Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/21.1538:III/2 VY_12_INOVACE_04 - 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 08_ Rozmanitost přírody Domácí zvířata (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Kamila Kopecká Denisa Brusová DOMÁCÍ ZVÍŘATA. Kamila Kopecká Denisa Brusová DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Hospodářsky významné ryby a ptáci.
Vodní ptáci Přírodopis VY_32_INOVACE_173, 9. sada, Př3 ANOTACE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA – 2. ROČNÍK
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZŠ a MŠ Olšovec, p ř ísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … PTÁCI VY_32_INOVACE_10.
VY_32_INOVACE_Př.5.04-Bažant obecný-prezentace název šablony:
Krocan divoký Třída: Ptáci (Aves) Řád: Hrabaví (Galliformes) Čeleď:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Měkkozobí Dominika Sattková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tetřev Hlušec Radmila Sikytová. Vzhled Hmotnost:1-1,5kg Rozměry:až 60cm Patří k největším kurovitým ptákům u nás.JE TO OHROŽENÝ DRUH,JE OTO HRABAVÝ DRUH,KTERÝ.
PTÁCI.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lada Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Domácí zvířata - savci Vzdělávací oblast:
Napište do rámečků názvy mláďat. hříbě kotě sele štěně jehně kůzle.
Domácí zvířata a jejich mláďata VY_32_INOVACE_12_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 2.a 3.třídy jako opakování učiva o zvířatech. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
BAŽANT OBECNÝ.
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_07 07 Domácí ptáci autor: Mgr. Jana Kobylková
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_12_Zvířata
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.04 Domácí ptáci.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.04 Domácí ptáci.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Hospodářská zvířata.
TÉMA: Ptáci stěhovaví a zdomácnělí
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
HRABAVÍ.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Bažant obecný.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
PTÁCI - LETCI (VRUBOZOBÍ)
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/II) Téma: Domácí ptáci Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Ročník: 4., 5. Jméno autora: Mgr. Kateřina Píšová Vytvořeno dne:

Anotace: Žák by měl uvést nejznámější zástupce živočišné říše vyskytující se v nejbližším okolí a popsat jejich základní životní podmínky. Žák by měl uplatňovat zásady ochrany přírody a životního prostředí. Podporuje aktivitu žáka a práci s informacemi. Metodický popis: Žáci si prohlédnou a pozorně přečtou (sami nebo s pomocí učitele) prezentaci, ve které se seznámí s nejběžněji chovanými domácími ptáky a získají o nich základní informace. Na konci prezentace zodpoví na jednoduché otázky k textu. Klíčová slova: domácí ptáci, živá příroda, ptáci Materiál má návaznost na:  učivo přírodovědy 4. a 5. ročníku  DUM Ptáci – poznávací test od téže autorky  exkurze – návštěva farmy v Komárově

DOMÁCÍ PTÁCI

kur domácí  obecně ho nazýváme slepice  chová se běžně na vesnicích nebo na farmách  chová se pro vejce a maso  samec: kohout  samice: slepice  mládě: kuře  slepice i kohout mají na hlavě červený kožní výrůstek – hřebínek  kohout je barevnější než slepice a má dlouhá ocasní péra  kur je všežravý – živí se hmyzem, rostlinnou potravou, bobulemi, zrním  hrabavý pták – potravu si často vyhrabává ze země  kuřata jsou od vylíhnutí samostatná, slepice je pouze chrání před dravci  přístřešek pro kur se nazývá kurník

kachna domácí  vyšlechtěna z kachny divoké  chová se pro maso, vejce a sádlo  vodní pták - pro chov potřebuje možnost koupat se  je bíle zbarvená  na nohou má plovací blány  vroubkovaný zobák – cedí skrz něj potravu, kterou vyloví z vody  všežravec  samec: kačer  samice: kachna  mládě: kachně

husa domácí  vyšlechtěna z husy divoké  větší než kachna domácí  bíle zbarvená  vodní pták – na nohách má plovací blány, potřebuje k chovu přístup k vodě  býložravec  chová se pro maso, peří, sádlo a vejce  z husího peří se dělají peřiny  samec: houser  samice: husa  mládě: house

krocan  poměrně mohutný pták  samec: krocan  samice: krůta  mládě: kuře  krocan má široký ocas a výraznější zbarvení  krocan i krůta mají u krku výrazný lalok  když chce krocan zastrašit nepřítele, celý se rozčepýří, čímž vypadá větší a mohutnější, nafoukne červený lalok u krku a výrazně hudruje (zvuk, který vydává)  všežravec  chová se pro maso krocan krůta

holub domácí  vyšlechtěn z holuba divokého  samec: holub  samice: holubice  mládě: holoubě  zbarvení je různé, liší se podle plemen  chová se pro maso  chov holubů může být i pro výstavní účely (pořádají se výstavy holubů) nebo se chovají poštovní holubi  přístřešek pro holuby je holubník

Kontrolní otázky 1.Jak se správně nazývá slepice? 2.Čím se živí kachna domácí a co jí pomáhá při tom, aby dostala potravu z vody? 3.Co mají na nohách vodní ptáci? 4.Kvůli čemu chováme husu domácí? 5.Jak se jmenuje samice a mládě od krocana? 6.Proč se chová holub? 7.Co se používá k výrobě peřin? 8.Jak se jmenuje samec, samice a mládě kura domácího?

Kontrolní otázky řešení 1.Slepice je lidové označení pro kura domácího. 2.Kachna domácí je všežravec. Potravu získává z vody a pomáhá jí při tom její vroubkovaný zobák, kterým cedí přebytečnou vodu ven. 3.Vodní ptáci mají na nohách plovací blány. 4.Husa domácí se chová pro maso, sádlo, peří a vejce. 5.Samice krocana je krůta a mládě je kuře. 6.Holub se chová pro maso, na výstavy a taky třeba jako poštovní holub. 7.Peřiny se plní husím peřím. 8.Samec kura domácího je kohout, samice slepice a mládě je kuře.

POUŽITÉ ZDROJE OBRÁZKŮ A TEXTU TEXT: vlastní poznámky autora cs.wikipedia.org OBRÁZKY: kur domácí: DEZIDOR. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: g g kachna domácí: GREEN, Tim. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: husa domácí: PROJECTORS, Anemone. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: krocan domácí – samec: RIKI7. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: krocan domácí – samice: PRAKASH, Surya S.a.. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: holub domácí: GARG, J.M. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: