Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.16 Pravopisná cvi č ení – 1. díl Název sady: Č eský jazyk 4. ro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Párové souhlásky v - f, h - ch
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBO Ř ANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_181_SAMOHLÁSKY Téma: ROZD Ě LENÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
METODICKÝ LIST Prezentace je určena k opakování a proto je vhodné, zařadit ji na začátek školního roku. Předcházejí jí další dvě: měkké slabiky a tvrdé.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Český jazyk 1. ročník Čtení - doplňovačky.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VYJMENOVANÁ SLOVA PO S ROZLIŠUJEME
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vyjmenovaná slova souhrnné opakování č. 1 Mgr. Renáta Slámová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_218.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Ž ánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.1 Sousední státy Č R Téma: Č eská republika jako sou č ást Evropy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.3 K. J. Erben Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Města ČR - opakování I. Téma: Česká republika jako součást.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.4 Podstatná jména – vzory rodu mužského a skloňování – 1.část Název.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny bě/bje, vě/vje, pě Zdvojené souhlásky Název sady: Český.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.1 Podstatná jména – vzory rodu středního a skloňování Název sady:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.2 Slova jednozna č ná a mnohozna č ná Název sady: Č eský jazyk 4.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Pravopisná cvi č ení – 2. díl Název sady: Č eský jazyk 4. ro.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.3 Slova souzna č ná a protikladná Název sady: Č eský jazyk 4. ro.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.1 Hlásková podoba slova Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo.
Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Zdraví Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.4 Slova spisovná a nespisovná Název sady: Český jazyk 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.6 Báseň Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména – pád, číslo, rod Název sady: Český jazyk 4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.2 Podstatná jména – vzory rodu ženského a skloňování Název sady:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.7 Slova příbuzná Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.9 Předložky a předpony Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Vyjmenovaná slova - souhrn Název sady: Český jazyk 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovní druhy Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Vyjmenovaná slova – P, S, V, Z Název sady: Český jazyk 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.5 Podstatná jména – vzory rodu mužského a skloňování – 2. část Název.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.5 Zvířata na podzim Název sady: Člověk a jeho svět Číslo projektu:
VY_32_Inovace_ Opakování sčítání s přechodem přes 10,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Dobrá Jana Český jazyk 4. ročník
VY_32_Inovace_ Zima -zvířata Člověk a jeho svět 2.ročník
Slova citově zabarvená
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Slova souznačná a protikladná
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Párové souhlásky h-ch, v-f, z-s, ž-š
Předpona-kořen-část příponová
VY__III/2__INOVACE__06 Český jazyk PŘÍDAVNÁ JMÉNA.
Člověk a jeho svět 4. ročník
VY_32_Inovace_2.3.2 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 8
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Procvičování podstatných jmen I.
Název školy: Základní škola Netvořice
VY_32_INOVACE_21_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_Inovace_ Numerace do sčítání Matematika 2.ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Český jazyk 3 Opakování 2. třídy.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Český jazyk a literatura 3. ročník
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _PÁROVÉ SOUHLÁSKY
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Pravopisná cvi č ení – 1. díl Název sady: Č eský jazyk 4. ro č ník Č íslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je ur č en žák ů m 4. t ř íd k opakování a procvi č ování pravopisu. Žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít p ř i práci s interaktivní tabulí, multimice, v po č íta č ové u č ebn ě nebo jako pracovní list.

Procvi č ování, opakování a upev ň ování pravopisu :  velká písmena  párové souhlásky, ú, ů  tvrdé, m ě kké souhlásky  obojetné souhlásky Pravopisná cvičení

1. Doplň a zkus utvořit rým ry_ka - ______ praví_ko - ______ kru_ - ______ lo_ - ______ nů_ky - ______ lá_ka - ______ sá_ky - ______ kní_ka - ______ Ná_ sa_ je velký. Lindu začal bolet zu_. Máš hla_? Dove_te nás domů. Mrke_ je zdravá. Do nosu mě štípe mrá_.Krá_ká ná_štěva potěší. Le_ má krá_ké nohy. Začal padat sní_. V polé_ce mám psí chlu_. V lese stála chalou_ka. Ni_dy se mu nesměj! Naje_ se pořá_ně! 2. Doplň chybějící souhlásky.

