Občanské sdružení při ZŠ Rosice. Cílem OS je poskytovat všestrannou materiálně technickou a organizační pomoc základní škole Rosice při rozvíjení a zkvalitňování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Projekt Budu školákem Program pro předškoláky a jejich rodiče:
Mateřská škola Olomouc - Holice
DOMOV HÁJ LEDEČ NAD SÁZAVOU
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Mgr. David Mánek Josefův Důl
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
v 1. ročníku Praktické školy jednoleté
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Součásti: základní škola školní družina školní jídelna
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
PREZENTACE akcí MC KAŠPÁRKOV o.s., podpořených v roce 2012 městem Rosice Mateřské centrum KAŠPÁRKOV o.s.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Základní škola a Mateřská škola Brno, Bosonožské nám.44, příspěvková organizace Zřizovatel školy: Statutární město Brno, Brno – MČ Bosonohy Ředitelka školy:
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola a Mateřská škola, Podolí příspěvková organizace 1.
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Zdravá škola.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Komunitní a otevřená škola
Historie školy Původně zde byla v roce 1976 otevřena Zvláštní škola internátní v nově otevřených prostorách Na Vizině 28 ve Slezské Ostravě. V současné.
Minimální preventivní program školy
Logopedická třída MOTÝLCI
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Škola byla slavnostně otevřena v roce Stala se všeobecně známou pod názvem „Škola - Lesná“ (stavba byla opakováním projektu ze sídliště Lesná.
VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2008 FAUST, o.s.. Statutární zástupci: Bc. Jana Hajderová Ing. Naděžda Antošová, PhD. Jiří Němec.
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
Rosteme spolu Občanské sdružení AVE – ZŠ a SŠ v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
Bezpečně v kyberprostoru Jihlava 19. – projekt zaměřený na omezení rozšiřování nebezpečných počítačových jevů.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
 Kde: chata Radost, Plasnice, Orlické hory  Kdy: 12. –  Účast: 28 žáků  Inspirace: publikace Michal Dubec, Adaptační (stmelovací) soustředění.
ZŠ Nové Veselí a prevence nežádoucího chování
Mateřská škola, Náchod, Havlíčkova 1848
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
CENTRUM PRO TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU VE FRYMBURKU
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
ZŠ Staré Město.
Domov sv. Markéty pro matky s dětmi v tísni Oblastní Charita Brno.
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Kariérové poradenství a podnikavost
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Školní vzdělávací program
PaedDr. Dagmar Kuzníková
Transkript prezentace:

Občanské sdružení při ZŠ Rosice

Cílem OS je poskytovat všestrannou materiálně technickou a organizační pomoc základní škole Rosice při rozvíjení a zkvalitňování výuky a zájmové činnosti žáků Vznik OS

Občanské sdružení při ZŠ Rosice Počet členů OS: 28 z řad učitelů Zdroje OS: sběry (papír, kaštany, šípky), dary, dotace nebo příspěvky právnických a fyzických osob

Občanské sdružení při ZŠ Rosice Způsoby použití prostředků: na organizační a materiálové zajišťování zájmové činnosti žáků na odměny žákům za soutěže v rámci školy na odměny žákům, kteří reprezentují školu nákup materiálů pro zlepšení životního prostředí ve školní budově a jejím areálu na cestovné žákům na soutěže, příspěvky žákům na Adaptační pobyt, EKO, LVK, Škola o přírodě v přírodě na organizační a materiální zabezpečení vánoční výstavky, plesu apod. nákup učebních pomůcek do jednotlivých sbírek ZŠ Rosice

