PŘEDBĚŽNÉ NEAUDITOVANÉ HOSPODÁŘSKÉ VÝSLEDKY ZA ROK 2007 Tisková konference 28. února 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

PŘÍJMY A VÝDAJE, CASH FLOW
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Emise dluhopisů a snížení základního kapitálu DŮVĚRNÉ PRACOVNÍ VERZE 2013/07/22.
Finanční analýza.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Měření a řízení výkonnosti podniku, faktory vývoje
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
ACCELERATE TO INCREASE OUR LEADERSHIP July 24, 2006 A CCELERATE TO INCREASE OUR LEADERSHIP Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Finanční výsledky za.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Poměrové ukazatele.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Energetická společnost ČEZ, a. s. Petr Vobořil výkonný ředitel pro strategický rozvoj Tisková konference k výsledkům hospodaření za I. – III. čtvrtletí.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Míra růstu dividend, popř. zisku
Finanční výkazy obchodních společností
Petráčková Jozová Cézová
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Poměrové ukazatele.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
ÚVOD Účetnictví je chápáno jako stavová či výsledková karta podnikání.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Téma 2: Časová hodnota peněz a riziko ve finančním rozhodování 1. Časová hodnota peněz ve finančním rozhodování podniku 2. Riziko ve finančním rozhodování.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Hospodaření fakultních nemocnic a dalších přímo řízených organizací v roce 2010 (11 FN + IKEM, NNH, MOÚ, ÚPMD)
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Finanční management Téma č.3 (a 4) Dnešek Poměrové ukazatele 1
Analýza hospodářského výsledku
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Název společnosti Obchodní plán.
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Metody FINANČNÍ ANALÝZY:
Podniková ekonomika.
Podniková ekonomika.
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

PŘEDBĚŽNÉ NEAUDITOVANÉ HOSPODÁŘSKÉ VÝSLEDKY ZA ROK 2007 Tisková konference 28. února 2008

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ Tisková konference Veškeré výhledy týkající se budoucích hospodářských a finančních výsledků společnosti AAA AUTO GROUP uvedené v této prezentaci vycházejí z předpokladů a očekávání budoucího vývoje faktorů, které mají zásadní vliv na budoucí hospodářské a finanční výsledky společnosti AAA AUTO GROUP. Tyto faktory zahrnují zejména budoucí makroekonomickou situaci, vývoj konkurence na trhu a související poptávku po ojetých automobilech a dalších výrobcích a službách. Skutečný vývoj těchto faktorů však může být odlišný. V důsledku toho se mohou skutečné budoucí hospodářské a finanční výsledky společnosti AAA AUTO GROUP zásadně lišit od výsledků uvedených ve výhledech, jež jsou součástí této prezentace. Přestože společnost AAA AUTO GROUP vynakládá veškeré úsilí, aby poskytla přesné informace, neneseme odpovědnost za jakékoli tiskové chyby a omyly. Zveřejněné výsledky jsou předběžnými hospodářskými výsledky, které se mohou lišit od konečných (auditovaných) výsledků. Auditovaná účetní závěrka za rok 2007 podléhá schválení valnou hromadou společnosti, která se v řádném termínu uskuteční v druhém čtvrtletí roku 2008.

1. Klíčové provozní a finanční ukazatele za rok Strategie a opatření 3. Výhled Obsah Tisková konference

KLÍČOVÉ PROVOZNÍ A FINANČNÍ UKAZATELE

Hlavní činnost Skupiny vykázala v roce 2007 průběžný růst: Celkové tržby meziročně stouply o 35% Hrubý zisk z prodeje meziročně stoupl o 25.6% Pokles hrubé marže na 17.1% (meziroční snížení o1.3 procentní bod) oproti snížení marže v 4Q 2007 na 15.9% (meziročně –3.0pb) Ziskovost Skupiny byla ve 4Q 2007 ovlivněna: – Neočekávanými faktory, které silnou expanzi doprovázely – Slabšími trhy Ukazatele 2007 Tisková konference

Historicky nejsilnější expanze Skupiny... během roku 2007 stoupl počet poboček z 25 otevřených na konci roku 2006 na 45 poboček …výrazně ovlivnila provozní výsledky expanzi doprovázely personální problémy menší, ale četná zpoždění při otvírání nových poboček otevření většiny poboček připadlo na poslední, sezónně nejslabší, měsíce v roce …probíhala v době oslabení prodejů napříč trhy ojetých automobilů v posledních měsících roku 2007 Ukazatele 2007 Tisková konference

Přehled vlivu expanze & oslabených trhů Celkové tržby... € 470m (meziroční nárůst +34.9% yoy) & Hrubý zisk... € 80.2m (+ 25.6%) slabší oproti interním plánům vzhledem k nižším prodejům ve srovnání s očekáváním ve 4.čtvrtletí 2007 Hrubá zisková marže % (meziročně -1,3pp%) pokles ve 4. čtvrtletí (oslabené trhy, slabá sezóna, personální problémy, obchodní slevy) částečně zmírněno zvýšeným důrazem na doplňkové (up-sale) produkty a služby OPEX (provozní náklady)... € 78.9m (+54%) nárůst provozních nákladů na nové pobočky, které byly zpožděny vyšší personální náklady, kompromisní řešení v kvalitě nově nabíraných zaměstnanců, relokace českých manažerů vyšší marketingová činnost pro propagaci nových poboček v době slabé sezóny EBITDA... € 4,6m (-69%), EBITDA margin % Tisková konference

Přehled vlivu expanze & oslabených trhů EBIT... € 0.73m snížení v důsledku silného nárůstu odpisů (63%) v souvislosti s otevíráním nových poboček (zařízení, IT systémy, budovy) Zisk před zdaněním... € -3.8m růst úrokových nákladů na financování nových poboček prostřednictvím krátkodobých vysoce úročených úvěrů Čistá ztráta... € -4.9m (...%) Tisková konference

Klíčové finanční ukazatele roku 2007 Celková aktiva... € 154m (meziroční nárůst o 56%) Vlastní jmění... € 37.7m (meziroční nárůst o 115%) Celková zadluženost 1) … € 89.4m (meziroční pokles o 41%), z toho krátkodobý dluh 52 % & dlouhodobý dluh 48 % Hotovost a peněžní ekvivalenty... € 5.3m (meziroční nárůst o 70%) Čistý dluh/ Vlastní kapitál 2) %, pokles z 313% na konci roku ) Celková zadluženost = Dlouhodobé a krátkodobé úvěry + finanční leasing 2) Čistý dluh/vlastní kapitál = (dlouhodobé a krátkodobé úvěry + finanční leasing – hotovost a peněžní ekvivalenty) / vlastní jmění Tisková konference

Klíčové provozní ukazatele Expanze Skupiny dále posílila svou pozici lídra na trhu ojetých vozidel a souvisejících finančních služeb v regionu střední a východní Evropy* Pobočky… 45 poboček v 5 zemích, oproti 25 na konci roku 2006 Prodeje … 79,871 prodaných aut, meziroční nárůst o 29% Sklad … 9,049 aut skladem, meziroční nárůst o 42,1%, Obrátka zásob dnů, udržovaná na nízké úrovni (36 dnů na konci roku 2006) Průměrná cena prodaného auta... € 5,571, meziroční nárůst o 1.2% Počet zaměstnanců... 3,834, meziroční nárůst o 33% * dle tržního podílu prodejů Tisková konference

Vývoj ve 4. čtvrtletí 2007 Kombinace dvou faktorů… OPEX (provozní náklady): bezmála zdvojnásobení počtu poboček posunulo bod zvratu ziskovosti důsledek pokračujících personálních problémů a zpožďování při otvírání poboček konec roku zastihl pobočky v době, než začaly generovat prodeje Tržby: důsledkem toho nižší prodeje a tržby oproti očekávání zároveň nepředvídaný propad prodejů ojetých automobilů napříč trhem v listopadu a prosinci 2007 (jedním z důvodů předpokládáme, byla silná koruna posilující dovozy) … měla kumulativní vliv a vedla k finanční ztrátě Tisková konference

Vývoj 4. čtvrtletí roku 2007 Tisková konference » Ve 4. čtvrtletí se společnost dostala k bodu zvratu ziskovosti a dokonce i relativně nízký pokles předpokládaných prodejů o několik tisíc aut zapříčinilo přehoupnutí do ztráty «

STRATEGIE & OPATŘENÍ K DOSAŽENÍ ZISKOVOSTI

Konsolidace předchozí expanze... Strategie pro rok 2008 Tisková konference

Strategie Tisková konference I.Maximalizace tržeb a ziskovosti ve všech pobočkách II.Rozložení budoucí plánované expanze Skupiny do delšího časového období III.Snižování nákladů napříč Skupinou IV.Organizační změny

I. Opatření k dosažení ziskovosti Maximalizace tržeb Nové trhy: prodejní strategie zaměřená na zákazníka s využitím konkurenčních výhod Domácí trhy (ČR & Slovensko): Segmentace zákazníků a jejich udržení Uvedení prémiové značky na trh: 2008 – ČR; 2009 – Slovensko & Maďarsko Auto Diskont: nižší cenová kategorie v rámci trhu ojetých automobilů Servising: služby autooprav pro stávající a nové zákazníky Důraz na zvýšení hrubé marže Zvýšení ‘metal marže’ nad LT (nižší kupní ceny, více likvidních vozů) Strategické zaměření se na finanční služby – důležitý „tahoun“ ziskovosti Silnější propagace dalších doplňkových (up-sale) produktů & služeb Předchozí expanze = bude generovat prodeje v roce 2008 Tisková konference

II. Strategie expanze Rozložení budoucí plánované expanze skupiny do delšího časového období Otevření menšího počtu poboček v letošním roce: Sníží tlak na kapitálové a lidské zdroje společnosti Sníží okamžitou potřebu vysokého počtu kvalifikovaných pracovníků v krátkém časovém úseku Poskytne více času pro nalezení vhodných míst pro nové pobočky Sníží riziko zpoždění & může navýšit předpokládané prodeje Tisková konference

III. Opatření pro snížení nákladů V současné době stále probíhá analýza ziskovosti I. Mikro úroveň: opětovné stanovení přísnějších PRODEJNÍCH cílů pro každou pobočku »Zavedení přísných controllingových systémů »Optimalizace skladu aut – počet & likvidita »Zvýšení efektivity a produktivity práce II. Makro úroveň: systém kontroly provozních nákladů stanovení přísnějších limitů pro provozní a finanční klíčové výkonnostní ukazatele Externí poradenské služby (PWC) v oblastech: Optimalizace HR procesů, reportingu klíčových výkonnostních ukazatelů, daní, struktury úvěrů a „smart close“ (měsíční manažerské zprávy) Tisková konference

IV. Organizační změny Změny ve struktuře top managementu Štíhlejší Orientovaná na prodej Tisková konference

VÝHLED

Expanze v roce 2007 Během roku 2007 jsme otevřeli 22 nových poboček * z toho 8 poboček ve 4. čtvrtletí Úspěšně jsme otevřeli v České republice (6 auto center + 1 nákupní centrum), Maďarsku (6), Polsku (2) a na Slovensku (6) Zpoždění poboček 6 poboček se zpozdilo v důsledku právních nebo personálních problémů a problémů s vyhledáváním zaměstnanců v Polsku a Maďarsku. *Počet poboček vzrostl z 25 na 45, 22 nově otevřených poboček, z toho 8 otevřených ve 4. čtvrtletí, zavřeli jsme dvě. ** včetně jednoho centra pro výkup vozidel, které pouze vykupuje a neprodává Tisková konference

Expanze v roce – 6 poboček bude otevřeno v průběhu roku v České republice 2 na Slovensku 2 v Maďarsku 1 v Polsku Oproti původně plánovanému počtu 12 až 16 nových poboček pro rok 2008 oznámených na konci 3. čtvrtletí 2007 Tisková konference

Výhled Opatření Expanze Konec 2008 okamžitá implementace nové strategie a opatření stanovení cílů ziskovosti a efektivity nákladů nových poboček v roce 2008 expanze do Ruska v roce 2009 po výsledcích za 1Q 2008 budou oznámeny cíle pro rok Q 2008 negativní trend z 4Q 2007 pokračoval i v 1Q 2008 – nižší prodeje a slabé trhy Tisková konference

Děkujeme za pozornost Tisková konference