Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.3 Houby Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Rostliny.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vzduch Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Rostliny.
Třídění přírodnin.
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Třídění živých organismů
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
VY_32_Inovace_ Druhy rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Živé organismy.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen žákům 4. tříd jako upevňování znalostí o dělení rostlin a seznámení s novými pojmy. Po výkladu žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít při práci s interaktivní tabulí, multimice, v počítačové učebně nebo jako pracovní list.

Ž ivé organismy

 patří mezi živé organismy  obsahují zeleň listovou = chlorofyl  vyživují se fotosyntézou  dýchají kyslík všemi částmi těla a vylučují oxid uhličitý  reagují na změny v přírodě (světlo, sucho, zima…)  pohybují se (části těl a semena)  rostou, vyvíjí se a rozmnožují se (mění velikost a vzhled) Fotosyntéza = výroba živin z vody a oxidu uhličitého za pomoci slunečního záření, přitom se uvolňuje kyslík

Výtrusné rostliny NEKVETOUCÍ  rozmnožují se výtrusy  Mechy Mechy  Plavuně Plavuně  Přesličky Přesličky  Kapradiny Kapradiny Semenné rostliny KVETOUCÍ  rozmnožují se semeny  Nahosemenné – semena volně uložena v šiškách Nahosemenné  Krytosemenné – semena ukryta uvnitř plodu Krytosemenné

. ROSTLINY UŽITKOVÉPLANÉOKRASNÉ les, louka, neudržované plochy POLNÍ PLODINY OVOCNÉ STROMY A KEŘE ZELENINA ZAHRADNÍ ROSTLINY POKOJOVÉ ROSTLINY pole sad, zahrada pole, zahrada zahrada, park lidská obydlí

Ploník obecný

Jehličnany mají semena uložena volně v šiškách.

Semena ukryta uvnitř plodu.

.

.

.

 Kvetoucí  Nekvetoucí  Planou  Užitkovou  Okrasnou

1. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, ISBN ČÍŽKOVÁ, Věra, BRADÁČOVÁ, Lenka, HÍSEK, Květoslav. Přehledy živé přírody pro 3. – 5. ročník. Turnov: ALTER, ISBN STŘIHAVKOVÁ, Hana, SÍBRT, František. Přírodopis pro 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, ISBN Obrázky z galerie klipart 5. Vlastní fotografie