Problematika distribučních modelů z pohledu pojišťoven Josef Lukášek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
EGAP- spolehlivý partner českého exportu Tomáš Krampera Ředitel pro akvizice a koordinaci procesů.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Factoring partnerem exportu Jak úspěšně exportovat do Turecka FKB – Radim Pospíšil Praha 24. října 2012.
Základy financí1 Aktuální finanční trendy. Základy financí2 Globální megatrendy Globalizace Demografický vývoj Klimatické změny Energie.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
POJISTNÝ TRH, ČESKÁ ASOCIACE POJIŠŤOVEN A JINÉ PROFESNÍ ORGANIZACE JUDr. Roman Vybíral
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
Ivo Krsička Jedinečné spojení znalostí obchodu a distribuce energií.
Konec plýtvání - osvěta veřejnosti Mgr. Jiří Jakl předseda Zvonečník, z.s.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Ing. Ladislav Friedrich, CSc. Prezident Svazu zdravotních pojišťoven ČR Nákupy léčivých přípravků a zdravotnických prostředků do nemocnic.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Výkaz zisku a ztráty - příklady
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Analýza trhu biopotravin
RASC Standardy řízení služeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Posouzení nákladů na pojištění společnosti AUTODOPRAVA GAIER s.r.o.
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Základní informace o poskytovateli
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Vítejte na Marketingu.
22 / 9 / 2010.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Pedagogika školního sportu
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
, FlexiBee Developers Day 2015
Telesales je mrtvý, ať žije telesales! UniCall Communication Group
Praha – 31. květen 2011 Petr Šobotník – Prezident KAČR
1.
Zrušena možnost platit složenkou
Rozvoj portálů cestovního ruchu
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Pojištění českého exportu do ZEMÍ SNS
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
SLUŽBY RENOMIA BENEFIT PRO ČLENY OS KOVO
Seminář o stavebním spoření
Transkript prezentace:

Problematika distribučních modelů z pohledu pojišťoven Josef Lukášek

2 Obsah Pohled na vývoj vztahu klient – distribuce – pojišťovna Popis současného stavu Současné probíhající změny Výhled do budoucna

3 Klasický model prodeje pojištění – od revoluce do skoro současnosti 1990 – 1 pojišťovna, 1 produkt, 1 distribuce  1 rada (všichni mají vše stejné) Dnes stále takto funguje převážná část populace 55+ Jeden stejný obchodník – to je pro ně pojišťovna – rozmach pojišťovnictví – Kooperativa, zahraniční pojišťovny, více produktů (stejných z České), interní sítě – rozpadlé z České, mnoho mladých tváří  1 rada v různých barvách – změny produktů, rozmanitost, komplexnost, počátek externích distribucí, počátek finančního poradenství, … Počátek „přetahování klientů“, „lepší produkty“, „lepší poradenství“ První otázky „proč“ a první negativní zkušenosti s produkty … 2008 – finanční krize – velké rozčarování klientů nad produkty a rušení smluv Od 2009 – zásadní změna v prodejích – analýza potřeb a vysvětlování klientům „proč Začátek snižování marží …

4 Popis prodeje pojišťováckých produktů Udržet si klienta Být pojišťovnou pro klienta Musí znát vše Komplexní Plně kopírující zákon Nepřehledný Zisk Trh Náklady Je přesvědčován Důvěřuje Málo (správně) vzdělaný klientpojištovna prodejce produkt

5 Popis distribučních sítí – jednoduchý vstup Typ distribuční sítě Popis prodeje sítě PlusyMínusy Interní síťprodukty 1 pojišťovny Největší detail prodeje Omezenější možnosti Makléřská externí síť primárně pojištění (spíše neživotní) Více produktůMenší detail znalostí Finanční poradenská finanční produkty včetně životního pojištění Jeden z mozaiky produktů Orientace na finanční produkty ne pojišťovací Specializovanápojištění jako další službu Šité na míruOmezená nabídka InternetU klienta „doma“Neosobní

6 Čí je klient a co chce ? Trhem hýbe otázka „ čí je klient“? Distribuční sítě? Pojišťovny? Zákon -> pojišťovny Trh -> distribuční sítě  Nový trend – klient musí být obou  Potřeba znalosti klientských přání a požadavků Co mu prodat? – Ne! otázka je „Jak ho neztratit“?

7 Nějaké změny v posledních obdobích 2008 – Klienti a otázky proč? Zrušeno mnoho smluv Snižování průměrného pojistného Povinné ručení - 20% Havarijní pojištění – 30% Životní rizika – 20%  Hledání nových zdrojů příjmu pro distribuci a pojišťovny  Administrativa u distributora  Elektronické sjednávání  Likvidační úkony u distributora  Plná automatizace a digitalizace

8 Co se děje v produktech Finanční arbitr  „Frau Schmidt“ Transparentnost Modularita Flexibilita Jednoduchost Služba  „Smart simple“ ne „Stupid simple“  Elektronické sjednání – interaktivní – přiblížení se ke klientskému vnímání sjednání  Sjednání přes internet a „standardní“ distribuce mají podobné nástroje  Zjednodušování a zhmotňování pojištění jako služby

9 Jak na to bude reagovat distribuce Stále menší prostor pro provize – jiné platby od pojišťoven Komplexní služby pro klienta Likvidace Změny smluv Plná obsluha klienta Častější akvizice klientů přes internet a prodejce zboží a služeb Distribuce se bude měnit z prodejní na servisní

10 Vzdálenější pohled na produkty Dnes 50% pojistného autopojištění Za 10 let nových 20% aut plně řízeno počítačem Digitalizace domácností a nemovitostí Do budoucna pouze katastrofická rizika Dnešní generace do 25 let – jiné potřeby – Pojištění zážitku a volného času (počítače, mobily, data, fotky, cestování, …) Větší tlak na odpovědnostní pojištění Budeme platit za každou chybu, co poškodí někoho jiného a distribuce? – nové výzvy a hlavně velká transformace

Děkuji za pozornost