2 VÁNOCE 2015 3 KOMENTÁŘ Santa ani Děda Mráz nemají šanci, české Vánoce i letos patří Ježíškovi. Nejméně chceme pod stromečkem adrenalinové zážitky či.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÉ VOLEBNÍ PREFERENCE
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Agenturní zaměstnávání: shrnutí výsledků šetření agentury Sanep Pavel Janíčko ČMKOS.
Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
2 HODNOCENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA Listopad 2015.
1 VYBRANÉ ASPEKTY PÉČE O SENIORY Z HLEDISKA SOCIÁLNÍHO ZAČLEŇOVÁNÍ VÝSLEDKY Z EMPIRICKÉHO VÝZKUMU REALIZOVANÉHO V RÁMCI PROJEKTU TD
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Dárcovství očima Čechů a Slováků Radek Jiřičný Research Director
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VOLEBNÍ PREFERENCE - ÚNOR TÉMA PRŮZKUMU: VOLEBNÍ PREFERENCE – ÚNOR 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice.
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Svátek sv. Valentýna TÉMA PRŮZKUMU: Svátek sv.Valentýna 2016 – bleskový průzkum REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Předběžné výsledky Sčítání lidu domů a bytů 2011 Ústecký kraj.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
ČAPÍ HNÍZDO. TÉMA PRŮZKUMU: ĆAPÍ HNÍZDO– BŘEZEN 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr ZADAVATEL: DENÍKY VLP TYP OTÁZEK: multiplechoice.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
ŠIKANA (únor) 2016). 2 METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY OBSAH.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
ČESKÁ REPUBLIKA I. Česká republika - mapa STÁTNÍ SYMBOLY Velký státní znakMalý státní znak.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Migrační tendence v Moravskoslezském kraji Ing. Jaromír Kartous oddělení regionálních analýz a informačních služeb Ostrava.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
VOLEBNÍ PREFERENCE - BŘEZEN 2016
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Národní program podpory cestovního ruchu
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
EET na konci roku 2016 Praha dne 19. ledna 2016.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
STÁŘÍ A VÝVOJ STÁRNUTÍ POPULACE V ČESKÉ REPUBLICE A JEJÍCH KRAJÍCH
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Název vzdělávacího materiálu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Obsah veřejných rozpočtů I
METODOLOGIE VOLEBNÍ PREFERENCE – LEDEN 2016 SANEP s.r.o. kvótní výběr
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Úvodní a seznamovací hry
KRAJSKÉ VOLBY OBSAH METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY.
METODOLOGIE Donald Trump SANEP s.r.o. kvótní výběr multiplechoice
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Vliv reklamy na společnost
Výzkum v malých a středních firmách
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Dárcovství 2018 Závěrečná zpráva z výzkumu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Sčítání lidu domů a bytů 2011
Týden před volbami den po dni
JEDNOTNÉ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY V ROCE 2018
Prodeji produktu nebo služby
Zmapování sousedského nakupování
Život bez střeva , Praha.
Podnikový dluh a podnikový úpadek: analýza vývoje v roce 2012
Transkript prezentace:

2 VÁNOCE 2015

3 KOMENTÁŘ Santa ani Děda Mráz nemají šanci, české Vánoce i letos patří Ježíškovi. Nejméně chceme pod stromečkem adrenalinové zážitky či erotické pomůcky, radost udělá kniha nebo dárek z lásky. Vánoční atmosféru ovlivní obava z možných teroristických útoků. Stejně jako v minulých letech i letos bude neohroženým králem tradičních křesťanských svátků pro téměř dvě třetiny domácí populace Ježíšek, který nedal svým konkurentům žádnou šanci. Jak ukázal aktuální průzkum společnosti SANEP, Ježíšek bude na Štědrý večer nadělovat dárky 65,1% českým domácnostem. Oproti tomu hojně reklamně a produktově propagovaný Santa Claus, pak o letošních Vánocích nadělí dárky 0,3% českým rodinám a Děda Mráz 0,5% veřejnosti. Jak dále ukázalo exkluzivní šetření společnosti SANEP, částku do výše 1000,-Kč hodlá investovat do vánočních dárků 13,9% respondentů, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Částku od 1000,-Kč do 3000,-Kč pak míní investovat do vánočních dárků 22,2% dotázaných a částku ve výši od 3000,-Kč do 5000,- Kč 25,3% dotázaných. Finanční obnos ve výši od 5000,-Kč do 10000,-Kč pak hodlá do dárků investovat 17,1% dotázaných a obnos přesahující částku ,-Kč již jen 9,3% respondentů. Na vánoční dárky pak nemá žádné finanční prostředky 5,1% dotázaných. Za nejlepší dárek pod vánočním stromkem považuje 8,9% dotázaných knihu a 8,4% veřejnosti pak drobnost z lásky. Nejlepším dárkem pro 6,9% dotázaných je ten, o nějž si sami řeknou. Nicméně každého dárku si váží 36,7% dotázaných. Naopak za nejméně žádaný nebo spíše nevhodný dárek považuje 11,6% dotázaných poukázku na adrenalinový zážitek. Nevhodné je coby vánoční dárek i erotické prádlo či erotické pomůcky, a to z pohledu 6,4% respondentů. Jako nejhorší dárek pod stromečkem je dle názoru 5,6% veřejnosti prostředek na hubnutí. V žebříčku nejhorších vánočních dárků následují ponožky (5,2%), věci do domácnosti (4,7%) či alkohol (4,2%).