Občanské sdružení při ZŠ Rosice Žádalo o dotaci na následující projekty: 1. 1.Adaptační pobyt pro žáky 4. a 6. tříd 2. 2.Ekologický pobyt žáků ZŠ Rosice jako součást prevence sociálně patologických jevů 3. 3.Aktivity na lyžařském výcvikovém kurzu zaměřené na prevenci závadového chování žáků 4. 4.Škola o přírodě v přírodě – vytváření pozitivních vztahů v třídním kolektivu s environmentálním programem 5. 5.Absolventský ples ZŠ Rosice 6. 6.Vánoční výstavka ZŠ Rosice 7. 7.Výtvarný kroužek 8. 8.Akce školy ke Dni dětí a závěru šk. roku 2012/2013

Adaptační pobyt pro žáky 4. a 6. tříd V závěru loňského školního roku došlo k personálním změnám ve školním poradenském pracovišti a adaptační pobyt byl zkrácen ze čtyř na tři dny, proto byl rámcový program upraven a z upraveného programu byly uskutečněny veškeré aktivity. Adaptační pobyt byl realizován pro 50 žáků 4. tříd v termínu od 18. do a 48 žáků 6. tříd od 16. do v středisku Tři Studně – penzion Horácko 6. U každého ročníku byli přítomni 2 žáci z 9. tříd, kteří byli mladším spolužákům nápomocni v rámci „peer programu“. Na realizaci projektu se podíleli třídní učitelé 4. a 6. tříd, školní metodik prevence, výchovný poradce, školní psycholog, člen vedení školy a žáci zapojení do projektu „peer program“. Dle zpětné vazby žáků se pobyt většině líbil a byl pro ně i pro vyučující přínosem.

Adaptační pobyt pro žáky 4. a 6. tříd Cíle projektu: Prevence šikanování a budování pozitivních vztahů mezi spolužáky. Prevence proti závadovému chování a zneužívání návykových látek. Diagnostika klimatu třídního kolektivu. Práce s třídním kolektivem. Navázání nových přátelství mezi dětmi v nově se tvořícím kolektivu. Sebepoznávání a rozvoj komunikace mezi dětmi i učiteli. Rozvoj týmové spolupráce. Vedení dětí ke zdravému způsobu života. Využití proškolených žáků v „peer programu“ – spolupráce mladších a starších žáků učí se přemýšlet v souvislostech o životním prostředí.

Adaptační pobyt pro žáky 4. a 6. tříd

Ekologický pobyt žáků ZŠ Rosice jako součást prevence sociálně patologických jevů EKO pobyt se uskutečnil v termínu od do v RS Drak Křížanov. Pobytu se zúčastnilo 41 žáků 8. ročníků. Na organizaci ekologického pobytu se podílí celkem 5 pedagogů. Cíle projektu: žáci si prohloubí znalosti o přírodě, učí se přemýšlet v souvislostech o životním prostředí, učí se týmově spolupracovat a vzájemně diskutovat o problematice životního prostředí, EKO pobyt je součástí systému celoškolní prevence a svým pojetím a realizací vytváří prostor pro snížení výskytu sociálně patologických jevů u dětí.

Ekologický pobyt žáků ZŠ Rosice jako součást prevence sociálně patologických jevů

LVK jako prevence závadového chování žáků V týdnu od do se jako každoročně, uskutečnil na ZŠ Rosice lyžařský výcvikový kurz žáků 7. ročníků. Díky již tradiční podpoře městského úřadu, v podobě státní dotace, se podařilo kurz naplnit do maximální kapacity ubytovacího zařízení, což podle majitele ubytovny, u škol bez možnosti dotace není obvyklé. Kurz se konal v obci Žacléř – Prkenný Důl. Celkem se kurzu zúčastnilo 38 žáků, respektive 14 žáků na lyže neodcestovalo, většinou ze zdravotních důvodů. Z hlediska zdokonalení pohybových dovedností a rozvoje pohybových schopností lze konstatovat, že všichni žáci kurz absolvovali úspěšně, dokonce mnohdy s až ohromujícím pokrokem. Díky zařazení programu na prevenci proti závadnému chování dostal pobyt na horách nejen sportovní, ale i kulturně - výchovný nádech. MÚ Rosice, poskytlo dotaci na vleky a doprovodný program zaměřený na prevenci závadového chování.

