Ropa Vypracoval: Lukáš Rigo Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování: 14.10.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROPA Pavel Kratochvíl.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Doprava Ropy.
Opec.
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Václav Hlavinka a Richard Andrýsek 2L 2012/2013
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_250_Průmyslová výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Tsunami Radka Prokopová.
FOSILNÍ PALIVA.
Nezbytná součást moderního života Jan Pokorný 2.L.
Těžební průmysl Jan Plicka.
NEOBNOVITELNÉ ZDROJE.
Největší „těžaři“, rozmístění ropovodů a jiné….. Těžba ropy (v mil. tun) Svět 3150,4 SSSR (Rusko) 569,3 USA 409,6 Saudská Arábie 320,7 Írán 156,1.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Společenské a hospodářské prostředí
Chemický průmysl.
Těžební průmysl Martin VRZALA.
Drancování přírodních zdrojů
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Těžba nerostných surovin
Pavel Koutný VOŠ a SPŠE Olomouc
Společenské a hospodářské prostředí
Atlantský a Severní ledový oceán
Tučňák císařský Vypracoval: Petr Skrutek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Pří_023_Rozmanitost přírody _Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Perský záliv, nazývaný též Arabský km 2, 91m hluboký Spojený Hormuzským průlivem s Ománským zálivem a Arabským mořem. Důležitá trasa pro ropné.
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Pří_023_Rozmanitost přírody – Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Fy – kvarta Yveta Ančincová
Zásoby surovin Řešení pro budoucnost A. Rybárová 4.A.
Přelidnění Vypracoval: Lubomír Knopp Třída: 2L Předmět: Biologie
-vznikla rozkladem zbytků pravěkých rostlin a živočichů -nachází se ve svrchních vrstvách zemské kůry – nejčastěji v oblasti kontinentálních šelfů -základní.
Hydrosféra základní složka života
Projekt :“ZVEME VÁS DO STŘEDNÍ AMERIKY 1)Cestovní kancelář:Mexikano 2)Majitel:Silvestr Láník Kontakt:tel Třída:7.BDatum vypracování projektu:
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
Page 1 Energetická závislost EU - Možná řešení - Daniela Štoková.
ENERGETICKÉ SUROVINY 2 VY_32_INOVACE_XVII-C-04. R O P A (surová) nafta, zemní olej, černé zlato.
VY_32_INOVACE_7_1_7 Ing. Jan Voříšek  Ropa hýbe světem, na ropě jsou závislé celé národy, většina států bez ropy nemůže existovat. Co to vlastně ropa.
 Úvod  Definice pojmu ropa  Významná naleziště  Produkce a spotřeba ropy ve světě  Toky ropy v Evropě  Perspektiva ropy  Perspektiva ropných produktů.
Vypracoval: Jan Žaroský Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Palivoenergetické suroviny
Znečištění vzduchu dopravou
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
Černé zlato. Černé zlato Ropa (též (surová) nafta, zemní olej, černé zlato) je hnědá hořlavá kapalina tvořená směsí uhlovodíků, především alkanů.
Létající ryby Vypracoval: Michal Brzobohatý
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
VY_32_INOVACE_15_19_Exxon Valdez
Světový průmysl sekundární sektor
Štípán Skalka Pavel Trnka Petr Augustin Jiří Janků
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Vypracoval: Viktor Andrianov
ROPA Vypracovala: Eliška Dosoudilová Třída: 2L Datum:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
Vliv radiace na člověka
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Těžební průmysl.
USA Rozlohou 3. největší stát na světě 3. nejlidnatější Mimo území USA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Atlantský oceán VY_32_INOVACE_01_35
Ropné havárie Ema Kočvarová, Nela Vítů a Kateřina Blažková
Ropa Sestavily : Veronika Dvořáková Martina Převrátilová
Transkript prezentace:

Ropa Vypracoval: Lukáš Rigo Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

Světové zásoby ropy

Způsoby těžby ropy Ropa je zpravidla těžena postupně třemi způsoby, označovanými jako primární, sekundární a terciární. Primární způsob Zemní plyn, který se pod tlakem nachází nad ropou, ji vytlačuje z vrtu ven. Tak se vytěží maximálně 20 % ropy v nalezišti. Sekundární způsob Klasické vahadlové pumpy. Do vrtu je vháněna voda, zemní plyn, vzduch, nebo CO2. Tak se dá vytěžit dalších 5–15 % z celkového množství ropy. Terciární způsob Pomocí injekcí horké páry je snížena viskozita ropy a lze tak získat opět 5–15 % z celkového množství ropy. Ropné ložisko není nikdy vytěžené ze 100 %. Pro lehkou ropu může být využitelnost až 80 %, pro ropu těžkou pouze 5 %.

Největší spotřebitelé ropy z roku 2009 USA (842,9 mil. t) Evropská Unie (670,8 mil. t) Čínská lidová republika (404,6 mil. t) Japonsko (197,6 mil. t) Indie (148,5 mil. t) Rusko (124,9 mil. t) Saúdská Arábie (121,8 mil. t) Německo (113,9 mil. t) Jižní Korea a Brazílie (obě 104,3 mil. t) (V Evropě i v USA spotřeba ropy již několik let klesá.)

Vývoz V Česku se nachází naleziště ropy, ale nevyváží se.

Dovoz Hlavním zdrojem ropy pro ČR jsou naleziště v Rusku. Ruská ropa proudí ropovodem Družba.

Využití Paliva Vše co je z plastu Deodoranty Lepidla Barvy a laky Latexy Pneumatiky Zápalky Léky Kapalinové teploměry Výbušniny Chemické syntézy Hračky Pasty Ropa je všude kolem nás, i když si to možná ani neuvědomujeme.

Dopady na životní prostředí Nejčastějšími negativními dopady těžby jsou nevratné narušení horninového prostředí a hydrogeologických poměrů, zničení či přetvoření původní krajiny, ztráta zemědělsky využitelné půdy. Těžba ropy přináší rizika související zejména s jejími úniky do vody nebo do půdy při haváriích ropných plošin nebo těžbě na ropných polích.

Ropné havárie Deepwater Horizon (plovoucí ropná plošina) 20. dubna 2010 došlo při vrtání na dně Mexického zálivu k jejímu výbuchu, při kterém zahynulo 11 pracovníků BP. Po dvou dnech se tato plošina potopila. Z vrtu začalo unikat velké množství ropy (celkový únik byl 3–5 milionů barelů) a postupně zamořovalo pobřežní vody. Společnosti BP se podařilo únik zastavit až po třech měsících (15. července). (V důsledku této katastrofy zemřelo téměř mořských želv, delfínů a velryb, ptáků a nespočetné množství ryb a bezobratlých živočichů.) Exxon Valdez (tanker) 24. března 1989 ztroskotal při aljašském pobřeží a do oceánu v důsledku toho uniklo přes 40 milionů litrů ropy. (Tato nehoda měla na svědomí životy až mořských ptáků, mořských vyder, 300 tuleňů, 22 kosatek a miliardy jiker lososů. Již uběhlo více než 20 let, ale v zálivu Prince Williama zpod kamenů stále uniká ropa.)

Deepwater Horizon Exxon Valdez

Zdroje ropou/ropne-havarie/