ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0464 ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Mediální produkt.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Statistika – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Pohled na marketingový mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Pozlátková obecná tvrzení – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Mediální plán.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUMMgr. Helena Průžová Název DUMReklama a její strategie Kód DUMVY_32_INOVACE_ Datum vytvoření PředmětČeský jazyk a literatura Tematická oblastMediální výchova Výstup ŠVPMédia a mediální produkce Anotace DUMPrezentace přináší výklad o reklamě, ukazuje její propojení s masmédii a marketingovými nástroji. Dále podává přehled hodnot zobrazovaných v reklamě v souvislosti s reklamními strategiemi. Metodický popisPrezentace slouží jako podpůrný materiál pro výklad učitele, je vhodná také k samostudiu pro žáky. Výrazně přesahuje hranice předmětu český jazyk a literatura. Jejím cílem není pamětní zvládnutí předložených informací, ale pomoc žákům při rozpoznávání reklamních strategií a přemýšlení o nich, a tím i k získání většího odstupu od reklamních sdělení. HodnoceníMateriál se osvědčil, přispěl ke zkvalitnění výuky. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

 placená propagace zboží, služeb, myšlenek  „praktika upozornění veřejnosti na určitý výrobek nebo službu s cílem přimět ji k nákupu nebo investici“ 1 (Velký sociologický slovník)  jeden z nejrozšířenějších (a nejagresivnějších) žánrů novodobé komunikace  úzce propojena s mediálními sděleními 1 BURTON, G. – JIRÁK, J. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2003, s ISBN

 reklama úzce souvisí s masovými médii → bez ní by např. časopisy musely výrazně zvýšit cenu  většina masmédií je na příjmech z reklamy existenčně závislá (noviny, časopisy a zejména komerční rozhlasové a televizní stanice)  média „prodávají“ své publikum inzerentům: čím větší čtenost/sledovanost u cílové skupiny, tím vyšší cena za reklamu – např. v „prime time“ (hlavní vysílací čas) u televizních seriálů

 reklama je často zveřejňována v masmédiích a může využívat žurnalistických žánrů (zpráva, interview, článek)  musí být však jasně označena (např. oddělení inzerce na léky od článku o alergiích, příp. pořadu Receptář a následného teleshoppingu)  pokud označena není, jde o skrytou reklamu  jedna z jejích forem (ovšem již povolená) je product placement (propagace konkrétní značky) např. v TV seriálech, filmech (Ulice, Rafťáci apod.)

 tisková (noviny, časopisy, letáky, billboardy)  rozhlasová (rozhlasové spoty, často s hudbou)  televizní (reklamní spoty, teleshopping)  internetová (internetové portály, častá je reklama v podobě tzv. bannerů – „reklamní pruh“, obdélníkový pruh nebo animace na okraji obrazovky, vzrůstá úloha reklamy na sociálních sítích)

 reklamy komerční (naprostá většina reklam, zejména v televizi, časopisech apod.)  reklamy sociální (reklama na neziskové a charitativní organizace, propagace aktivit nebo akcí přispívajících ke zdravému životnímu stylu nebo prostředí)  reklamy politické (zejména předvolební letáky, billboardy, volební spot v ČT, masivně také na sociálních sítích)

 přesvědčovací funkce výrazně převládá nad informativní (dozvědět se o výrobku), někdy směřuje až k manipulaci CÍLE:  vytvořit povědomí o výrobku či službě k uklidnění stávajících zákazníků o kvalitě  zvýšit přímý prodej (nového i stávajícího výrobku)  získat větší podíl na trhu  udržet si vlastní postavení na trhu oproti aktivní konkurenci

 reklama je druh marketingové komunikace součástí marketingové strategie firmy, která zahrnuje všechny prostředky pro podporu určitého produktu / služby / akce  příprava propagace musí vycházet z velmi dobré znalosti cílové skupiny, její psychologie, jejích potřeb a nástrojů, jak vzbudit její zájem (= model AIDA: attention – pozornost, interest – zájem, desire – touha, action – čin)