LVK jako prevence závadového chování žáků Cíle projektu: prevence závadného chování a podpora budování pozitivního sociálního klimatu ve třídách seznámení se základními pravidly pobytu na horách, s poskytováním první pomoci na horách, s prvky lyžařské výzbroje a výstroje a s její údržbou výuka sjezdového lyžování jako náplně aktivního využití volného času nabídka aktivního využívaní volného času

LVK jako prevence závadového chování žáků

Absolventský ples ZŠ Rosice Ples byl pořádán pro absolventy a širokou veřejnost, zejména pro rosické obyvatele a jejich přátele. Celková návštěvnost plesu byla cca 200 lidí. Byl organizován pod hlavičkou Občanského sdružení při ZŠ Rosice. Na organizaci plesu se podíleli pedagogičtí pracovníci školy, kteří zajistili všechny organizační záležitosti týkající se plesu. Akce proběhla i d íky podpoře města Rosice v grantovém programu.

Absolventský ples ZŠ Rosice Cíle projektu: Přispět k rozvoji kultury ve městě Rosice. Vedení žáků ke společenskému životu, stužkování a rozloučení s absolventy naší školy. Při konání plesu prezentuje naše škola výtvarné práce našich žáků před rosickou veřejností. Nezanedbatelným cílem pro naše sdružení je také získání finančních prostředků z prodeje vstupenek a losů do tomboly. Všechny tyto prostředky jsou použity pro zlepšování vzdělávacích podmínek školy a stále více i pro rozvoj zájmových aktivit našich žáků a vytváření podmínek pro pozitivní sociální klima školy.

Absolventský ples ZŠ Rosice VIDEO z plesu

Škola o přírodě v přírodě – vytváření pozitivních vztahů v třídním kolektivu s environmentálním programem Škola v přírodě proběhla v termínu od Akce se zúčastnilo 44 žáků 3. tříd, 2 pedagogičtí pracovníci. Program probíhal pod vedením lektorů z ekologického centra Chaloupky. Žáci strávili týden v programu Škola o přírodě zaměřeném na praktickém pozorování přírody, divoké i domácí, živé i neživé v lese, u rybníka i na louce. Týden byl rozdělen na seznamovací pondělí, lesní a pracovní úterý, výletní středu, čtvrtek na louce a u rybníka a pátek končil výstavou. Ve volných chvílích posilovali vztahy v třídním kolektivu i paralelní třídě formou her, zpíváním a zážitky. Žáci si přivezli deník, kam si zapisovali, co prožili a kam se podívali. Ve škole zpracovali svoje dojmy formou pětilístku, který byl spojen dohromady za třídu.

Škola o přírodě v přírodě – vytváření pozitivních vztahů v třídním kolektivu s environmentálním programem Jaké to bylo? Strhující, pracovité, přírodní, hezké, slunečné, zábavné, zajímavé, zvířecí, dobrodružné, poučné, strašidelné, lesní, příjemné. Co jsme dělali? Sekali, káceli, hráli si, bavili se, zkoumali, lovoli, hledali, kreslili, pracovali, krmili, spali, opékali, povídali, soutěžili, poznávali. Zážitek Byla jsem na farmě. Šli jsme hledat poklad. Chytali jsme lesní breberky. Rád jsem zkoumal živočichy. Jeli jsme na povoze. Rád jsem kácel stromy. Jedno slovo na konec Klid, les, relaxace, zábava, dobrodružství, příroda, sranda, zážitek, poznávání, super.

Škola o přírodě v přírodě – vytváření pozitivních vztahů v třídním kolektivu s environmentálním programem Byly naplněny tyto cíle projektu: Žáci posilují vztahy v třídním kolektivu formou cvičení a her a tím předcházíme závadovému chování mezi dětmi. Dokáží vysvětlit význam přírody pro člověka a vyjmenovat zásady správného chování v přírodě. Učí se samostatně zkontrolovat a zhodnotit výsledky své práce. Žáci dovedou spolupracovat s ostatními, obhájit vlastní názor a respektovat názor druhých.

