ZÁKLADNÍ ŠKOLA, PODĚBRADY ZÁKLADNÍ ŠKOLA, PODĚBRADY U Bažantnice 154.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Plánování ve školní tělesné výchově
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název projektu: Moderní škola
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
Poměr v základním tvaru.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Individuálně vzdělávací plán
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Jsem senior na sedlčansku a mám zkušenosti. Zn. Chcete je využít?
Poměr v základním tvaru.
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
Centra kolegiální podpory
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
Podpora samostatného bydlení
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, PODĚBRADY ZÁKLADNÍ ŠKOLA, PODĚBRADY U Bažantnice 154

PROJEKT SPOLEČNÁ SETKÁNÍ Základní seznámení s problematikou dětí s postižením pro potřeby 7. tříd běžných ZŠ

Moto: Pomocí společných aktivit přeskočit bariéry fyzické i bariéry v nás Projekt SETKÁNÍ je integrační projekt ZŠ U Bažantnice a je určen žákům 7. ročníků ZŠ a odpovídajícímu ročníku víceletého gymnázia. Hlavním cílem je prostřednictvím vlastní zkušenosti seznámit tuto skupinu žáků s problematikou života dětí s postižením. Projekt SETKÁNÍ je integrační projekt ZŠ U Bažantnice a je určen žákům 7. ročníků ZŠ a odpovídajícímu ročníku víceletého gymnázia. Hlavním cílem je prostřednictvím vlastní zkušenosti seznámit tuto skupinu žáků s problematikou života dětí s postižením. Pojďte se tedy i vy seznámit s prostředím ZŠ U Bažantnice v Poděbradech a s jejími žáky… Pojďte se tedy i vy seznámit s prostředím ZŠ U Bažantnice v Poděbradech a s jejími žáky…

Škola vzdělává žáky od 5ti do 18 let, v případě potřeby i o něco starší. Během povinné školní docházky získají základní vzdělání nebo základy vzdělání. V současné době má škola 13 tříd, do kterých jsou děti rozděleny podle věku i podle způsobu vzdělávání: V současné době má škola 13 tříd, do kterých jsou děti rozděleny podle věku i podle způsobu vzdělávání: Program praktické školy – pro děti s lehkým mentálním postižením nebo zdravotním omezením, které z různých důvodů nezvládnou výuku na běžné základní škole Program praktické školy – pro děti s lehkým mentálním postižením nebo zdravotním omezením, které z různých důvodů nezvládnou výuku na běžné základní škole Program speciální školy – pro děti se středním mentálním postižením a dalším tělesným nebo smyslovým omezením, které jim znemožňuje výuku podle programu praktické školy Program speciální školy – pro děti se středním mentálním postižením a dalším tělesným nebo smyslovým omezením, které jim znemožňuje výuku podle programu praktické školy Součástí speciální školy je rehabilitační třída pro děti s těžkým mentálním postižením, třídy pro děti s diagnózou autismus a třída pro děti s více vadami Součástí speciální školy je rehabilitační třída pro děti s těžkým mentálním postižením, třídy pro děti s diagnózou autismus a třída pro děti s více vadami Předškolní vzdělávání zahrnuje přípravný stupeň pro děti od 5 let věku, kde se děti připravují na zahájení povinné školní docházky v některém programu, který škola poskytuje Předškolní vzdělávání zahrnuje přípravný stupeň pro děti od 5 let věku, kde se děti připravují na zahájení povinné školní docházky v některém programu, který škola poskytuje

Rehabilitační třída Rehabilitační třída pečuje o děti s nejtěžším postižením. Vzhledem k náročnosti práce s těmito dětmi pracují ve třídě dva pedagogové, z nichž jeden má zároveň zdravotnické vzdělání. V týdenních praxích se zde střídají studenti oboru veřejná správa, kteří pomáhají se základní péčí o děti (například krmení, masáže rukou, dohled při klidových aktivitách…) Třída je vybavena nadstandartními pomůckami, které umožňují poskytnout dětem maximální možný rozvoj jak po stránce mentální tak i tělesné. Všechny děti jsou zařazeny do programu rehabilitační tělesné výchovy pod vedením fyzioterapeutky. Tyto děti potřebují klidné a stimulující prostředí. Přestože většina z nich nekomunikuje slovy, mají moc rády, když si s nimi budete povídat a usmívat se na ně. Rehabilitační třída pečuje o děti s nejtěžším postižením. Vzhledem k náročnosti práce s těmito dětmi pracují ve třídě dva pedagogové, z nichž jeden má zároveň zdravotnické vzdělání. V týdenních praxích se zde střídají studenti oboru veřejná správa, kteří pomáhají se základní péčí o děti (například krmení, masáže rukou, dohled při klidových aktivitách…) Třída je vybavena nadstandartními pomůckami, které umožňují poskytnout dětem maximální možný rozvoj jak po stránce mentální tak i tělesné. Všechny děti jsou zařazeny do programu rehabilitační tělesné výchovy pod vedením fyzioterapeutky. Tyto děti potřebují klidné a stimulující prostředí. Přestože většina z nich nekomunikuje slovy, mají moc rády, když si s nimi budete povídat a usmívat se na ně.

Důležitou součástí dne je nejen rozvoj rozumových schopností, ale i cvičení a různé terapie – motomed, rotoped, perličková koupel, chodecký pás, masáže, vertikalizace (vzpřímený postoj pomocí speciálního stojanu u dětí nechodících), relaxační techniky a další.

Přípravný stupeň Třída přípravného stupně vzdělává děti od pěti let věku. Podle individuálních potřeb zde mohou být 1-3 roky. Výuka je zajištěna dvěma pedagogy a připravuje děti k zahájení povinné školní docházky podle schopností ve třídách speciální nebo praktické školy. Práce s nimi se vám bude líbit, protože se téměř neliší od dětí z mateřské školy, které běžně potkáváte. Vzpomeňte si, co jste měli rádi, když jste byli malí a zkuste si s nimi hrát. Třída přípravného stupně vzdělává děti od pěti let věku. Podle individuálních potřeb zde mohou být 1-3 roky. Výuka je zajištěna dvěma pedagogy a připravuje děti k zahájení povinné školní docházky podle schopností ve třídách speciální nebo praktické školy. Práce s nimi se vám bude líbit, protože se téměř neliší od dětí z mateřské školy, které běžně potkáváte. Vzpomeňte si, co jste měli rádi, když jste byli malí a zkuste si s nimi hrát.

Třídy pro děti s autismem, …) Autismus je jednou z nejzávažnější poruch dětského mentálního vývoje. Jedná se o vrozenou poruchu některých mozkových funkcí. Důsledkem poruchy je, že dítě dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Žije jakoby v jiném světě. Duševní vývoj dítěte je díky tomuto handicapu narušen hlavně v oblasti komunikace, sociálních vztahů a představivosti. Autismus doprovází specifické vzorce chování, které může být velmi neobvyklé a pro nezasvěceného člověka překvapující. (Záchvaty vzteku, hyperaktivita, neschopnost spolupracovat, negativismus, zabývá se určitými věcmi stále dokolečka, chodí po špičkách, neobvyklá fixace na určité hračky, řadí věci do řad, reaguje přehnaně na určité materiály či zvuky, zvláštní pohyby, neužívání řeči k sociálním kontaktům bez ohledu na úroveň jazykových schopností …) Jediným obecným způsobem pomoci dětem s autismem je speciální pedagogická péče s využitím odborné terapie. Pokud dítěti svým speciálním přístupem umožníme porozumět světu, který ho díky jeho handicapu chaoticky obklopuje, je velká šance, že u dítěte dojde ke zlepšení. Speciálně vyškolení pedagogové užívají nejčastěji metodiku strukturovaného učení (TEACH program), která za hlavní považuje nácvik funkční komunikace a individuální přístup ve vzdělávání. Vizualizace (obrázkové a jiné piktogramy podle kterých se dítě orientuje) a strukturalizace (podle jasných pravidel rozdělený den a střídání činností) jsou základními metodickými pilíři přístupu k lidem s autismem. V poslední době jsou autistické děti častým námětem filmařů, ale ti ne vždy dokáží podat nezkreslený obraz tohoto zvláštního postižení. U většiny těchto dětí se objevuje mentální postižení, ale jsou také takové, které v některých vzdělávacích oblastech projevují až nadprůměrnou inteligenci (matematika, hudba, „zázračná“ paměť…)

Ve škole jsou tito žáci rozděleni do dvou tříd podle věku, a podle mentálních schopností se vzdělávají buď v programu speciální nebo praktické školy. Ve třídě mladších žáků potkáte i šikovné čtenáře, kteří si rádi povídají a ukazují co umí, i když jsou „jako z hadích ocásků“.

V té druhé třídě jsou všichni žáci starší než vy a někdy vás může překvapit jejich neobvyklé chování. I přes svůj věk se mohou chovat jako malé děti, ale nemusíte z nich mít strach. Potřebují své prostředí a známé činnosti, potom jsou spokojení a mají radost z vaší návštěvy a pomoci.

Třídy pro děti s více vadami Třídy pro děti s více vadami poskytují ucelenou vzdělávací i rehabilitační péči dětem, jejichž kombinované postižení vyžaduje speciální péči. Do třídy jsou zařazeny také imobilní děti. Vzdělávací a výchovnou péči zajišťují dva pedagogové, kteří mají zároveň zdravotnické vzdělání. Práce v této třídě je namáhává hlavně fyzicky, děti je občas třeba zvednout, přemístit a postarat se i o jejich hygienické potřeby. Je to také třída největších rošťáků, se kterými je ale velká legrace. Třídy pro děti s více vadami poskytují ucelenou vzdělávací i rehabilitační péči dětem, jejichž kombinované postižení vyžaduje speciální péči. Do třídy jsou zařazeny také imobilní děti. Vzdělávací a výchovnou péči zajišťují dva pedagogové, kteří mají zároveň zdravotnické vzdělání. Práce v této třídě je namáhává hlavně fyzicky, děti je občas třeba zvednout, přemístit a postarat se i o jejich hygienické potřeby. Je to také třída největších rošťáků, se kterými je ale velká legrace.

Nejen v této třídě potkáte i děti se sluchátky, jejichž řeč pro vás nebude vzhledem k jejich sluchové vadě příliš srozumitelná. Když na ně budete mluvit zřetelně a v krátkých větách, tak aby vám viděly na ústa, většinou vám porozumí a uvidíte, co vám samy napovídají a předvedou. Také můžete být přítomni krmení chlapce s vrozenou metabolickou poruchou, který dostává speciální stravu přímo sondou do žaludku. Je to neobvyklé a zpočátku i zarážející, ale Dan to zvládá s přehledem a je to jedno z největších „sluníček“ ve škole.

Třídy speciální školy Třídy speciální školy vzdělávají děti se středním mentálním postižením a svým individuálním výchovným a vzdělávacím programem připravují děti na samostatný život a jednoduché pracovní uplatnění vzhledem k jejich schopnostem. Podle potřeb jsou děti zařazovány do rehabilitačního programu. Tyto děti jsou velmi přátelské a rády si s vámi budou povídat a hrát. Pro ně bude setkání s vámi velký zážitek. Třídy speciální školy vzdělávají děti se středním mentálním postižením a svým individuálním výchovným a vzdělávacím programem připravují děti na samostatný život a jednoduché pracovní uplatnění vzhledem k jejich schopnostem. Podle potřeb jsou děti zařazovány do rehabilitačního programu. Tyto děti jsou velmi přátelské a rády si s vámi budou povídat a hrát. Pro ně bude setkání s vámi velký zážitek.

Třídy praktické školy Třídy praktické školy vzdělávají děti s lehkým mentálním postižením nebo zdravotním omezením, které jim znemožňuje plnit školní docházku na běžné základní škole. Škola má devět ročníků a děti jsou podle věku rozděleny do čtyř tříd. Speciálně pedagogickou péčí jsou cíleně připravovány na samostatný život a praktické pracovní uplatnění.

Tyto třídy nejvíc připomínají prostředí ve vaší škole a můžete tu potkat kamarády, kteří s vámi chodili do nižších tříd. Určitě jim udělá radost, když se s nimi pozdravíte a oceníte jejich pěknou třídu. I když jim to v běžné škole moc nešlo, mohou z nich vyrůst šikovní zedníci, truhláři nebo kuchařky.

Na závěr… Děti a lidé s postižením mohou někdy působit neobvykle nebo se neobvykle chovat, ale teprve, když se k nim přiblížíte, můžete skutečně poznat, jací opravdu jsou, a že mají stejné potřeby a přání jako ostatní lidé. Pokud si dáte tu práci a budete se snažit jim porozumět, odvděčí se vám přátelstvím a obohatí váš život o nové situace a rozměry. Děti a lidé s postižením mohou někdy působit neobvykle nebo se neobvykle chovat, ale teprve, když se k nim přiblížíte, můžete skutečně poznat, jací opravdu jsou, a že mají stejné potřeby a přání jako ostatní lidé. Pokud si dáte tu práci a budete se snažit jim porozumět, odvděčí se vám přátelstvím a obohatí váš život o nové situace a rozměry. Těšíme se na vaši návštěvu. Těšíme se na vaši návštěvu.

Projekt Společná setkání ZŠ Poděbrady, U Bažantnice 154 ZŠ Poděbrady, U Bažantnice 154 Občanské sdružení Přístav Občanské sdružení Přístav lenkari 2008 lenkari 2008