Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Start.
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Oddělování složek ze směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Separační metody.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Směsi, dělení složek směsí
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Zdravotnický asistent, první ročník Směsi Disperzní soustavy Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Směsi,
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Chemické nádobí a pomůcky.
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
2.1 Většina látek jsou směsi
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.

Hrací pole Bezpečnost práce Laboratorní sklo Směsi Oddělování složek ze směsí

Hrací pole Bezpečnost práce 1000 Jaké telefonní číslo mají hasiči? a) 158 b) 155 c) 150

Hrací pole Bezpečnost práce 2000 Při úrazu elektrickým proudem nejdříve…? a) postiženého oživujeme b) přivoláme lékaře c ) přerušíme přívod proudu d) potřísníme postiženého vodou

Hrací pole Bezpečnost práce 3000 Při poleptání kůže zásadou v žádném případě nepoužijeme…? a) 2% roztok kyseliny octové b) 2% roztok kyseliny citronové c) vodu d) 6% roztok uhličinu sodného

Hrací pole Bezpečnost práce 4000 Co označuje tento piktogram? a) žíravý b) jedovatý c) hořlavý d) výbušný

Hrací pole Bezpečnost práce 5000 Co označuje tento piktogram? a) výbušný b) karcinogenní c) žíravý d) hořlavý

Hrací pole Laboratorní sklo 1000 Na obrázku je: a) baňka b) zkumavka c) teploměr d) kádinka

Hrací pole Laboratorní sklo 2000 Na obrázku je: a) baňka b) sklenice c) zkumavka d) kádinka

Hrací pole Laboratorní sklo 3000 Na obrázku je: a) trychtýř b) nálevka c) baňka d) kádinka

Hrací pole Laboratorní sklo 4000 Na obrázku je: a) kádinka b) hodinové sklíčko c) krystalizační miska d) váženka

Hrací pole Laboratorní sklo 5000 Na obrázku je: a) váženka b) odpařovací miska c) krystalizační miska d) žíhací kelímek

Hrací pole Směsi 1000 Která z uvedených směsí je různorodá? a) sklo b) vzduch c) slitina kovů d) šlehačka

Hrací pole Směsi 2000 Suspenze je: a) Směs pevné a kapalné látky b) Směs kapalných látek c) Směs plynné látky v kapalné d) Směs pevné látky v plynné

Hrací pole Směsi 3000 Polystyren je: a) emulze b) pěna c) suspenze d) aerosol

Hrací pole Směsi 4000 Která z uvedených možností je směs? a) cukr b) sůl kamenná c) destilovaná voda d) krev

Hrací pole Směsi 5000 Žula je směs nerostů: a) křemene, slídy a vápence b) křemene, slídy a živce c) křemene, vápence a živce d) slídy, živce a vápence

Hrací pole Oddělování složek ze směsí 1000 Plasty odevzdáváme do kontejnerů: a) modrých b) zelených c) žlutých d) hnědých

Hrací pole Oddělování složek ze směsí 2000 Písek od vody oddělíme: a) destilací b) chromatografií c) filtrací d) krystalizací

Hrací pole Oddělování složek ze směsí 3000 K přečištění jodu využijeme: a) destilaci b) filtraci c) vyluhování d) sublimace

Hrací pole Oddělování složek ze směsí 4000 Co nepatří do destilační aparatury? a) frakční baňka b) Petriho miska c) teploměr d) chladič

Hrací pole Oddělování složek ze směsí 5000 Usazování nelze urychlit: a) proudem vzduchu b) povrchovou silou c) proudem tekoucí vody d) odstředivou silou

Použitá literatura: BENEŠ, Karel. PUMPR, Václav. BANÝR, Jiří. Základy praktické chemie 1, pracovní sešit. 1. vyd. Praha : FORTUNA, ISBN X. BENEŠ, Karel. PUMPR, Václav. BANÝR, Jiří. Základy praktické chemie 2, pracovní sešit. 1. vyd. Praha : FORTUNA, ISBN