PŘEDŠKOLNÍ KLUBY Člověk v tísni, o. p. s. PŘEDŠKOLNÍ KLUBY Člověk v tísni, o. p. s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Advertisements

Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Amalthea - Předškolní klub
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Výstupy z Úvodního semináře
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Pobočka Sokolov Zpracovala: Mgr. Kamila Lišková. Začátky Společnost Člověk v tísni působí v Karlovarském kraji od roku Prvním městem v Karlovarském.
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Logopedická třída MOTÝLCI
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Podpora mateřských a základních škol formou šablon
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
SPOLEČNOST TADY A TEĎ o.p.s. Michaela Hirtová, Hana Moravcová.
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
PROJEKTY ZAMĚSTNANOSTI V REGIONU HRANICKO Ing. Marcela Tomášová 25. listopadu 2014 Nástroje podpory zaměstnanosti ve venkovských oblastech Olomouckého.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Lotos Brno Psychosociální rehabilitace a podpora zaměstnanosti osob závislých na alkoholu.
Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
MAP – Místní akční plán ORP RK
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Tisková konference
„Velká“ novela školského zákona
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Programy sociální integrace
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vzorový projekt pro gymnázia
Sociálně aktivizační služby
Vzorový projekt pro ZŠ.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PŘEDŠKOLNÍ KLUBY Člověk v tísni, o. p. s. PŘEDŠKOLNÍ KLUBY Člověk v tísni, o. p. s.

Vzdělávací služby ČvT 40 procent lidí, se kterými pracujeme, tvoří děti a mládež snažíme se je provázet po celou dobu jejich vzdělávací kariéry Naší snahou je začít s dětmi pracovat co nejdříve (cca od tří let) Předškolní kluby (před nástupem na ZŠ) Doučování (během ZŠ) Kariérní poradenství (přechod na SŠ) Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace

Předškolní kluby jsou určeny pro: pro děti ve věku tří až šesti let pro děti, jejichž rodiny žijí v podmínkách sociálního znevýhodnění pro děti, jejichž rodiče mají sami nízké vzdělání a nejsou schopni své děti adekvátně připravit na vstup na ZŠ pro děti, které by z důvodů finanční či místní nedostupnosti neměly šanci navštěvovat klasické mateřské školy Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace

Kde působíme: Projekt probíhá od roku 2005, kdy jsme v Bílině otevřeli pilotní předškolní klub. V roce 2010 jsme projekt rozšířili do dalších měst. Naše předškolní kluby najdete na těchto místech: Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace Pomáháme dětem k lepší budoucnosti. Bílina Chodov Chomutov Kladno Liberec Ploužnice Praha Přerov Rokycany Sokolov Ústí nad Labem - Mojžíř Ústí nad Labem - Předlice

Co je naším cílem? Chceme zvýšit znalosti a dovednosti dětí ještě před jejich nástupem na pravidelnou školní docházku. Zaměřujeme se na odstraňování sociálních handicapů jako je nedostatečná znalost češtiny, neschopnost zařadit se do dětského kolektivu atd. Právě tyto nedostatky stojí v budoucnu často za školními problémy dětí. Snažíme se v dětech neustále rozvíjet jejich nadání a vzdělávací potenciál. Základními principy naší práce jsou individuální přístup ke každému dítěti, moderní vyučovací metody a v neposlední řadě i motivace dětí k osobnímu úspěchu. Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace Připravujeme děti na vstup na základní školu.

Co je naším cílem? Přestup dítěte na běžnou mateřskou školu (adaptační dny). Připravit děti na úspěšné zvládnutí zápisu, který je pro ně často nepřekonatelnou bariérou a první, avšak významnou, negativní zkušeností se školou. Zvýšit šance, že dítě v prvních letech vzdělávání nebude mít vážnější problémy způsobené handicapy z rodinného prostředí. Pokud na předškolní vzdělávání naváží naše služby v oblasti doučování, je většinou schopno absolvovat celou základní školu. Zvýšit šance, že dítě dosáhne plnohodnotného vzdělání, které mu v budoucnu pomůže k úspěšnému uplatnění na pracovním trhu. Místo lidí závislých na sociálních dávkách, tak vychováme daňové poplatníky. Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace Připravujeme děti na úspěšný vstup na ZŠ.

Využíváme nové metody Při naší práci používáme vyučovací metodu Grunnlaget, která se v Norsku využívá ve většině mateřských a základních škol. Zjednodušeně řečeno: Grunnlaget učí děti učit se. Rozvíjí jazykové dovednosti a způsoby uvažování, které jsou pro schopnost učit se podstatné. Základem je práce s jazykem a pojmy. Děti zažívají pocit z úspěchu, který je motivuje k další práci. Pozitivní motivace je hnacím motorem metody. Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace „Už za pár měsíců je znát obrovský pokrok, a to nejen co se získaných dovedností týče, velká změna nastala především v přístupu dětí k učení. Je až neskutečné vidět, jakou radost mají ze svých úspěchů a jak je to posiluje pro další učení.“ Karolína Ranglová, koordinátorka předškolní přípravy v Bílině

Pomáháme také maminkám Ve většině lokalit fungují souběžně s předškolními kluby také kluby matek. Maminky zde mohou být i se svým dětmi a nemusí shánět hlídání. Jejich hlavním cílem je motivovat maminky k aktivní podpoře vzdělávání svých dětí. Kluby jsou také místem, kde mohou rodiče získat důležité informace, ale také sdílet své problémy. Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace

Roční provoz klubu stojí zhruba: Kč V této částce je zahrnuto: mzda pracovníka na celý úvazek peníze na energie a pronájmy drobné opravy vzdělávací pomůcky Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace

Děti se snažíme učením bavit a tím je motivovat k další práci. Spolupráce s rodiči tvoří pevný bod našich vzdělávacích aktivit. Děti se učí znalostem a dovednostem, které pak využijí na základní škole. Děti v našich klubech zažívají často zcela nový pocit – radost z úspěchu.

Děkuji za pozornost Kontakty: Jan Černý Martin Kovalčík ředitel PSImediální koordinátor PSI Člověk v tísni, o. p. s., Programy sociální integrace Rádi odpovíme na všechny vaše dotazy.