ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů oboru Manažerská informatika EOV - Lukáš Gregor, Radek Štajner 11. Listopadu 2011EOE - Petr Muška, Petr Křivský
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Agenda 1.Roční řízená praxe ve ŠKODA AUTO a.s. 2.Struktura oblasti ekonomie 3.Oddělení EOV 4.Oddělení EOE
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Výhody: Přínos do budoucího profesního života Zázemí největšího průmyslového podniku v ČR Využívání moderních technologií Školení, e-learning, teambuilding Využívání služebních vozů k pracovním účelům, ubytování hrazené zaměstnavatelem Pracovní místo s počítačem Exkurze v závodě Získání kontaktů 1. Roční řízená praxe ve ŠKODA AUTO a. s.
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 3. Organizační struktura oblasti E E Oblast ekonomie EC Controlling EP Právní záležitosti EO Informační systémy a organizace EOV EOE EK Koncern. Říz. IS a proc. V Regionu Indie ET Treasury EU Účetnictví
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Zaměření a oblasti působnosti: Digitální továrna (Delmia, Tecnomatix, HLS, E-Plan, Microstaion, Lids) Virtuální realita (Deltagen, VD2/ICIDO) Facility management (FMS, HLS, Microstation, Elektronická mapa) 3. EOV/3 – Digitální továrna, Virtuální realita
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Naše pracovní náplň - Facility management Proces digitalizace závodů Současný stav: Mladá Boleslav Celkem 318 budov Zmapováno 69 budov Kvasiny Celkem 70 budov Zmapováno 13 budov Vrchlabí Celkem 47 budov Zmapováno 0 budov
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 1. etapa Sběr dat Sběr výkresů Vyměření budov a kanceláří
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 2. etapa Překreslení plánů budov a kanceláří Úprava a aktualizace digitálních výkresů
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 3. etapa Vytvoření polygonů a vrstev pro účely exportu do elektronické webové mapy
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 4. etapa Zadávání a editace dat v Facility Management System Lokalizace místností a funkčních ploch Propojení funkčních ploch s databází
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 5. etapa Polohování Převedení do formátu xaml
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 6. etapa Export do webové aplikace ŠkoMap
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Výsledek:
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE - Procesní a systémová integrace Řídicí a podpůrné procesy Oddělení EOE zajišťuje vývoj, implementaci a podporu informačních systémů a aplikací pro oblast řídících a podpůrných procesů ve Škoda Auto a v dalších koncernových společnostech. SW služby zajišťujeme pro tyto hlavní oblasti: personalistika, účetnictví, finance, controlling, nákup materiálu a služeb, materiálové hospodářství a obecné schvalovací procesy managementu. EOE provádí projekty k nasazení nových procesů případně implementaci systémů ve Škoda Auto a v dalších koncernových společnostech vč. následné systémové podpory těchto řešení.
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/2 – Řídící a podpůrné procesy Implementace systémů a podpora ve Škoda Auto a v dalších koncernových společnostech. Testování scénářů je využito v rámci integračních testů v projektech. Klade si za cíl sjednotit účetnictví v externích společnostech mimo Evropskou Unii s Evropskými standardy. Funkční testy ověřují funkci jednotlivých přidaných programů v rámci systému. Integrační testy ověřují funkčnost nových programů v kontextu k ostatním novým nebo přizpůsobeným programům v systému.
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/2 – Aplikace pro podporu testování Programování aplikace v jazyce ABAP Uložení výsledků a administrace jednotlivých scénářů. Udržuje informace o hotových testech Umožňuje uživateli editovat informace. Organizační předloha pro celý proces integračních testů.
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/2 Aplikace pro podporu testů
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/8 - Kompetenční centrum Customer Center of Expertise (CCoE) „Customer Center of Expertise (CCoE) je odpovědné za transparentnost a integrované řízení kvality procesů, týkajících se řešení SAP“ Zajišťuje řízení podpory aplikací SAP uvnitř organizace.
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Základní funkce CCoE Contract Management (řizení smluv) Support Desk (podpora) Information Management (informační mgmt.) Coordination of Innovation Requests (koordinace inovačních žádostí) Service Planning (plánování správy)
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Současný stav CCoE ve Škoda auto Kompetenční centrum má nastaveny procesy a jsou funkční Nejsou efektivně řízeny
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Požadavky Zavedení nástroje pro monitoring Přeorganizování procesů Řízení dle exaktních ukazatelů (KPI) na základě ITIL a best practices SAP
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Projekt rozvoje CCoE 1.Fáze zavedení Sap Solution Manager získání recertifikace Primary Certification 2. Fáze zavést integrovaný systém řízení kvality poskytovaných služeb, sjednocením řízení jednotlivých procesů CCoE. získání Advanced Certifikace CCoE.
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Přínosy Centrální propojení business scénářů, procesů a kroků s IT infrastrukturou pomocí nástroje Sap Solution manager Schopnost efektivněji inovovat procesy Schopnost rychle se přizpůsobovat tržním požadavkům
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Děkujeme za bouřlivý aplaus. Koniec filma.
ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Poznámky na konec Kompetenční centrum představuje platformu pro integraci a jednotné řízení zdrojů, procesů a nejlepších ověřených postupů. Cílem Kompetenčního centra je zlepšovat komunikaci mezi zákazníkem a IT, zvyšovat efektivitu, kvalitu poskytovaných služeb a to vše v souladu s nejnovějšími trendy. Kompetenční centrum SAP tvoří tým odborníků uvnitř firmy, poskytujících interní služby v oblasti podpory a rozvoje aplikací SAP. Jejich hlavním úkolem je zajistit bezproblémový provoz a rozvoj celého landscape SAP a to především v oblastech, které jsou pro společnost kritické z pohledu její pozice a úspěšnosti na trhu. Tento tým vždy funguje jako můstek mezi uživateli a klíčovými uživateli SAP na straně businessu a odborníky v oblasti IT. Pracovníci kompetenčního centra zajišťují neustálý rozvoj podpory obchodních procesů nepřetržitým vývojem aplikací SAP v souladu s požadavky firemní strategie a klíčových uživatelů a současně garantují řízení kvality podpory IT procesů její zlepšování. Tím Kompetenční centra umožňují firmě zvýšit její efektivitu a výkonnost. Srdcem Kompetenčního centra je platforma SAP Solution Manager, která umožňuje průběžně sledovat provoz systému a provádět analýzy, na jejichž základě dochází k optimalizaci vnitřních procesů. Výsledkem je neustálý soulad informačního systému s provozními potřebami podniku a v neposlední řadě i spokojenější zaměstnanci.