tvůrci reklam vycházejí z marketingových zásad, zejména z tzv. marketingového mixu (4P):  product (výrobek, který budeme propagovat)  price (cena – ani vysoká ani nízká)  place (místo prodeje, způsob distribuce)  promotion (nástroje na podporu prodeje) zmiňována je i tzv. strategie 4C – client (na prvním místě), costs (náklady), competition (konkurence), chanels (komunikační kanály – způsob prodeje)

Lidské potřeby podle Abrahama Maslowa Obrázek č Abraham Maslow. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA) : Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:

Lidské potřeby (viz obrázek) lze upravit i z pohledu spotřebitele (z toho vycházejí tvůrci reklam):  kontakt s ostatními lidmi, přijetí, péče, obdiv  pomáhat druhým, být užitečný  vlastnit věci, vydělávat peníze  zkoušet nové věci, objevovat nové možnosti  řídit svůj život, dávat mu řád, ovládat jiné lidi  tělesné potřeby (zdraví, zdatnost, krása, požitek z jídla a pití, odpočinek, sex, nemít bolest)

 sdílené hodnoty (např. zajistit se na stáří, mít čas na své blízké apod.)  odměna (sleva nebo dárek při včasné koupi, často i psychologická povaha, např. koupí výrobku se stanete dobrou matkou/hospodyní apod.)  trest (např. pes strádá, nedostane-li své granule)  celebrity (ztotožnění se známou osobností – vzhled, úspěšnost, sportovní výkony, …)  skupinová identita (patřit do určité skupiny – např. „muži sobě“)

 časté opakování (někdy i v pozměněné nebo zkrácené podobě), vede k zapamatování (zejména prostřednictvím melodie, sloganu, vtipu apod.)  splněná touha (správné důchodové pojištění nebo ovocná limonáda vyvolá pocity exotiky – „jako“ na exotické dovolené)  splnění potřeb (sociální kontakt apod.; hodně reklam ovšem nabízí produkt jako „záruku“ úspěchu v intimním životě)  provokace (např. útok na zažité předsudky)

 majoritní (většinové) působení (již miliony lidí vyzkoušely… / 9 zubních lékařů z 10 doporučuje…)  efekt experta (lékař, vědec vystupující v reklamě)  odborné výrazy (viz předchozí bod složky typu proteiny, bifidus apod. ovšem nemusí zvyšovat kvalitu výrobku)  podprahové působení (působí na podvědomí)  předstírání časového tlaku (dnes máte jedinou/poslední možnost ke koupi)

„Reklama neprodává výrobek, ale uniformní způsob života.“ 3 Olivier Toscani 3 Citáty. Citaty.kukulich.cz [online]. [cit ]. Dostupné z:

 BARTOŠEK, J. – DAŇKOVÁ, H. Žurnalistika a škola: příručka pro učitele mediální výchovy. 2. vyd. Frýdek-Místek : Václav Daněk, 2010, 207 s. ISBN  BURTON, G. – JIRÁK, J. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2003, 392 s. ISBN  ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. 1. vyd. Praha : Leda, 2000, 258 s. ISBN  DANEŠ, F. Český jazyk na přelomu tisíciletí. 1. vyd. Praha : Academia, 1997, 292 s. ISBN  NIKLESOVÁ, E. Teorie a východiska současné mediální výchovy. 1. vyd. České Budějovice : Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2007, 140 s. ISBN  MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002, 447 s. ISBN  VYBÍRAL, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. 1. vyd. Praha : Portál, 2003, 176 s. ISBN  VYSEKALOVÁ, J. –KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha : Grada, 2002, 264 s. ISBN

 Abraham Maslow. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:  Citáty. Citaty.kukulich.cz [online]. [cit ]. Dostupné z: