Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice Autor: Mgr. Eva Fojtíková Název DUM: VY_32_INOVACE_166 Název sady: Prvouka pro 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál seznamuje žáky se vznikem, těžbou a využitím ropy, obsahuje prvky ekologie. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animaci. Datum:
Ropa vznikla rozkladem pradávných živočišných a rostlinných zbytků. Je to neobnovitelný zdroj energie. V místech, kde se vyskytuje ropa se vyskytuje i zemní plyn. Ten se používá hlavně jako palivo. Ropa a zemní plyn Ropa se nachází pod zemským povrchem (až několik kilometrů).
Ropa a zemní plyn Čerpání ropy funguje podobně jako pumpování vody ze studny
Na povrchu je klikový mechanismus, který pohání motor.
zadání úkolu úkol Ropa se přepravuje z místa těžby dlouhým potrubím – ropovodem.
Ropa se těží také z mořského dna. Převáží se také velkými loděmi (tankery).
Při haváriích takových lodí do moře vždy uniká ropa, která znečistí moře a zabíjí mořské živočichy.
Využití ropy: Z ropy se vyrábí palivo pro dopravu. Jaké dopravní prostředky pohání paliva z ropy: ___________________ ___________________ ___________________
Využití ropy: Téměř všechny výrobky potřebují ke své výrobě ropu, uveď příklady: ___________________ ___________________ ___________________
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Zdroje: Obrázky: (1)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (2)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: cs#file (3)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: _t%C4%9B%C5%BEebn%C3%AD_st%C5%99edisko_2.jpg?uselang= cs (4)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (5)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (6)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: (7)[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: