Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_12_17_dopravní prostředky 7.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
VY_52_INOVACE_03/2/33_ZEMĚPIS Severní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Energetická hodnota potravin (EH)
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_Inovace_4.3.4 Násobení a dělení 4 Matematika 3. ročník
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prezentace – výklad učiva
Některé významné uhlovodíky
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
ORGANOGENNÍ USAZENÉ HORNINY
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přírodní zdroje na Zemi
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Autor: PaedDr. Jana Čechová
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
Název projektu: Moderní škola
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace – výklad učiva
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Autor: Ludmila Bílková,2013
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Získávání energie pro život
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice Autor: Mgr. Eva Fojtíková Název DUM: VY_32_INOVACE_166 Název sady: Prvouka pro 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál seznamuje žáky se vznikem, těžbou a využitím ropy, obsahuje prvky ekologie. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animaci. Datum:

Ropa vznikla rozkladem pradávných živočišných a rostlinných zbytků. Je to neobnovitelný zdroj energie. V místech, kde se vyskytuje ropa se vyskytuje i zemní plyn. Ten se používá hlavně jako palivo. Ropa a zemní plyn Ropa se nachází pod zemským povrchem (až několik kilometrů).

Ropa a zemní plyn Čerpání ropy funguje podobně jako pumpování vody ze studny

Na povrchu je klikový mechanismus, který pohání motor.

zadání úkolu úkol Ropa se přepravuje z místa těžby dlouhým potrubím – ropovodem.

Ropa se těží také z mořského dna. Převáží se také velkými loděmi (tankery).

Při haváriích takových lodí do moře vždy uniká ropa, která znečistí moře a zabíjí mořské živočichy.

Využití ropy: Z ropy se vyrábí palivo pro dopravu. Jaké dopravní prostředky pohání paliva z ropy: ___________________ ___________________ ___________________

Využití ropy: Téměř všechny výrobky potřebují ke své výrobě ropu, uveď příklady: ___________________ ___________________ ___________________

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Zdroje: Obrázky: (1)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (2)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: cs#file (3)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: _t%C4%9B%C5%BEebn%C3%AD_st%C5%99edisko_2.jpg?uselang= cs (4)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (5)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (6)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (7)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: