SPOLEČENSTVÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ – SPOLEČENSTVÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ – Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro – hospodářská zvířata Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_02_11_Zvířata Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět - 1. a 2.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
(kůň domácí) Anna Bittersmannová
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Název projektu: Živá příroda ve škole
VY_52_INOVACE_15_Domácí zvířata
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata
KUR DOMÁCÍ.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ /1. 4
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci
Ekosystém louka Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 127.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Rozmnožování organismů
Hospodářsky významní savci.
DOMÁCÍ A HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

SPOLEČENSTVÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ – SPOLEČENSTVÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ – Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_459 Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II. Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí. Prezentace zábavnou formou seznamuje žáky s informacemi o životě domácích zvířat.

PŘÍRODOVĚDA – 4. ROČNÍK PŘÍRODOVĚDA – 4. ROČNÍK SPOLEČENSTVÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ

Kůň domácí

 Kůň domácí  Kůň je zvíře patřící mezi lichokopytníky.  Vývoj koně je velmi složitý. Dříve se koně používali především pro přepravu, dnes už se na nich jezdí hlavně rekreačně.  Slovo kůň můžeme použít jak pro samce tak i samice koně.  Samička koně do čtyř let se nazývá klisnička, starší samice je klisna.  Sameček koně mladší čtyř let je hřebeček, starší je hřebec. Mládě koně se nazývá hříbě.

 Kůň v minulosti Koně byli pro člověka vždy velmi důležití. Už v pravěku mu sloužili jako potrava. Později člověk začal ho koně využívat k tahu a jízdě na něm.  Kůň dnes V dnešní době se kůň využívá převážně pro zábavu a dále také i pro práci.Využívá se např. pro stahování dřeva v lesích (zvlášť při kalamitních situacích, v obtížném terénu apod.), nebo pro provoz turistických povozů zejména v centrech historických měst. Setkat se s nimi můžeme i v cirkusech.

Prase domácí

Prase domácí je vyšlechtěné z prasete divokého.Prase domácí je vyšlechtěné z prasete divokého. Popis: Prase rychle přibývá na váze a je velmi plodné.Popis: Prase rychle přibývá na váze a je velmi plodné. Počet mláďat: v průměru mívá 8 až 14 Většinou nezemře přirozenou smrtí, protože je poraženo pokud dosáhne určité porážkové hmotnosti. Pokud zvíře dosáhne tělesné dospělosti, již dále neroste. Většinou nezemře přirozenou smrtí, protože je poraženo pokud dosáhne určité porážkové hmotnosti. Pokud zvíře dosáhne tělesné dospělosti, již dále neroste. Prasata jsou chována v zemědělských zařízeních zvaných vepřín.Prasata jsou chována v zemědělských zařízeních zvaných vepřín. Menší zařízení na statku se nazývá chlívek.Menší zařízení na statku se nazývá chlívek. Prase vydává zvuky tzv. chrochtání nebo kvičení.Prase vydává zvuky tzv. chrochtání nebo kvičení. Je porostlé štětinami.Je porostlé štětinami. Prase domácí

Koza domácí

Velikost: cm Váha: samec: kg, samice: kg Počet mláďat: většinou 2 Délka březosti: 150 dní Potrava: dřeviny, byliny, tráva Způsob života: koza je stádové zvíře Koza domácí

Tur domácí - kráva domácí

Tur domácí je ochočený sudokopytnatý savec chovaný pro hospodářský užitek. chovaný pro hospodářský užitek. Samice se nazývá kráva, samec býk. Vykastrovaný býk se označuje slovem vůl, který je méně agresivní a snáze ovladatelný. Mládě se nazývá tele. Kráva, která ještě nerodila, je jalovice. V zemědělství se využívá pro maso, mléko, ale i jako pracovní síla při tahání nákladů. Maso z tura domácího se nazývá hovězí maso. Výskyt : žije v Evropě, Asii a Severní Americe Tur domácí

Ovce domácí

Velikost:výška u samce cm, samice cm Váha: samec kg, samice kg Počet mláďat: Délka březosti: 150 dnů Výskyt: původ na Sýrii Protože nejsou tak náročné jako skot, chovají se i v horských nebo suchých oblastech. Potrava: rostlinná - tráva, listy a výhonky dřevin Samci mají na hlavě 4 nebo 6 rohů, zatímco samice 4 nebo 2. Způsob života: stádové zvíře Ovce domácí se chová hlavně pro vlnu, maso a mléko. Pružné a odolné vlákno z ovčí srsti šatí lidstvo už přes deset tisíciletí. Vlna má unikátní vlastnosti i široké možnosti využití. Ovce domácí

Kur domácí – slepice

Výskyt : Kur domácí, nebo také kura domácí, je chován jako hospodářské zvíře po celém světě v mnoha barevných mutací a velikostí. Kur domácí, častěji označován prostě jako slepice, je pták. Chov: chová se hlavně kvůli produkci kuřecího masa (brojlerová kuřata) a pro vejce (nosnice). V některých státech se kohouti stále chovají kvůli kohoutím zápasům. Při domácím chovu slepic na vesnici je nutno vytvořit přirozené prostředí. Vhodná je podestýlka, travnatá plocha….. Potrava: Slepice je býložravec,živí se zelenou stravou. Nejraději má listy smetánky lékařské. Potravu si slepice obvykle při chovu v zajetí sama z hlíny vyhrabává.Slouží jí k tomu hrabavé běháky. samec - kohout samice – slepice mláďata - kuřata Kohout se vyznačuje tím,že má na krku vole a má větší hřebínek. Kohout mívá ocasní pera krásně barevná-to proto,aby zapůsobil na slepici. Kur domácí – slepice

Pes domácí

Pes je šelma. Pochází z jiné šelmy, vlka. Vlci žijí ve smečkách. Pes byl jedním z prvních zvířat, které si člověk ochočil. Provází ho od nejstarších dob a přináší mu užitek. Pes je šelma. Pochází z jiné šelmy, vlka. Vlci žijí ve smečkách. Pes byl jedním z prvních zvířat, které si člověk ochočil. Provází ho od nejstarších dob a přináší mu užitek.  Potrava: Jeho hlavní potravou je maso. Potravu - kořist, kterou loví, štve během. Potravu psů, které chováme doma, doplňujeme i vitaminy a minerálními látkami. Každý, kdo chce chovat psa, by měl vědět, jak, kdy a čím ho krmit.  V dnešní době často plní roli domácích mazlíčků, od kterých se neočekávají žádné pracovní výkony. Štěně je mládě psa. Štěněčí období trvá od narození do 6. – 7. měsíce věku, kdy štěně dorůstá v mladého psa. Mláďata psů se rodí zcela závislá na své matce. V životě štěněte se dá rozeznat několik časově ohraničených období vývoje, během kterých se ze slepého, hluchého a bezmocného novorozeného štěněte stává dospělý pes.

cit ].Dostupný pod licencí Public domain na WWW: WWW: [[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: IRMGARD. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: WWW: ERVÍN POSPÍŠIL. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na > WWW:   Klipart : Office Microsoft PowerPointffice Microsoft   Ilustrace : Použité zdroje:

Konec Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná