Tvorba značky
Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot
Značka může být: Jméno Název Termín Zkratka Znak, logo Design Grafický symbol Kombinace všeho předchozího
Značka identifikuje Výrobek Službu Výrobce Prodejce
Úrovně značky Trhu neznámé V obecném povědomí Dobrá znalost Vysoká přijatelnost / preference Loajalita
Značka vyjadřuje Užitek, přínos Systém hodnot výrobce Kulturní hodnoty často podle země původu Osobnost Uživatele
Posuzování značky Podle věrnosti značce Podle vyhledávání zákazníky Podle rozpoznávání na trhu
Úrovně značky Testy Známosti Přijatelnosti Preferencí Věrnosti značce
Historie Podepsaná díla Cechovní značky Punc (zlato, stříbro) Název plus jméno
Dnešní formy Značka výrobce Značka distributora Značka licenční Multiznačky Neznačkové
Jak koncipovat značku - strategie Individuální značková jména Všeobecné rodinné jméno Samostatná rodinná jména Kombinace obchodního jména společnosti s individuálními značkovými jmény Připojení jména firmy k obecně známému výrobku Tvorba konkrétní značky
Značka může vyjadřovat Záměr Činnost Vlastnost Funkci Užitečnost Barva Kvalita Životní styl Vymyšlené jméno Zkratka
Jméno značky Zapamatovatelné Dobře vyslovitelné Rozpoznatelné, krátké, zřetelné Respektovat mateřštinu i mezinárodní prostředí
Testování značky Asociační test Test učení Test zapamatovatelnosti Preferenční test
Strategie používání značek Rozpínání v rámci výrobkové řady Rozšíření značky Přenesení značky Nové značky Spojení značek Značka komponentu Strategie multibrand, multiznačková
Pravidla pro správné fungování značky: Pravidlo specializace Pravidlo publicity Pravidlo reklamy Pravidlo slova Pravidlo kvality Pravidlo kategorie Pravidlo jména Pravidlo bratrství Pravidlo firmy Pravidlo subbrandů, podznaček Pravidlo barev Pravidlo hranice
Speciální značky Značky kvality Ekologické značky Punc © ® ™
Obal
Obal Packaging Primární Sekundární Přepravní
Obal jako nástroj Samoobslužný prodej Pohodlí spotřebitele Image firmy, značky Možnost pro inovace
Koncepce balení Velikost Tvar Materiál Barva Text Symboly
Testování obalu Technické testy Vizuální testy Maloobchodní testy Spotřebitelské testy
Značení výrobků součást obalu Grafický návrh Jméno značky Množství informací Zákony
Funkce značení Identifikuje výrobek, výrobce Třída výrobku Popis výrobku Propagace Datum Složení Varování
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_7_Znacka Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2010