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Kde jsou jen dvě roční období?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přírodní krajiny - test
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
VY_32_INOVACE_18_05_podnebné pásy (subtropický pás)
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
JARO V BOTANICKÉ ZAHRADĚ, PRAHA Český jazyk,4. a 5. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zeměpis – Africká krajina
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_08_Pralesy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Subtropický pás TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Step.
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_32_Jaro Téma: Jaro
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 17_Polární pás
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo a živočišstvo na Zemi Metodický list (anotace): Poznávání oblastí na Zemi –výklad -ve druhé části práce ve skupinách - žáci určují oblasti podle obrázků

Oblasti na Zemi

Tropický deštný prales Rozkládá se kolem rovníku Vlhko, teplo, každý den prší

Palmy, liany, orchidee, Hmyz, opice,hadi, ptáci

Savany Srážek ubývá směrem od rovníku k obratníkům Období deště a sucha se směrem k rovníku prodlužuje Trávy, keře, skupinky stromů Antilopy, zebry, sloni, lvi, hroši, ……..

Pouště a polopouště Minimum srážek, někde neprší roky, desítky let Hadi, štíři, Kaktusy Život jen v oázách – místa s vodou Písečné přesypy - duny

Stále zelené oblasti Středomoří Neopadavé rostliny Citrusy, vavřín, palmy, olivy, korkový dub

Stepi Oblasti mírného pásu Obilnice světa Severní Amerika – prérie Jižní Amerika – pampy

Lesy mírného pásu Čtyři roční období Listnaté Smíšené Jehličnaté - Tajga

Tundra Krátká léta Tráva, zakrslé stromy Sob, polární liška, polární zajíc,

Polární oblasti Kolem severního a jižního pólu Sever-lední medvěd Jih- tučňáci

Jaké oblasti jsou na obrázcích? Obrázky přiřaďte k jednotlivým oblastem Pracujte ve skupinách

for-tropical-forest-science-arnold-arboretum-asia-program &tbm=isch&tbnid=YmUpWEKkrqumMM:&imgrefurl= natura.webnode.cz/news/kaceni-tropickych- lesu/&docid=3t6KCT771yq8BM&imgurl= 3817e3911c/destny_les_bali.jpg&w=486&h=602&ei=2vuTT5uXLoTDswbokrWNBA&zoom=1 &iact=hc&dur=1121&sig= &page=1&tbnh=142&tbnw=113&start=0 &ndsp=17&ved=1t:429,r:10,s:0,i:99&tx=162&ty=119&vpx=1123&vpy=316&hovh=250&hovw =202 stredocesky.cz/apollo/pictures/2_ jpg&w=992&h=690&ei=1QCUT57gB4jPtAagusGOBA&zoom=1&iact=rc&dur= 3&sig= &page=1&tbnh=147&tbnw=197&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:10,s:0,i:100&tx=74&ty=97www.googl e.cz/imgres?q=stepi&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=701&tbm=isch&tbnid=wohxnvWLUmQV-M:&imgr Wikipedie Zdroje: czWc3T7QZ8M:&imgrefurl= = &vpx=708&vpy=196&dur=78&hovh=186&hovw=271&tx=176&ty=81&sig= &page=1&tbnh=147 &tbnw=182&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:3,s:0,i:84 / Gj9moTJSNw94wM:&imgrefurl= M&imgurl= TT9jXEI3dsgbxuL3LBA&zoom=1&iact=hc&vpx=667&vpy=190&dur=139&hovh=194&hovw=259&tx=88&ty=130&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=144&tbnw=221&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:2,s:0,i:82

WmdBYhNJpYrtM:&imgrefurl= step/&docid=oESzqHcI1JixfM&imgurl= QCUT57gB4jPtAagusGOBA&zoom=1&iact=rc&dur=687&sig= &page= 1&tbnh=146&tbnw=235&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0,i:84&tx=122&ty=76 p://botany.cz/cs/crambe- tataria/&docid=zCGWZ0ASRFRfAM&imgurl= BA&zoom=1&iact=rc&dur=4&sig= &page=1&tbnh=147&tbnw=258&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r :14,s:0,i:108&tx=164&ty=108 w=587&bih=662&tbm=isch&tbnid=pEMxRDLLjaorZM:&imgrefurl= ky/maxis.bloger.cz/lesy-mirneho- pasu.pptx&docid=yBwcfA80mQhDXM&imgurl= ons/a/aa/Gasp%2525C3%2525A9_taiga.jpg&w=3072&h=2304&ei=8wSUT4b6AoL0sgaakIGxBA &zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=306&dur=79&hovh=194&hovw=259&tx=62&ty=113&sig= &page=1&tbnh=144&tbnw=208&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:3,s:0, i:71 //dinosaurguide.blog.cz/1201/tundra-co-to-vlastne- je&docid=5HpXBmsT0XAIHM&imgurl= 9S6J8W1tAbC0eGgBA&zoom=1&iact=hc&vpx=295&vpy=193&dur=514&hovh=133&hovw=209&tx=208&ty=101&sig= &page=1&tbnh=133&tbnw=209&start=0&ndsp=9&ved=1t:429,r:1,s:0,i:106

nid=URjRzm55GYz2IM:&imgrefurl= forest.htm&docid=e7Ix_5PamkFC1M&imgurl= ei=dQWUT53tDYbbsgaPpN2yBA&zoom=1&iact=rc&dur=602&sig= &page=1&tbnh=153&tbnw=209&st art=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:15,s:0,i:96&tx=121&ty=71 efurl= je&docid=5HpXBmsT0XAIHM&imgurl= &ei=LweUT9S6J8W1tAbC0eGgBA&zoom=1&iact=hc&vpx=295&vpy=193&dur=514&hovh=133&hovw=209&tx=208&t y=101&sig= &page=1&tbnh=133&tbnw=209&start=0&ndsp=9&ved=1t:429,r:1,s:0,i:106 WA95AI2kM:&imgrefurl= biodiversity.html&docid=tx7V30bvmf- 80M&imgurl= biodiversity.jpg&w=300&h=225&ei=mRCUT9nWDIrSsga0ltXEBA&zoom=1&iact=hc&vpx=539&vpy=133&dur=134&hovh=180&h ovw=240&tx=152&ty=92&sig= &page=3&tbnh=159&tbnw=149&start=38&ndsp=22&ved=1t:429,r:18,s:38,i:206 yC3WkEhM:&imgrefurl= medved&docid=U2nqo1lKPpLfEM&imgurl= =3QqUT_7ICI_bsgbgmoyHBA&zoom=1&iact=hc&vpx=451&vpy=387&dur=161&hovh=152&hovw=240&tx=182&ty=60&si g= &page=4&tbnh=144&tbnw=220&start=57&ndsp=23&ved=1t:429,r:19,s:57,i:237

mgrefurl= wallpapers.html&docid=MPdYWvBMJeq8CM&imgurl= normal.jpg&w=1600&h=1200&ei=tRSUT8vUKMvdsgbOstyiBA&zoom=1&iact=hc&vpx=204&vpy=173&dur=342&hovh=194&hovw=25 9&tx=164&ty=118&sig= &page=4&tbnh=161&tbnw=227&start=59&ndsp=20&ved=1t:429,r:5,s:59,i:225 d=KBwfjZE8Zt3BcM:&imgrefurl= 0&docid=9IN6g9mvix3dsM&imgurl= /3405/039_001_jpg_49abe47875.jpg&w=500&h=716&ei=AxWUT9uhD8HHsgbM2Y3PBA&zoom=1&iact=hc&vpx=366&vpy=130&du r=677&hovh=208&hovw=141&tx=160&ty=133&sig= &page=1&tbnh=155&tbnw=100&start=0&ndsp=10& ved=1t:429,r:2,s:0,i:68 Wikipedie Microsoft PowerPoínt