4 KOMENTÁŘ Vánoční svátky vnímá i přes předvánoční shon jako období klidu a pohody 31,6% veřejnosti. Pro 15,5% respondentů představují Vánoce příležitost k rodinnému setkání. Jako radost pro děti pak představují Vánoce pro 13,9% dotázaných. Tradiční křesťanské hodnoty a symboliky oslavuje o vánočních svátcích 13,7% dotázaných. Ovšem pouze jako chaos a stres vnímá Vánoce 12,3% dotázaných a jako nákupy dárků a předvánoční shon 8,2% respondentů. Kvůli nákupu vánočních dárků je ochotno se zadlužit v souhrnu 3,5% dotázaných. Což je o tři desetiny procentního bodu víc než v minulém roce. Větší finanční prostředky na pořízení vánočních dárků hodlá oproti loňskému roku vynaložit 17,9% dotázaných. Jakkoli je zřejmé, že si jednoznačná většina domácí populace spojuje vánoční svátky s Ježíškem v souhrnu 82,1% veřejnosti se domnívá, že Vánoce jsou již spíše komerční událostí než právě křesťanským svátkem. K tomuto většinovému názoru nepochybně přispívá obchodně konzumní předvánoční atmosféra, která jednoznačně převyšuje duchovní rovinu těchto významných křesťanských svátků. Oblíbené slevy u českých zákazníků budu v zorném poli i při nákupu spotřebního zboží v povánočních slevách, které hodlá letos využít v souhrnu 44,3% veřejnosti. O letošních Vánocích hodlá na sobě šetřit 16,4% dotázaných. Na všem, co k těmto svátkům patří pak letos bude šetřit 11,8% veřejnosti a na stromečku a výzdobě 5,5% respondentů. Naopak letos nebude šetřit 31,2% dotázaných. Bohužel vánoční svátky budou ovlivněny i teroristickými útoky. Ovlivnění vánoční atmosféry z obavy další eskalace násilí připouští v souhrnu 22,8% dotázaných.

5 KOMENTÁŘ S velkou obavou z eskalace násilí v souvislosti s teroristickými útoky bude prožívat letošní Vánoce 7,2% dotázaných. Stejně jako loni, ale i s mírnou obavou pak bude prožívat vánoční svátky 15,9% respondentů. V porovnání s minulým rokem nedochází k příliš zásadním změnám. Nicméně pozorovat lze mírně vyšší ochotu se kvůli nákupu vánočních dárků zadlužit. Rovněž je zjevná větší ochota k vynaložení větších finančních prostředků k nákupu vánočních dárků než v minulém roce. Tato zjištění mohou souviset s ekonomickou a politickou stabilitou naší země, ale i dalších evropských států. Na druhé straně se ovšem zvyšuje počet lidí, kteří nemají na dárky dostatek finančních prostředků, což je zase naopak reflexí rozšiřující se sociální propasti v naší společnosti. Exkluzivní internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech – na vybrané skupině dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18+ let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5%. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou. Více na SANEP je členem mezinárodní aliance výzkumných agentur AIMRI (Alliance of International Market Research Institutes).

6 Kdo bude o letošních Vánocích u Vás nadělovat dárky? N=4.208 In %

7 Jakou finanční částku hodláte letos investovat do vánočních dárků? N=4.208 In %

8 Jaký dárek považujete za nejlepší? N=4.208 In %

9 Jaký dárek považujete za nejhorší? N=4.208 In %

10 Co pro Vás představují Vánoce? N=4.208 In %

11 Jste ochotni se kvůli nákupu vánočních dárků zadlužit? N=4.208 In %

12 Hodláte v letošním roce vynaložit na nákup vánočních dárků více finančních prostředků než v roce 2014? N=4.208 In %

13 Domníváte se, že Vánoce jsou již spíše komerční událostí než křesťanským svátkem? N=4.208 In %

14 Hodláte v letošním roce při nákupu spotřebního zboží využít spíše povánoční slevy? N=4.208 In %

15 O letošních vánočních svátcích budete nejvíce šetřit na: N=4.208 In %

16 Ovlivní Vaší atmosféru a prožití letošních svátků vánočních obava z dalších možných teroristických útoků? N=4.208 In %

