Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba rostlinného těla
Přechod rostlin na souš
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - květ
Stavba květu, květenství
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Rostliny na jaře 4. ročník
Krytosemenné rostliny
Zpracovala Jitka Ciprová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
AUTOR: Mgr. Marcela Veisová
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Nahosemenné rostliny I
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Generativní rostlinné orgány
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka Poznávej stromy Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka

Pozoruj části stromu Koruna tvoří ji větve, Kmen vede vodu květy, listy, plody Kmen vede vodu do koruny Kořeny přivádějí ostatním částem vodu s minerálními látkami z půdy

Listy Zelená barva listů je způsobena barvivem, kterému říkáme zeleň listová V listech probíhá výživa rostlin, při ní rostliny spotřebovávají oxid uhličitý a do ovzduší uvolňují kyslík Stavba listu Druhy listů řapík List jednoduchý čepel List složený

Květ Květy slouží k rozmnožování rostlin Po opylení se z květu vyvine plod Části květu Blizna pestíku Tyčinky (samčí část květu) Okvětní plátky Pestík Samičí část květu Semeník s vajíčky Kalich

Plod Plody se vyvinou z opylených květů Plody obsahují semena Plody dužnaté Plod meruňky (peckovice) Plod jabloně (malvice) Plody suché Plod ořešáku

Pozoruj život stromů v různých ročních obdobích

Jaro - stromy se probouzejí Stromy kvetou Raší listy

Léto – stromy vytvářejí plody Dozrávají některé druhy ovoce Listnaté i jehličnaté stromy mají plody se semeny

Podzim- stromy se připravují na zimu Dozrávají podzimní druhy ovoce U listnatých stromů se zbarvuje a opadává listí

Zima – stromy odpočívají Listnaté stromy jsou holé, spadlé listí v zemi tleje a chrání kořeny před mrazem Další ochranu stromů před mrazem tvoří korková vrstva uložená pod kůrou

Význam zeleně Pohlcují Zvlhčují teplo ovzduší Tlumí hluk Jsou ozdobou Uklidňují Voní Uvolňují kyslík Osvěžují Zachycují prach