ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů oboru Manažerská informatika EOV - Lukáš Gregor, Radek Štajner 11. Listopadu 2011EOE - Petr Muška, Petr Křivský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
Advertisements

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Podnikové informační systémy úvod
managementu znalostí podle
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Facility management ČSN EN
Informační systémy podnikové systémy CRM
Audit IT procesů ve FNOL
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
8. dubna 2013ISSS - Portál interních identit, Z. Motl1 Portál interních identit jako nadstavba identity managementu Mgr. Boleslav Bobčík, T-Systems Czech.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Realizační tým ICZ duben 2005
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Technologie sledují pohyb Telematická řešení nad vozovými parky
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
SOA = Architektura orientovaná na služby
E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy) Projekt Vnitřní integrace úřadu Odbory informatiky, kancelář ředitele, investiční a majetkový,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Informační systémy v personálním řízení
Helios Orange - Implementace systému
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Peníze do vašeho rozpočtu. ALC, spol. s r.o. ALC se zaměřuje na optimalizaci metodik a vývoj softwarových nástrojů na podporu řízení IT a ostatních interních.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Dynamica, a.s. Boris Bělousov Intranet MMHK. 6 přínosů pro pracovníky úřadu Projekt implementace Názory z úřadu Mgr. Denisa Netolická, vedoucí odboru.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
UIS pro uživatelů Milan Šorm. 20. října 2006UIS pro uživatelů2 Obsah prezentace Struktura informačního systému UIS na MZLU v Brně Srovnání.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
9 zemí 3 kontinenty 50+ zákazníků uživatelů SAP 90 zaměstnanců
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Zvýšení kapacity, dostupnosti a efektivnosti systému SIS II spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Transkript prezentace:

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů oboru Manažerská informatika EOV - Lukáš Gregor, Radek Štajner 11. Listopadu 2011EOE - Petr Muška, Petr Křivský

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Agenda 1.Roční řízená praxe ve ŠKODA AUTO a.s. 2.Struktura oblasti ekonomie 3.Oddělení EOV 4.Oddělení EOE

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Výhody:  Přínos do budoucího profesního života  Zázemí největšího průmyslového podniku v ČR  Využívání moderních technologií  Školení, e-learning, teambuilding  Využívání služebních vozů k pracovním účelům, ubytování hrazené zaměstnavatelem  Pracovní místo s počítačem  Exkurze v závodě  Získání kontaktů 1. Roční řízená praxe ve ŠKODA AUTO a. s.

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 3. Organizační struktura oblasti E E Oblast ekonomie EC Controlling EP Právní záležitosti EO Informační systémy a organizace EOV EOE EK Koncern. Říz. IS a proc. V Regionu Indie ET Treasury EU Účetnictví

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Zaměření a oblasti působnosti:  Digitální továrna (Delmia, Tecnomatix, HLS, E-Plan, Microstaion, Lids)  Virtuální realita (Deltagen, VD2/ICIDO)  Facility management (FMS, HLS, Microstation, Elektronická mapa) 3. EOV/3 – Digitální továrna, Virtuální realita

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Naše pracovní náplň - Facility management Proces digitalizace závodů Současný stav: Mladá Boleslav  Celkem 318 budov  Zmapováno 69 budov Kvasiny  Celkem 70 budov  Zmapováno 13 budov Vrchlabí  Celkem 47 budov  Zmapováno 0 budov

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 1. etapa  Sběr dat Sběr výkresů Vyměření budov a kanceláří

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 2. etapa  Překreslení plánů budov a kanceláří  Úprava a aktualizace digitálních výkresů

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 3. etapa  Vytvoření polygonů a vrstev pro účely exportu do elektronické webové mapy

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 4. etapa  Zadávání a editace dat v Facility Management System  Lokalizace místností a funkčních ploch  Propojení funkčních ploch s databází

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 5. etapa Polohování Převedení do formátu xaml

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů 6. etapa  Export do webové aplikace ŠkoMap

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Výsledek:

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE - Procesní a systémová integrace Řídicí a podpůrné procesy  Oddělení EOE zajišťuje vývoj, implementaci a podporu informačních systémů a aplikací pro oblast řídících a podpůrných procesů ve Škoda Auto a v dalších koncernových společnostech.  SW služby zajišťujeme pro tyto hlavní oblasti: personalistika, účetnictví, finance, controlling, nákup materiálu a služeb, materiálové hospodářství a obecné schvalovací procesy managementu.  EOE provádí projekty k nasazení nových procesů případně implementaci systémů ve Škoda Auto a v dalších koncernových společnostech vč. následné systémové podpory těchto řešení.

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/2 – Řídící a podpůrné procesy  Implementace systémů a podpora ve Škoda Auto a v dalších koncernových společnostech.  Testování scénářů je využito v rámci integračních testů v projektech.  Klade si za cíl sjednotit účetnictví v externích společnostech mimo Evropskou Unii s Evropskými standardy.  Funkční testy ověřují funkci jednotlivých přidaných programů v rámci systému.  Integrační testy ověřují funkčnost nových programů v kontextu k ostatním novým nebo přizpůsobeným programům v systému.

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/2 – Aplikace pro podporu testování  Programování aplikace v jazyce ABAP  Uložení výsledků a administrace jednotlivých scénářů.  Udržuje informace o hotových testech  Umožňuje uživateli editovat informace.  Organizační předloha pro celý proces integračních testů.

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/2 Aplikace pro podporu testů

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů EOE/8 - Kompetenční centrum Customer Center of Expertise (CCoE) „Customer Center of Expertise (CCoE) je odpovědné za transparentnost a integrované řízení kvality procesů, týkajících se řešení SAP“ Zajišťuje řízení podpory aplikací SAP uvnitř organizace.

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Základní funkce CCoE Contract Management (řizení smluv) Support Desk (podpora) Information Management (informační mgmt.) Coordination of Innovation Requests (koordinace inovačních žádostí) Service Planning (plánování správy)

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Současný stav CCoE ve Škoda auto Kompetenční centrum má nastaveny procesy a jsou funkční Nejsou efektivně řízeny

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Požadavky Zavedení nástroje pro monitoring Přeorganizování procesů Řízení dle exaktních ukazatelů (KPI) na základě ITIL a best practices SAP

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Projekt rozvoje CCoE 1.Fáze zavedení Sap Solution Manager získání recertifikace Primary Certification 2. Fáze zavést integrovaný systém řízení kvality poskytovaných služeb, sjednocením řízení jednotlivých procesů CCoE. získání Advanced Certifikace CCoE.

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Přínosy Centrální propojení business scénářů, procesů a kroků s IT infrastrukturou pomocí nástroje Sap Solution manager Schopnost efektivněji inovovat procesy Schopnost rychle se přizpůsobovat tržním požadavkům

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Děkujeme za bouřlivý aplaus. Koniec filma.

ŠKODA AUTO a.s. pohledem studentů Poznámky na konec Kompetenční centrum představuje platformu pro integraci a jednotné řízení zdrojů, procesů a nejlepších ověřených postupů. Cílem Kompetenčního centra je zlepšovat komunikaci mezi zákazníkem a IT, zvyšovat efektivitu, kvalitu poskytovaných služeb a to vše v souladu s nejnovějšími trendy. Kompetenční centrum SAP tvoří tým odborníků uvnitř firmy, poskytujících interní služby v oblasti podpory a rozvoje aplikací SAP. Jejich hlavním úkolem je zajistit bezproblémový provoz a rozvoj celého landscape SAP a to především v oblastech, které jsou pro společnost kritické z pohledu její pozice a úspěšnosti na trhu. Tento tým vždy funguje jako můstek mezi uživateli a klíčovými uživateli SAP na straně businessu a odborníky v oblasti IT. Pracovníci kompetenčního centra zajišťují neustálý rozvoj podpory obchodních procesů nepřetržitým vývojem aplikací SAP v souladu s požadavky firemní strategie a klíčových uživatelů a současně garantují řízení kvality podpory IT procesů její zlepšování. Tím Kompetenční centra umožňují firmě zvýšit její efektivitu a výkonnost. Srdcem Kompetenčního centra je platforma SAP Solution Manager, která umožňuje průběžně sledovat provoz systému a provádět analýzy, na jejichž základě dochází k optimalizaci vnitřních procesů. Výsledkem je neustálý soulad informačního systému s provozními potřebami podniku a v neposlední řadě i spokojenější zaměstnanci.