Škola o přírodě v přírodě – vytváření pozitivních vztahů v třídním kolektivu s environmentálním programem

Vánoční výstavka Patří k tradičním akcím naší školy, která je spojena s „Dnem otevřených dveří“ a s vánočním vystoupením žáků. Jedná se o největší akci, která je určena pro veřejnost i pro ostatní školní zařízení v Rosicích a v okolí. Při těchto akcích si může veřejnost prohlédnout prostory školy, všechny třídy, učebny, jídelnu atd. Na prodejní výstavce jsou vystaveny výrobky dětí z prvních až devátých tříd, výrobky žáků z keramického, výtvarného kroužku, ekokroužku a školní družiny. Děti vystavují výrobky z hlíny, textilu, skla, slámy, drátků a papíru. V dopoledních hodinách zveme na vánoční výstavku děti z mateřských škol se svými učitelkami a také ze školy v Tetčicích. V rámci Dne otevřených dveří probíhají také dílničky, ve kterých si mohou rodiče s dětmi vyrobit dáreček z hlíny a textilního materiálu. Na závěr Dne otevřených dveří probíhá v aule školy vystoupení žáků. Na přípravě vánoční výstavky se podíleli všichni žáci a zaměstnanci školy.

Vánoční výstavka Byly naplněny tyto cíle projektu: zpřístupnění školy veřejnosti propagace práce žáků navození vánoční atmosféry spolupráce s mateřskými školami a základní školou Tetčice zapojení školy do života města

Vánoční výstavka

Výtvarný kroužek Žáci se scházeli ve výtvarném kroužku jedenkrát v týdnu ve středu od do hodin. Při práci s různými materiály rozvíjeli jejich estetické cítění a jemnou motoriku. Vytvářeli výrobky z keramické hlíny, pracovali s textilem, vytvářeli obrázky ubrouskovou technikou, malovali na sklo. Jejich práce jste mohli vidět, v prostorách školy, na vánoční výstavce, plese atd.

Výtvarný kroužek Byly naplněny tyto cíle projektu: rozvíjení zájmové činnosti žáků seznámení s výrobou keramiky s použitím různých technik práce s netradičními technikami např. malba na hedvábí, batikování, drátkování, drhání, malování na sklo, pletení ošatek a košíků výzdoba školních prostor vytváření výrobků na vánoční výstavku podíl na výzdobě sálu na „Ples ZŠ“

Výtvarný kroužek

Akce ke Dni dětí a závěru šk. roku   Pohádkového dne se zúčastnilo 201 žáků 1. až 5. tříd   Sportovního dne 162 žáků 6. až 9. tříd   Běhu do rosických schodů se zúčastnilo celkem 404 žáků 1. až 9. tříd Byly naplněny tyto cíle projektu: prevence rizikových forem chování rozvíjení týmové spolupráce podpořit touhu k pohybu a zdravému životnímu stylu rozvíjení obratnosti a postřehu získání zájmu o přírodu a volnočasové aktivity mít radost z pohybu i přes nepřízeň počasí získání zájmu dětí o pohybovou aktivitu ukázat dětem možnosti, jak vhodně trávit svůj volný čas společně zažít pocit vítězství, ale naučit se i prohrávat

Akce ke Dni dětí a závěru šk. roku

Občanské sdružení při ZŠ Rosice Poděkování:   Díky podpoře města Rosice v grantovém programu se uvedených akcí zúčastňuje převážná většina žáků ZŠ Rosice.   Akce přispívají k formování třídních kolektivů a budování vazeb mezi spolužáky.   Všechny akce jsou pozitivně vnímány žáky i rodiči.   Máme zájem na udržení kontinuity projektů a budeme rádi za jejich podpoření i v roce 2014.