Trestán_ učitele uč_telem Co znamenala zásada trestán_ učitele uč_telem? Je to nasnadě: za jakékoli prov_nění netrestal učitel n_kd_ žáky, ale vžd_ jed_ně sám sebe. _imrman v_cházel z předpokladu, kter_ uznává i dnešn_ škola, že žáci mají m_t svého učitele rád_, a tud_ž by je mělo mrzet, kd_ž učitel trp_. Jak to v_padalo ve skutečnosti: Když mu žáci např_klad nal_li vodu do kalamáře, nepustil se C_mrman celý t_den na krok z domu. Žác_ měli v tu dobu volno, a ted_ dostatek času, ab_ ho mohli l_tovat. J_nd_ reagoval na nezbednost těm_to slovy: „Nedám si dnes po ob_dě doutn_k. Neplačte, sami jste si to zav_nili!“ ( Ladislav Smoljak) 3. Doplň a zdůvodni pravopis

4. Doplň i,í,y,ý a další chybějící písmena. V_te, kol_k ob_vatel maj_ _ardub_ce? Las_čka hb_t_ zm_zela. Houkán_ s_čka nás v_d_s_lo. Kobl_h_ m_ zabal_li do pap_rového p_tl_ku. Na s_pkém sn_hu se v _rl_ck_ch horách dobře l_žovalo. V z_m_ s_pu ptáčk_m do krm_tka zrn_. V_m_slete n_co lepš_ho! M_sl_vc_ se staraj_ o lesn_ zv_řata. V aut_ máme pl_šové potah_. S v_b_t_mi bateriemi nen_ v_s_lán_ rádia sl_šet. Př_ _kl_du na chat_ bude mam_nka m_t okna a v_sm_č_ všechn_ m_stnost_. V_r má na hlav_ p_rka, která v_čn_vaj_ jako uš_. Dv_řka král_kárn_ je třeba zav_rat, ab_ král_c_ neutekli. P_chla jsem se př_ š_t_ do prstu. Část cvičení napiš jako diktát!

Řešení 1. Doplň a zkus utvořit rým rybka – kytkapravítko - chrastítko kruh – pruhloď – hoď, voď nůžky - růžkylávka – stávka, dávka sádky - hrádky knížka – dížka, mřížka Náš sad je velký. Lindu začal bolet zub. Máš hlad? Doveďte nás domů. Mrkev je zdravá. Do nosu mě štípe mráz. Krátká návštěva potěší. Lež má krátké nohy. Začal padat sníh. V polévce mám psí chlup. V lese stála chaloupka. Nikdy se mu nesměj! Najez se pořádně! Řešení 2. Doplň chybějící souhlásky.

Trestání učitele učitelem Co znamenala zásada trestání učitele učitelem? Je to nasnadě: za jakékoli provinění netrestal učitel nikdy žáky, ale vždy jedině sám sebe. Cimrman vycházel z předpokladu, který uznává i dnešní škola, že žáci mají mít svého učitele rádi, a tudíž by je mělo mrzet, když učitel trpí. Jak to vypadalo ve skutečnosti: Když mu žáci například nalili vodu do kalamáře, nepustil se Cimrman celý týden na krok z domu. Žáci měli v tu dobu volno, a tedy dostatek času, aby ho mohli litovat. Jindy reagoval na nezbednost těmito slovy: „Nedám si dnes po obědě doutník. Neplačte, sami jste si to zavinili!“ ( Ladislav Smoljak) Řešení 3. Doplň a zdůvodni pravopis

Řešení 4. Doplň i,í,y,ý a další chybějící písmena. Víte, kolik obyvatel mají Pardubice? Lasička hbitě zmizela. Houkání sýčka nás vyděsilo. Koblihy mi zabalili do papírového pytlíku. Na sypkém sněhu se v Orlických horách dobře lyžovalo. V zimě sypu ptáčkům do krmítka zrní. Vymyslete něco lepšího! Myslivci se starají o lesní zvířata. V autě máme plyšové potahy. S vybitými bateriemi není vysílání rádia slyšet. Při úklidu na chatě bude maminka mýt okna a vysmýčí všechny místnosti. Výr má na hlavě pírka, která vyčnívají jako uši. Dvířka králíkárny je třeba zavírat, aby králíci neutekli. Píchla jsem se při šití do prstu.

Použitá literatura MIKULENKOVÁ Hana a kol. Č eský jazyk 4, 1.díl.Olomouc: Prodos, 2008, ISBN STYBLÍK Vlastimil a kol.Pracovní sešit k u č ebnici Č eský jazyk pro 4.ro č ník ZŠ. Praha: SPN, 2002, ISBN ŠT Ě RBOVÁ Ludmila, BEDNÁ Ř OVÁ Lenka. Č eština pro 4. ro č ník ZŠ – pracovní sešit. Úvaly: JINAN, 1997, č.j /93-22 Obrázky z galerie klipart