Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO – 4. 12. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Možnosti a limity kontroly obcí
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
Rozpočtové hospodaření obcí
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Analýza peněžních toků – cash flow
NEBOJTE SE KONKURZU Ing. Dagmar Krutská dagmar. © Dagmar Krutská.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Veřejnosprávní kontrola u PO kraje
Podstata účetnictví Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
Ing. Milena Smržová vedoucí oddělení kontroly realizace Účetnictví projektu.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
Rozpočty územních samosprávných celků
Sociální ekonomika a účetnictví v sociálních podnicích „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“, CZ.1.07/3.2.05/ Vzdělávací.
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO KRAJE místo konání:KULK Liberec datum konání:
Vládní neziskové organizace
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Oceňování lesa jako biologických aktiv (IAS 41) a začlenění jejich hodnoty do finančního účetnictví.
Základy účetnictví 1. přednáška.
Jednoduché účetnictví
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
Účetnictví pro ÚSC, PO a OSS
VYBRANÉ POSTUPY ÚČTOVÁNÍ ÚSC (2)
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Účetnictví ÚSC do roku 2009 NENÍ SOUČÁSTÍ ZKOUŠKY !!! Účetnictví a rozbory ve veřejné správě.
Úvod k účetnictví ÚSC.
ÚČETNICTVÍ KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ KAPITOLA: CIZÍ KAPITÁL – ÚČTOVÁNÍ O REZERVÁCH, ÚVĚRECH A PŮJČKÁCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
PRACOVNÍ SCHŮZKA EKONOMŮ NEŠKOLSKÝCH PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍ Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje.
Nedostatky zjišťované při kontrolách Ing. Michal Obrusník Mgr. Zuzana Punčochářová.
Hospodaření s majetkem státu Základy finančního práva Olga Sovová.
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Dlouhodobý majetek u příspěvkových organizací.
Obecná část rozpočtového práva II 14. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Pracovní schůzka ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Dotace, půjčky a řízení likvidity. Dotace Projev přerozdělovacích procesů - uvnitř veřejného sektoru, -směřující k jiným subjektům – NNO, ziskový sektor.
DARY – BEZÚPLATNÉ PŘÍJMY 1. Osnova prezentace 1. Přijímání darů (z.č. 250/2000 Sb.) 2. Zdaňování darů (z.č. 586/1992 Sb.) 3. Ocenění darů (z.č. 586/1992.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Inventarizace majetku a závazků
Analýza hospodářského výsledku
SH ČMS účetní závěrka 2016 Metodický pokyn č. 4/2016.
Obecná část rozpočtového práva II
Kapitola 3 směrnice 36/INA-VOK Zásad vztahů Změny navrhované OE
Financování a účetnictví základních škol
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Náklady a Výnosy.
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍCH ZÁVĚREK
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 30. října 2017
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Účetnictví, inventarizace, dotace a rozpočty u p.o. v roce 2018
Výtah nálezů z kontrolních protokolů
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Poznatky z veřejnosprávních kontrol u příspěvkových organizací
Místní rozpočtové jednotky
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –

Sledované období – r Kontrolované oblasti 2

Zjištěné závady: Nebyly doloženy schvalovací postupy při správě veřejných výdajů Nebyla zajištěna předběžná kontrola při správně veřejných příjmů Porušení postupů při předběžné kontrole po vzniku závazku (proplacení faktur bez přesného uvedení identifikace předmětu a obsahu dodávky) Chybně nastavené schvalovací postupy (ústně) při správě veřejných výdajů ve vnitřní směrnici Nebyly stanoveny konkrétní postupy k provedení jednotlivých fází předběžné řídící kontroly (chybně zpracovaná interní směrnice) 3 Systém řídící kontroly (viz zákon č. 320/2000 Sb. a jeho prováděcí vyhláška)

Oběžný majetek Zjištěné závady: Nebyly aktualizovány vnitřní směrnice upravující hospodaření se zásobami podle platných účetních předpisů Organizace nesprávně zařadila na účty zásob druh majetku, který měl charakter dlouhodobého majetku Pořízené zásoby nebyly správně oceněny pořizovacími cenami (do PC nezahrnuto přepravné, odbavení zásilky) K materiálovým položkám, které byly členěny podle jednotlivých druhů majetku, nebyla vedena skladová evidence Organizace nerespektovala postup účtování podle zvolené metody (A nebo B) Příjemky a výdejky, kterými byl sledován stav a pohyb zásob, neobsahovaly věrohodné informace k doložení skutečnosti, kterou měly prokázat 4

Použití zdrojů financování na čerpání účelových dotací Zjištěné závady: Nezajištění odděleného sledování finančních prostředků v účetnictví, které podléhají finančnímu vyúčtování. Důsledkem může být neprokázání stanoveného účelu při čerpání finančních prostředků takto přidělených účelových dotací Byly zjištěny závažné nedostatky s hmotně právními důsledky - porušení rozpočtové kázně a vznik škody v důsledku nedodržení účelovosti finančních prostředků a nerespektování právních předpisů 5

Vnitřní směrnice Zjištěné závady: Zaměstnavatelem nebyly určeny před pracovními cestami podmínky, které mohou ovlivnit poskytování a výši cestovních náhrad (použití soukromého vozidla, poskytování náhrad pracovníkům na DPP nebo DPČ apod.) Pro poskytování sociálních půjček z fondu (FKSP) nebyla stanovena žádná pravidla Podmínky pro čerpání příspěvku z fondu (poskytování darů), uvedené v interní směrnici, byly upraveny v rozporu s právním předpisem Nebyly stanoveny zásady pro časové rozlišování výdajů, nákladů, výnosů a příjmů u jednotlivých druhů časového rozlišení Vnitřní směrnice se odkazovala na již neplatné právní přepisy Neprovedené úpravy pravidel v návaznosti na zavedení nových účetních metod 6

Dodržování daňové kázně Upozornění na nejčastější chyby: Nesplnění povinnosti podat daňové tvrzení (§1 odst. 3 DŘ) V účetnictví PO nebylo zajištěno oddělené sledování nákladů, výnosů a výsledku hospodaření za hlavní a doplňkovou činnost PO nezahrnula do základu daně prostřednictvím daňového přiznání příjmy, které jsou předmětem daně (příjmy z reklam a pronájmu, zisková hlavní činnost, doplňková činnost) PO nerespektovala podmínky uplatnění daňové úspory 7

Děkuji za pozornost. Jitka Fiedlerová odbor kontrolní a právní – oddělení vnější kontroly vedoucí oddělení Krajský úřad Jihomoravského kraje Žerotínovo nám. 3/5, Brno telefon: web: 8