Operační program Doprava 2014-2020 Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Příprava Operačního programu Doprava Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 19. května 2014 Fond soudržnosti Evropský fond.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
Dopravní politika ČR pro léta
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Příprava Operačního programu Doprava Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 11. května 2015 Fond soudržnosti Evropský fond.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Výzvy OP Doprava Dopravní konference Pardubice
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Operační program Doprava
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Operační program Doprava – hlavní cíle –OPD navazuje na OPD , struktura je jiná, přidány nové podporovatelné oblasti –Hlavní tematický cíl: Podpora udržitelné dopravy a odstraňování překážek v klíčových síťových infrastrukturách –Zejména: dokončení páteřní infrastruktury, napojení regionů na síť TEN-T, odstranění úzkých míst v klíčové infrastruktuře, podpora udržitelné mobility (města)

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Popis prioritních os Struktura OPD2 soustředí podporu do tří věcných os (oproti šesti věcným prioritním osám OPD ): –PO 1: Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu (Fond soudržnosti, 51 % celkové alokace – cca 2,45 mld. EUR), zahrnující investice do železniční infrastruktury, vodních cest sítě TEN-T (po roce 2016), multimodální nákladní dopravy (terminály), drážní infrastruktury pro městskou a příměstskou dopravu, dopravního parku železniční a vodní dopravy –PO 2: Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu (Fond soudržnosti, 28,3 % celkové alokace – cca 1,55 mld. EUR), zahrnující investice do výstavby a modernizace dálnic a rychlostních silnic včetně jejich vybavení ITS, systémů řízení městského silničního provozu a do rozvoje sítě napájecích stanic alternativních energií na silniční síti –PO 3: Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T (Evropský fond regionálního rozvoje, 19,2 % celkové alokace – cca 0,9 mld. EUR) zaměřená na investice do výstavby a modernizace silnic mimo síť TEN-T

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Hlavní kritéria pro výběr projektů v OPD2 –soulad projektu a jeho cílů s cíli OPD2, –soulad projektu s Dopravními sektorovými strategiemi, 2. fáze (kde je to relevantní), –společenská ekonomická efektivnost a zdůvodnění účelnosti vynaložených prostředků – hodnota za peníze, –zajištění udržitelnosti projektu (zejména z pohledu provozování projektu a údržby), –naplňování cílů dopravní politiky ČR i EU –vliv na ŽP, horizontální politiky EU a plnění příslušných specifických cílů

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Podpora železničních tratí v rámci OPD2 –Základním kritériem je návaznost na Dopravní sektorové strategie (2. fáze) –Všechny intervence budou probíhat v rámci Prioritní osy 1 –Vedle „klasické“ modernizace rovněž infrastrukturní část TSI – stanice / zastávky ve správě správce železniční infrastruktury –Intervence mimo TEN-T: potřeba odůvodnit předpoklad dostatečné poptávky a ekonomickou výhodnost zvoleného řešení

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Podpora silniční sítě v rámci OPD2 –Základním kritériem je opět návaznost na Dopravní sektorové strategie (2. fáze) –Podstatně více prostředků bude směřovat do sítě TEN- T (Prioritní osa 2) –Silnice mimo síť TEN-T: omezené množství prostředků v rámci Prioritní osy 3 -> podpora pouze pro nejdůležitější projekty / otázka podpory z národních zdrojů

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Podpora multimodální dopravy a další intervence v rámci OPD2 –Intervence do vodní dopravy: infrastruktura vnitrozemských vodních cest = konfliktní bod v jednáních mezi EK a ČR –Všechny intervence jsou však odůvodněné v rámci Dopravních sektorových strategií (2. fáze) –Dojednaný kompromis pro OPD2: do roku 2016 financování pouze přípravných prací -> přezkum připravenosti projektů -> dle výsledků umožněna podpora stavebních prací

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Podpora udržitelné městské mobility v rámci OPD2 –Udržitelná městská mobilita (zejména drážní doprava) dle názoru MD v období podporována nedostatečně -> čas na změnu –Priorita OPD2: podpora infrastruktury městské drážní dopravy (metro, tramvaje, trolejbusy) -> má tvořit páteř dopravního systému –Podpora nových tratí, i rekonstrukce / modernizace stávajících tratí

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Implementace OPD2 –Implementační systém OPD2 maximálně naváže na praxi z končícího programového období –Postupy v rámci OPD2 více „svázány“ pravidly na centrální úrovni (vazba na jednotné metodické prostředí) –Zprostředkující subjekt = Státní fond dopravní infrastruktury –Novela zákona č. 104/2000 Sb., o SFDI – možnost financovat všechny intervence do infrastruktury v OPD2

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Implementace OPD2 (2) –Výběr projektů = zásadní změny oproti OPD v návaznosti na jednotné metodické prostředí (Metodický pokyn…) –Nejvýznamnější změny: nahrazení institutu externího hodnotitele expertní hodnotící komisí, zavedení dvoukolového hodnocení, vznik databáze hodnotitelů, existence přezkumné komise, stanovení lhůty 7 měsíců pro dokončení schvalování projektu od předložení žádosti (výjimkou velké projekty)

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Výzvy k předkládání projektů –První výzvy v listopadu – majoritní příjemci (investorské organizace MD – ŘSD, SŽDC) –Další výzvy budou následovat: předpoklad = rok 2016 –Potřeba mít dořešené problematické aspekty, někde MD vázáno lhůtami jiných subjektů – např. problematika veřejné podpory –Projekty měst obsažené v integrovaných nástrojích / strategiích (ITI+IPRÚ): návaznost na schvalování těchto strategií, gestorem procesu MMR

Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Přehled výzev Specifický cílAlokace (EUR)Termín 1. výzvyZaměření výzvy SC Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy IV.Q / 2015 (srpen) Infrastrukturní projekty investorských organizací Ministerstva dopravy SC Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy II.Q / 2016 Modernizace a výstavba překladišť kombinované dopravy III.Q / 2016 Rozvoj a modernizace vnitrozemských přístavů III.Q / 2016 Nákup přepravních jednotek SC Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci (z toho metro 5 mld. Kč) III.Q / 2016Infrastruktura městské drážní dopravy SC Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku II.Q / 2016 Modernizace plavidel vnitrozemské vodní nákladní a osobní dopravy II.Q / 2016Interoperabilita v železniční dopravě II.Q / 2016 Pořízení a modernizace železničních kolejových vozidel

SC Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic, rychlostních silnic a silnic sítě TEN-T IV.Q / 2015 Infrastrukturní projekty investorských organizací Ministerstva dopravy SC Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti II.Q / 2016 Napájecí a dobíjecí stanice pro alternativní pohony SC Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech II.Q / 2016Městská telematika SC Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo síť TEN-T IV.Q / 2015 Infrastrukturní projekty investorských organizací Ministerstva dopravy Přehled výzev (2) Evropská unie Investice do vaší budoucnosti Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj

Mapa cílového stavu (silnice) – NUTS2 Severozápad

Mapa cílového stavu - ČR

Mapa cílového stavu II (železnice) – NUTS2 Severozápad

Mapa cílového stavu II - ČR

Mapa cílového stavu (voda)

Děkuji za pozornost