5/ Typy diplomacie, státní propagace, krajané - cíle diplomacie jsou mnohovrstevné - specializované instituce (Česká centra, CzechTrade, CzechTourism,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Advertisements

Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Efektivní propagace České republiky v zahraničí
Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Export jako významný pilíř ekonomického růstu firem, Ostrava
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Setkání pracovníků kontaktních míst pro podnikatele MPO, Praha Kontaktní místa Hospodářské komory České republiky.
Oficiální portál ČR Kateřina Zachová, Marek Tupý.
Volnočasové projekty a EU financování
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Ludmila Claussová Czech Film Commission
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
Marketingové prostředí
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU Zájmové sdružení právnických osob OK4EU.
Ruská federace x WTO a OECD
1 HK ČR, E x p o r t n í s e m i n á ř Hradec Králové 6. září 2011 Služby poskytované exportérům sítí složek HK ČR.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
KANCELÁŘ CZELO: PARTNER ČESKÉHO VaVaI V BRUSELU ANNA VOSEČKOVÁ.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Smlouva o spolupráci mezi regiony Vysočina a Champagne-Ardenne Podpis Témata spolupráce: –cestovní ruch, rozvoj venkova a měst, –hospodářský.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
1 Možnosti podpory exportu ze strany státu v návaznosti na strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR pro období PSP ČR, 29. června 2012.
Ondřej Hradil Brusel, 24. května 2007 CEBRE - Česká podnikatelská reprezentace při EU.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
REALIZACE PRÁV PŘÍSLUŠNÍKŮ NÁRODNOSTNÍCH MENŠIN
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Spolupráce na tvorbě Regionálních inovačních strategií Podpora konkurenceschopnosti krajů CZECHINVEST Agentura pro podporu podnikání a investic Mgr. Lucie.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
CZ / /0395 EuroChamber Praha Žadatel:Hospodářská komora hlavního města Prahy Partner: ČBL Komora Kontaktní osoba: Jan Hauser, tel:
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Exportní konference, Zapojení Svazu průmyslu a dopravy ČR do naplňování Exportní strategie Exportní konference,
Mgr. Lukáš Prokeš zástupce náměstka ministra ředitel odboru Podpora exportu a ekonomická diplomacie 11 Podpora exportu a ekonomická diplomacie.
Kanadská obchodní komora v České republice Březen 2016.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Krajská hospodářská komora Střední Čechy. Základní informace o Krajské hospodářské komoře Střední Čechy  Regionální hospodářská komora  Princip dobrovolného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Podpora poradenských služeb a exportu v letech Ing. Dita Kabelková Projektový manažer RAVEN Consulting, a.s. Praha,
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
spolupracujeme s ekonomickou diplomacií
Transkript prezentace:

5/ Typy diplomacie, státní propagace, krajané - cíle diplomacie jsou mnohovrstevné - specializované instituce (Česká centra, CzechTrade, CzechTourism, CzechInvest, obchodní komory, …) - jednotná státní propagace - menšiny (diplomatická práce s nimi)

Diplomacie se nezaobírá pouze politickými otázkami -vedle vlastní politické diplomacie provádí stát diplomatické aktivity, kterém se snaží prosadit národní zájmy v oblastech kultury, ekonomiky, vědy, sportu, turistiky, aj. -tuto činnost provádějí pracovníci čs. diplomatických misí (často specializovaní) - v řadě míst jim napomáhají specializované české státní instituce

Specializované čs. instituce působící v zahraničí - Nemají diplomatický statut Česká centra -příspěvková organizace MZV ČR pro propagaci ČR v zahraničí -působí zejména v oblasti kultury, obchodu, cestovního ruchu; zabezpečují účast na světových výstavách, informační servis o ČR -21 center na 3 kontinentech (Evropa + Tel Aviv, Tokio, N.York) CzechTrade - příspěvková organizace Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPaO) - poskytuje informační, asistenční a poradenské služby čs. exportérům - má síť zahraničních (33) a regionálních kanceláří v ČR CzechInvest - příspěvková organizace MPaO ČR - posiluje konkurenceschopnost české ekonomiky prostřednictvím podpory malých a středních podnikatelů, podnikatelské infra- struktury, inovací a získáváním zahr. investic z oblasti výroby, služeb a technologických center; i prostředky z EU - v krajských městech síť regionálních kanceláří

Specializované čs. instituce působící v zahraničí CzechTourism (Česká centrála cestovního ruchu) - příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj ČR - propagace ČR jako atraktivní turistické destinace v zahraničí (od r i v tuzemsku) - 23 zastoupení ve 25 zemích Hospodářská komora České republiky - zřízena zákonem - podpora příležitostí pro podnikání a jeho rozvoj - má zahraniční sekci, která zajišťuje hospodářský styk se zahraničím, usnadňuje procedury v mezinárodním obchodě, navazuje a rozvíjí styky s obdobnými institucemi v zahraničí, je členem různým mezinárodních organizací (EUROCHAMBRES, EHSV, EUAPME, …) regionálně zaměřené komory (v ČR jich působí cca 60; např. Komora pro hospodářské styky se SNS, Česko-turecká smíšená komora, Česko- řecká asociace podnikatelů, Česko-kubánská obchodní smíšená komora, …) Svaz průmyslu a dopravy (nestátní podnikatelský svaz); …

Jednotná státní propagace ČR v zahraničí -snaha o koordinaci prezentace České republiky v zahraničí jako moderní rozvinuté demokratické země s bohatou a svébytnou kulturou a identitou, s přírodními krásami, země s kvalitním lidským kapitálem, …, která jako partner je hodna pozornosti a zájmu lidí v cizích zemích -materiál „Východiska Koncepce jednotné prezentace ČR v zahraničí“, přijatý usnesením vlády č. 239 dne týká se hlavně státní správy a institucí působících v zahraničí -jednotné používání argumentace, příkladů věcí a osob, vizuálních znaků na oficiálních dokumentech, státního znaku, marketingového loga ČR, barev, nástrojů prezentace (audiovizuální, internet, propagační materiály, účast na mezinárodních akcích, …) apod. -koordinačním místem těchto aktivit je MZV ČR -při vytváření koncepce jednotné prezentace se využívají četné příklady ze zahraničí

Jednotná státní propagace ČR v zahraničí (pokrač.) „V naší zemi je celá řada jedinečných osobnosti, děl a zajímavosti, jež zasluhuji pozornost. Nemůžeme však spoléhat na to, že se vždy objeví nějací nadšenci a ukáží světu všechny pozoruhodnosti naší země. Chceme-li, aby je svět objevil, musíme mu je ukazat sami.” (z Manuálu vizuálního stylu) jednotný vizuální styl prezentace ČR byl vybrán ve veřejné soutěži v roce 2005, v níž zvítězil návrh designérského studia Side2 - jeho základními prvky jsou grafická podoba loga, písma, barvy a doplňkové prvky vizuálního stylu

České menšiny v zahraničí („krajané“) -k českému původu se hlásí asi 2 miliony lidí, tj. jako pětina obyvatel- stva ČR (někteří z nich ale již česky nemluví) -emigrace probíhala ve vlnách a z různých příčin – stol. nábo- ženskopolitické důvody, 19.-začátek 20.stol. ekonomické důvody (více než 1 milion osob), po 1939, 1948 (přes lidí), 1968 (asi lidí) politické důvody (vysoký podíl intelektuálů a politicky prominentních lidí); emigrace i nyní -Přibližné současné počty: 1) USA – 1, , 2) Kanada – , 3) Rakousko – , 4) Německo – , 5) Slovensko – , 6) V.Británie – , 7) Argentina – ,... -Usnesení vlády o programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí – dotace za více než 50 mil. Kč ročně -Na MZV ČR zmocněnec pro krajanské záležitosti