17 V souvislosti s teroristickými útoky v Paříži budete prožívat letošní svátky vánoční: N=4.208 In %

18 Kdo bude o letošních Vánocích u Vás nadělovat dárky? In % Ježíšek Rodina Děda Mráz Santa Claus Vánoce neslavím Nikdo Nevím

19 Jakou finanční částku hodláte letos investovat do vánočních dárků? In % – 1000 Kč – 3000 Kč – 5000 Kč – Kč Více než 10 tis. Kč Na letošní dárky nemám peníze Nevím

20 Jaký dárek považujete za nejlepší? In % Knihy Drobnost z lásky Ten, o nějž jste si sami řekli Finanční prostředky Elektronika (TV, rádio. DVD, PC, tablety atp.) Ostatní – jiný (pod 3%) Každého dárku si vážím Nevím

21 Jaký dárek považujete za nejhorší? In % Poukázka na adrenalinový zážitek Erotické prádlo či erotické pomůcky Prostředky na hubnutí Ponožky a jiné běžné spodní prádlo Věci do domácnosti (nádobí, prostředky na uklízení, žehlící prkna atp.) Alkohol Ostatní – jiný (pod 3%) Každého dárku si vážím Nevím

22 Co pro Vás představují Vánoce? In % Klid a pohodu Radost pro děti Křesťanské svátky, které každoročně oslavují zrození Ježíše Nazaretského Příležitost pro rodinné setkání Chaos a stres Nákupy dárků a předvánoční shon ,2 Nevím

23 Jste ochotni se kvůli nákupu vánočních dárků zadlužit? In % ANO SPÍŠE ANO NE SPÍŠE NE NEVÍM

ANO SPÍŠE ANO NE SPÍŠE NE NEVÍM Hodláte v letošním roce vynaložit na nákup vánočních dárků více finančních prostředků než v roce 2014? In %

25 Domníváte se, že Vánoce jsou již spíše komerční událostí než křesťanským svátkem? In % ANO SPÍŠE ANO NE SPÍŠE NE NEVÍM

26 Hodláte v letošním roce při nákupu spotřebního zboží využít spíše povánoční slevy? In % ANO SPÍŠE ANO NE SPÍŠE NE NEVÍM

27 O letošních vánočních svátcích budete nejvíce šetřit na: In % Všem Sobě Stromečku a výzdobě Dárcích pro příbuzné Jídle Dárcích pro potřebné Dárcích pro své partnery Dárcích pro děti Šetřit nebudu Nevím

TÉMA PRŮZKUMU: Vánoce 2015 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice REPREZENTATIVITA: ve věku 18+let Reprezentativní vzorek odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. VELIKOST REPREZENTATIVNÍHO VZORKU: N=4.208 Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů, dotázaných. PRŮBĚH PRŮZKUMU: POUŽITÁ METODIKA PRŮZKUMU: internetový CAWI on/off-line průzkum POUŽITÉ KVÓTY: věk, pohlaví, bydliště, vzdělání STATISTICKÁ ODCHYLKA: +- 2,5% KONTROLA VZORKU: triangulační datová metodika METODOLOGIE 28

29 METODOLOGIE POHLAVÍ MUŽI48,9% ŽENY51,1% CELKEM100% VĚK ,3% ,4% ,2% 60+28,1% CELKEM100% PŘÍJEM 0-20 tis.Kč62,4% tis.Kč35,1% 50 tis.Kč a více2,5% CELKEM100% VZDĚLÁNÍ základní + SŠ bez maturity 54,6% SŠ s maturitou 31,1% VŠ 14,3% CELKEM 100% VELIKOST MÍSTA BYDLIŠTĚ Praha12,1% Středočeský12.3% Ústecký7,3% Plzeňský5,2% Královéhradecký5,1% Vysočina4,7% Moravskoslezský11,9% Jihomoravský11,7% Liberecký4,3% Karlovarský2,8% Jihočeský5,8% Pardubický4,9% Olomoucký6,3% Zlínský5,6% ČR celkem100% METODOLOGIE

Panel Book 30

Kontakty SANEP SANEP s.r.o. Cimburkova 258/21 Praha 3, Žižkov PSČ IČO: DIČ: CZ Sekretariát: Tel: Fax: Oldřich Zajíc jednatel a ředitel společnosti Tel.: Průzkum zpracoval analytický tým společnosti SANEP a Oldřich Zajíc 31