Problém obchodního cestujícího Zpracoval Ing. Jan Weiser.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

Řízení motorových vozidel
NEJKRATŠÍ CESTY MEZI VŠEMI UZLY
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Rozvozní úloha s dělenou dodávkou Jan Fábry Vysoká škola ekonomická v Praze ___________________________________________________________________________.
Matematika a její využití v geografii
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
Okružní dopravní problém
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Chemická vazba Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0118.
KIV/PRO Cvičení Přátelské mince Mějme nově založený stát – Je potřeba vydat vlastní měnu – Uvažujme pouze mince, bankovky zanedbáme Vstup:
Hledej Řešení „kurýrního problému“ zadaného firmou KURS. Alice Mašková, Jana Petrová, Vanesa Šlosárková, Jitka Štrausová, Lucie Vondráčková a Martin Balla.
Doprava 25. listopadu 2005.
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Dopravní služby v EU z pohledu studentů.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ
Česká republika.
VLASTNOSTI GRAFŮ Vlastnosti grafů - kap. 3.
Dopravní síť České Republiky
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
Trasování lesních cest
KIV/PRO Cvičení Nejkratší cesta Vstup – N měst – Mezi některými dvojicemi měst vedou obousměrné silnice, zadány délky cest Výstup – Nejkratší.
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy
Tomáš Vambera. Přístroje  Mobilní telefony  Přenosné počítače (Pda)  GPS Přístroje.
Opakování lekce 4,5,
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Trigonometrie ve slovních úlohách
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Úvod do teorie dopravy Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Krajský Soud
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rozmístění středisek obsluhy v dopravní síti Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Popis tvorby jednoduchého grafu
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_05_8. ročník_Dopravní prostředky
Další typy dopravních problémů
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
MINIMÁLNÍ KOSTRA V GRAFU
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Množina bodů dané vlastnosti
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Toky v sítích.
Vícekriteriální metody rozhodování
Množina bodů dané vlastnosti
Transkript prezentace:

Problém obchodního cestujícího Zpracoval Ing. Jan Weiser

Aktivní logistické prvky..obstarávají pohyby pasivních prvků. Jejich výběr významně ovlivňuje další podnikatelské aktivity. Jedná o: 1.Manipulační prostředky (zařízení na přetržitou/ nepřetržitou manipulaci a doplňková manipul. zařízení) – vnitropodniková manipulace a doprava 2.Dopravní prostředky (silniční vozidla, železniční vozidla, plavidla, letadla) – mezipodniková doprava v rámci celého logistického řetězce

Problém obchodního cestujícího Jednoduchý doručovací problém sestavy minimální okružní trasy (problém obchodního cestujícího), zabezpečované jízdou jednoho vozidla. Ohodnocené grafy V praxi se často setkáváme s problémy, které souvisejí s tím, jak uspořit co nejvíce materiálu nebo času, jak provést daný úkol co nejúsporněji s nejmenšími ztrátami. Takové problémy vedou k matematickým úlohám, v nichž jde o nalezení jisté největší hodnoty (maxima) nebo naopak hodnoty nejmenší (minima). Řešení takových úloh lze často určit nebo alespoň odhadnout matematickým zkoušením (experimentováním).

Problém obchodního cestujícího Cestující má vyjet z Prahy a navštívit Ústí nad Labem, Hradec Králové, Olomouc, Ostravu a Brno. Plán těchto měst s možným spojením a náklady na cestu je na obr. 2. Navrhněte trasu tak, aby cestující projel všemi městy s minimálními celkovými náklady: a) bez návratu do Prahy, b) s návratem do Prahy.

Výsledek: a) trasa Praha – Hradec Králové – Ústí nad Labem – Ostrava – Olomouc – Brno, celkové náklady 22. b) trasa jako v a), nakonec z Brna do Prahy, celkové náklady 30.

Objíždění hotelů Na obr. 3 je znázorněno letiště A a čtyři hotely (O – Omni, H – Hilton, S – Sheraton, M – Marriot). Hodnoty hran grafu jsou časy v minutách na objížďku mezi jedno tlivými lokacemi. Určete cestu autobusu tak, aby po vyjetí z letiště byly navštíveny všechny hotely s návratem na letiště v nejkratším čase.

Výsledek Trasa AHMOSA, 52 minut.

Obecný postup 1.Pro všechna místa vytvoříme tabulku kilometrických vzdáleností do všech uvažovaných ostatních míst. Místa s největšími vzdálenostmi leží na okraji množiny míst (uzlů) z nichž se má sestavit okružní trasa a naopak místa s nejmenšími blíže středu. 2.Sestavíme základní okružní trasu ze tří uzlů s největšími součtovými vzdálenostmi.

Obecný postup 3.Ze zbývajících míst se postupně zařazují uzly s dalšími největšími vzdálenostmi tak, aby přírůstek délky (nákladů/času) byl co nejmenší. Přírůstek délky se počítá: L Δ ikj = L ik + L kj - L ij Kde: L ik = vzdálenost z uzlu i do k L kj = vzdálenost z uzlu k do j L ij = vzdálenost z uzlu i do uzlu j (původní hrana, která je narušena vložení dalšího uzlu k)

Příklad      

Příklad 1. největší vzdálenosti 2. Další nejvyšší vzdálenost a zařazení

Příklad

     