Termika, skupenské přeměny Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Proč se tělesa zahřívají při tření?
průběh chemických reakcí
Změny skupenství Druhy látek: A) pevná látka B) kapalná látka
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Elektrická práce. Elektrická energie
Změny teploty těles tepelnou výměnou
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
ZMĚNY SKUPENSTVÍ Pevná látka tuhnutí tání Kapalina Plyn
Termika příklady.
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
20. Změny skupenství látek
Skupenství látek a vnitřní energie
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘECHODY MEZI SKUPENSTVÍMI
Var a vypařování 2 příklady z praxe
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Ledový blok rozřízneme na dva různě velké kusy (viz obrázek). Porovnejte teplotu obou kusů ledu. A.Teplota většího kusu A je nižší. B.Teplota menšího kusu.
Tření Třecí síla. (Učebnice strana 91 – 95)
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
Teplo Ing. Radek Pavela.
Aneta Brabencová Kristýna Nachtigalová Zuzana Aimová Jiří Dušek
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Digitální učební materiál
Skupenství a vnitřní energie ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Souvislost změny vnitřní energie a změny skupenství tělesa. Souvislost změny.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK I.
Změny skupenství Fyzika 2. ročník studijního oboru
Skupenské změny.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Šíření tepla Pavlína Králová, Jana Neuhauserová, Vladislav Orna, Jan Láska, Zdeněk Vrňák.
Digitální učební materiál
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
VI. SKUPENSTVÍ. Víme, že látky se skládají z atomů, molekul nebo iontů. Částice jsou v neustálém pohybu. Jejich kinetická energie je úměrná teplotě. skup.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Výpočet tepla při vypařování
Příklad tepelně izolované soustavy:
FYZIKA Změny skupenství.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Změny skupenství Zpracovali: Radka Voříšková Petra Rýznarová
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Vypařování a kapalnění
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Termika bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová Termika.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
TÁNÍ – TUHNUTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_03_32.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák pozná podstatu přeměny skupenství kapalného na plynné (vypařování.
Termika kalorimetrie Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK
Podmíněné pravděpodobnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změna teploty těles tepelnou výměnou TÉMATICKÝ.
Tání a tuhnutí Tání je děj, při kterém se pevná látka mění v kapalinu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Změny skupenství látek
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Tání a tuhnutí - početní úlohy
TÁNÍ A TUHNUTÍ. TÁNÍ A TUHNUTÍ ? Umíš odpovědět 1.Uveď příklady tání a tuhnutí. 2.Tají a tuhnou pevné látky stejně? 3.Na čem závisí tání látky?
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Transkript prezentace:

Termika, skupenské přeměny Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, Více tepla na roztání je třeba dodat menší kostce, protože má částice v krystalické mřížce blíž u sebe. BOOO Termika Z jednoho kusu ledu uřízneme dvě kostky stejného tvaru, z nichž kostka A bude mít dvakrát větší hmotnost než kostka B. Které z kostek A,B musíme dodat více tepla, aby roztála? Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Více tepla na roztání je třeba dodat větší kostce. Oběma kostkám je třeba dodat stejně tepla, protože jsou ze stejného materiálu.

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, Na nižší teplotu nápoj ochladím s kostkami ledu. BOOO Termika Chceš si ochladit nápoj, který je v izolovaném hrnku. Můžeš to udělat tak, že do něj dáš několik větších kostek ledu nebo stejné množství jemně nadrceného ledu téže teploty. Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Na nižší teplotu nápoj ochladím s rozdrceným ledem. Výsledná teplota bude v obou případech stejná.

Citace Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky; Dana Mandíková, Josef Trna; Paido 2001 Dílny Heuréky; Eva Hejnová; bublinové úlohy; Hradec Králové 2015

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, Ochlazování bude rychlejší při použití drceného ledu. BOOO Termika Chceš si ochladit nápoj, který je v izolovaném hrnku. Můžeš to udělat tak, že do něj dáš několik větších kostek ledu nebo stejné množství jemně nadrceného ledu téže teploty. Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Ochlazování bude rychlejší při použití ledových kostek. Rychlost ochlazování bude v obou případech stejná.

Nemáte pravdu, BOOO Termika V izolované soustavě máme led o teplotě °C. Necháme ho roztát tak, že k němu přidáme horké kovové kostky. V prvním případě použijeme jednu kovovou kostku o teplotě 100°C. V druhém případě použijeme dvě kostky, každou o teplotě 50°C. Kostky jsou po všech stránkách stejné s výjimkou teploty. V druhém případě mají tedy dvojnásobnou hmotnost a povrch než jedna kostka. Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Více ledu roztaje v prvním případě. Více ledu roztaje v druhém případě. V obou případech roztaje stejně ledu.

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika V izolované soustavě máme led o teplotě °C. Necháme ho roztát tak, že k němu přidáme horké kovové kostky. V prvním případě použijeme jednu kovovou kostku o teplotě 100°C. V druhém případě použijeme dvě kostky, každou o teplotě 50°C. Kostky jsou po všech stránkách stejné s výjimkou teploty. V druhém případě mají tedy dvojnásobnou hmotnost a povrch než jedna kostka. Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Led začne tát rychleji v prvním případě při větším teplotním rozdílu. Led začne tát rychleji ve druhém případě. Led bude tát stejně rychle v obou případech.

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …