19. 1. 2016 Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 20. výzva IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ 4. 2. 2016 Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 17. výzva IROP „eLegislativa a eSbírka, Národní digitální archiv“ Praha.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 19. výzva IROP Blok I. (obce) Technika pro IZS.
3. VÝZVA IROP – REGULAČNÍ PLÁNY ING. MARKÉTA KUPCOVÁ
9. VÝZVA IROP – ÚZEMNÍ STUDIE ING. ROMANA VALENTOVÁ
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
SC 2.4 IROP „Vzdělávání“ Průhonice. IROP INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Prioritní osa 1 - Infrastruktura Konkurenceschopné, dostupné.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR STAV REALIZACE ENERGETICKY ÚSPORNÉHO.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
seminář pro žadatele k 10. výzvě IROP „kybernetická bezpečnost“
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Úřad práce České republiky
Role Úřadu Regionální rady
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Pracovní skupina Terminály veřejné dopravy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
SC 3.3 IROP - dokumenty územního rozvoje se zaměřením na územní studie krajiny Praha Mgr. Ondřej Pešek.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Seminář k 3. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Seminář pro potenciální žadatele
Seminář k 1. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Integrovaný regionální operační program
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Seminář k 4. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Sociální a dostupné byty
Připravenost na nové plánovací období
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
89. VÝZVA IROP NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA PRO UHELNÉ REGIONY
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Pracovní skupina Základní vzdělávání II.
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
VÝZVA Č. 4 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Transkript prezentace:

Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 20. výzva IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Praha

PROGRAM SEMINÁŘE 9:00 – 9:30Prezence účastníků 9:30 – 9:45Zahájení, představení Integrovaného regionálního operačního programu, rolí Řídicího orgánu IROP a Centra pro regionální rozvoj České republiky 9:45 – 11:1520. výzva IROP „Nízkoemisní a bezemisní vozidla“ – parametry výzvy, podporované aktivity, způsobilé výdaje, povinné přílohy žádosti o podporu, dotazy 11:15 – 12:45 Základní informace o aplikaci MS2014+, systém hodnocení projektů a další administrace projektu, kontrola výběrových a zadávacích řízení, dotazy 12:45 – 13:00Informace k dalším výzvám ve Specifickém cíli 1.2 IROP – Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy, Telematika pro veřejnou dopravu, Výstavba a modernizace přestupních terminálů, Dopravní obslužnost pro integrované nástroje (ITI, IPRÚ) 13:00 Závěr

Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky = Řídicí orgán IROP (ŘO IROP) řízení programu příprava výzev a pravidel pro žadatele a příjemce, poskytovatel dotace Centrum pro regionální rozvoj České republiky = zprostředkující subjekt pro IROP konzultace, příjem a hodnocení žádostí o podporu, kontroly projektů, kontroly žádostí o platbu, administrace změn, zpracování podkladů pro certifikaci ROLE MMR a CRR

PRAVIDLA PRO ŽADATELE A PŘÍJEMCE Obecná pravidla (závazná pro všechny specifické cíle a výzvy) Specifická pravidla (pro každou výzvu samostatný dokument) podporované aktivity, způsobilé výdaje, hodnoticí kritéria, povinné přílohy

PRAVIDLA PRO ŽADATELE A PŘÍJEMCE Kapitoly Obecných pravidel Vyhlášení výzvy a předkládání žádostíPublicita Hodnocení a výběr projektůSankce Příprava a realizace projektuMonitorování projektů Investiční plánováníIndikátory Dodatečné stavební práceZměny v projektu Odstoupení, ukončení realizace projektu Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně, porušení právního aktu Veřejná podporaFinancování ÚčetnictvíPříjmy Způsobilé výdajeUdržitelnost Přenesená daňová povinnostNámitky a stížnosti ArchivaceKontroly a audity Vazba na integrované nástrojePrávní a metodický rámec

Výzvy v roce 2015 vyhlášení výzev ve všech specifických cílech vyjma SC 4.1 celkem vyhlášeno 19 výzev za 40 mld. Kč Plán výzev v roce vyhlášena 20. výzva IROP celkem plánováno 45 výzev za 83 mld. Kč VÝZVY IROP 2015 A 2016

STRUKTURA IROP Prioritní osa 1 - Infrastruktura Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Alokace 1,6 mld. EUR Doprava, integrované dopravní systémy, IZS Prioritní osa 2 - Lidé Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Alokace 1,7 mld. EUR Sociální služby/bydlení, sociální podnikání, zdravotní péče, vzdělávání, zateplování Prioritní osa 3 - Instituce Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí Alokace 0,8 mld. EUR Kulturní dědictví, e-Government, dokumenty územního rozvoje Prioritní osa 4 - Komunitně vedený místní rozvoj - Alokace 390 mil. EUR - Posílení CLLD, provozní a animační náklady

PRIORITNÍ OSA 1 Prioritní osa 1 - Infrastruktura SC 1.1 Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T SC 1.2 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy SC 1.3 Zvýšení připravenosti k řešení a řízení rizik a katastrof

PRIORITNÍ OSA 2 Prioritní osa 2 - Lidé SC 2.1 Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi SC 2.2 Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání SC 2.3 Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví SC 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení SC 2.5 Snížení energetické náročnosti v sektoru bydlení

PRIORITNÍ OSA 3 Prioritní osa 3 - Instituce SC 3.1 Zefektivnění prezentace, posílení ochrany a rozvoje kulturního dědictví SC 3.2 Zvyšování efektivity a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje využití a kvality systémů SC 3.3 Podpora pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje

PRIORITNÍ OSA 4 Prioritní osa 4 - Komunitně vedený místní rozvoj SC 4.1 Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivi- zace místního potenciálu SC 4.2 Posílení kapacit komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zlepšení řídících a administrativních schopností MAS

SPECIFICKÝ CÍL 1.2: ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY Alokace:473 mil. EUR z ERDF cca 15 mld. Kč včetně národního kofinancování 65 % integrované / 35 % individuální projekty Cíle: –posílit přepravní výkony veřejné dopravy, –snížit zátěže plynoucí z IAD, –rozvinout vozový park městských autobusů s alternativním pohonem, –rozvinout a provázat IDS v silničním provozu ve městech a aglomeracích, –zajistit potřeby specifických skupin obyvatel v dopravě, –zajistit bezpečnost a bezbariérovost dopravy v zájmu zvýšení podílu udržitelných forem dopravy, –zajistit dopravní dostupnost práce, služeb a vzdělání, –využít potenciál nemotorové dopravy k mobilitě pracovních sil, –vytvořit podmínky pro mobilitu a optimalizaci sítě cyklostezek a cyklotras.

SPECIFICKÝ CÍL 1.2: ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY Aktivity: Bezpečnost dopravy Cyklodoprava Nízkoemisní a bezemisní vozidla Telematika pro veřejnou dopravu Terminály a parkovací systémy Územní zaměření podpory: území celé ČR mimo území hl. m. Prahy

HARMONOGRAM VÝZEV SC 1.2 A SC SCNázev výzvyVyhlášení 1.2Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy12/ Nízkoemisní a bezemisní vozidla01/ Telematika pro veřejnou dopravu02/ Výstavba a modernizace přestupních terminálů03/ Dopravní obslužnost (ITI)04/ Dopravní obslužnost (IPRÚ)04/ Komunitně vedený místní rozvoj - Dopravní obslužnost, sociální podnikání, předškolní vzdělávání, kulturní dědictví, územní plánování 04/2016

Vyhlášení: Příjem žádostí: do Kolová výzva – vyhodnocení po ukončení příjmu žádostí Realizace projektů: – Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti. Alokace: 1 147,5 mil. Kč (ERDF) + max. 67,5 mil. Kč (SR) Celkové způsobilé výdaje: min. 5 mil. Kč max. 200 mil. Kč 20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“

Oprávnění žadatelé Kraje a obce, pokud poskytují veřejné služby v přepravě cestujících samy Dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících Míra podpory EFRR85 % státní rozpočet –kraje, obce 5 % –dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících 0 % 20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“

Hlavní Podporované aktivity nákup silničních nízkoemisních vozidel pro zajištění dopravní obslužnosti podle smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících, využívajících alternativní palivo CNG nebo LNG a splňujících normu EURO 6, nákup silničních bezemisních vozidel pro zajištění dopravní obslužnosti podle smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících, využívajících alternativní palivo elektřinu nebo vodík, nákup bezemisních drážních vozidel městské dopravy (tramvají nebo trolejbusů) pro zajištění dopravní obslužnosti podle smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících, přičemž je možná i libovolná kombinace výše uvedených aktivit. 20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“

Vedlejší aktivity zpracování studie proveditelnosti, zpracování zadávacích dokumentací k zakázkám a na organizaci výběrových a zadávacích řízení, povinná publicita projektu. Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu. 20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“

Způsobilé výdaje na hlavní aktivity – Pořízení majetku nákup nových silničních vozidel kategorie M2 a M3 podle přílohy č. 2 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.: –autobusů pro veřejnou linkovou dopravu s pohonem na CNG (stlačený zemní plyn) nebo LNG (zkapalněný zemní plyn), –autobusů pro veřejnou linkovou dopravu s pohonem na elektřinu (elektrobus) nebo vodík, nákup nových drážních vozidel pro trolejbusovou nebo tramvajovou dráhu: –trolejbusů nebo parciálních trolejbusů (s alternativním pohonem) pro veřejnou drážní dopravu, –tramvají pro veřejnou drážní dopravu,

Nizkoemisni-a-bezemisni-vozidla 20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Způsobilé výdaje na hlavní aktivity – Pořízení majetku nákup modernizovaných tramvají pro veřejnou drážní dopravu, pořízení informačního systému, odbavovacího systému nebo systému pro preferenci v silničním provozu do nakupovaného vozidla veřejné dopravy, není-li takový systém součástí základní výbavy vozidla.

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Způsobilé výdaje na vedlejší aktivity Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu výdaje na zpracování studie proveditelnosti podle přílohy č. 4, výdaje na zpracování zadávacích dokumentací k zakázkám a na organizaci výběrových a zadávacích řízení. Povinná publicita výdaje na povinné informační a propagační nástroje podle kap. 13 Obecných pravidel. DPH

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Nezpůsobilé výdaje např. výdaje na servis, opravu nebo modernizaci vozidel, s výjimkou nákupu modernizovaných tramvají, DPH vztahující se přímo k nákupu vozidel, výdaje na přípravu a zpracování žádosti o podporu a výdaje spojené s řízením a administrací projektu, výdaje na stavby a stavební úpravy, pojištění apod. Nizkoemisni-a-bezemisni-vozidla

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Povinné přílohy žádosti o podporu 1.Plná moc 2.Dokumentace k zadávacím a výběrovým řízením 3.Doklady o právní subjektivitě žadatele 4.Výpis z rejstříku trestů 5.Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících 6.Licence k provozování linkové osobní dopravy 7.Studie proveditelnosti 8.Karta souladu projektu s principy udržitelné mobility 9.Průzkum trhu 10.Seznam objednávek – přímých nákupů

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Podmínky veřejné podpory 1.Perspektivní využití v přepravě cestujících po celou dobu životnosti vozidla. 2.Žadatel musí mít při podání žádosti o podporu platnou a plněnou smlouvu o VS v souladu s nařízením č. 1370/2007 a s příslušnými ustanoveními zákona č. 194/2010 Sb., nebo smlouvu o smlouvě budoucí o VS. Pokud nebyla smlouva ke dni podání žádosti uzavřena, musí žadatel předložit vyjádření objednatele o úmyslu smlouvu o VS s žadatelem uzavřít. Současné platné smlouvy podle nařízení Rady (EHS) č. 1191/69 a č. 1107/70 musí být uzavřené v souladu s čl. 8 nařízení 1370/2007 odst. 3. Smlouvy o VS musí být uzavřeny na základětransparentního a otevřeného výběrového (nabídkového) řízení či na základě přímého zadání podle platné legislativy, nejméně však do konce doby udržitelnosti projektu, tedy 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP. Dotace na pořízení vozidla musí být zohledněna při určení roční kompenzace podle smlouvy o VS tak, že odpisy, které uplatňuje příjemce ve výchozím finančním modelu nebo ve výkazu skutečných nákladů, budou obsahovat odpisy části ceny vozidla, kterou příjemce hradí z vlastních zdrojů.

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Podmínky veřejné podpory 3.Kompenzace za veřejné služby musí být stanovena v souladu s nařízením č. 1370/2010, článkem 6 a zákonem č. 194/2010 Sb., § Užití dotace je účelově vázáno, závazné parametry v Rozhodnutí. 5.Na poskytnutí dotace není právní nárok. Příjemce dotace je povinen podporu použít pouze k účelu, na který mu byla poskytnuta. 6.Dotaci nelze poskytnout subjektu, na jehož majetek je vyhlášen konkurz… 7.Vozidla není možné využívat k úplatným jízdám mimo smlouvy o veřejných službách. 8.Dotace nesmí být kumulována s podporou z jiných národních a EU režimů. 9.Dotace nebude poskytnuta žadateli, který má neuhrazené závazky vůči státnímu rozpočtu…

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Podmínky veřejné podpory 10.Příjemce dotace je povinen zajistit u vozidel min km ujetých jedním silničním vozidlem nebo nekolejovým drážním vozidlem a km ujetých jedním kolejovým drážním vozidlem městské hromadné dopravy v období kalendářního roku po dobu životnosti vozidla. Dobou životnosti se rozumí doba odepisování specifikovaná v bodě 15. Při plnění smlouvy o VS se musí odehrát minimálně 90 % proběhu vozidel. Zbývajících maximálně 10 % proběhu může příjemce dotace využít pouze na ostatní manipulační a další nekomerční jízdy související s plněním smlouvy o VS a na komerční jízdy objednané mimo smlouvu o VS jako rozšíření výkonů na lince provozované podle smlouvy o VS. V případě, že dojde k úplnému vyřazení vozidla z provozu vlivem nepředvídatelné události (dopravní nehody, přírodní katastrofy apod.), příjemce je povinen takové vozidlo nahradit vozidlem tak, aby byl zachován výstup projektu, k němuž se příjemce zavázal v Podmínkách Rozhodnutí. ŘO IROP doporučuje příjemcům sjednat pojištění majetku financovaného z IROP.

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Podmínky veřejné podpory 11.Pořízená vozidla nesmějí být použita v nabídkovém řízení za účelem uzavření smlouvy o VS s výjimkou přímého uzavření smlouvy. 12.Dotaci nelze použít na úhradu DPH při nákupu vozidel. 13.Investiční dotace se vyplácejí v podobě nevratných příspěvků. Náklady, hrazené příjemcům v rámci jiných náhrad za veřejné služby, nesmějí zahrnovat náklady pokryté investiční dotací. Účetní hodnota je cena, kterou příjemce zaplatil za vozidlo ze svých vlastních zdrojů, snížená o odpisy. 14.Ustanovení § 47 odst. 5 vyhlášky 500/2002 Sb... Pořídí-li dopravce nové vozidlo, s finanční podporou z veřejného rozpočtu, do svých nákladů může zahrnout pouze cenu vozidla sníženou o částku dotace.

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Podmínky veřejné podpory 15.Příjemce je povinen stanovit délku účetního odepisování vozidla na 10 let u silničního vozidla a nekolejového drážního vozidla a na 15 let u kolejového drážního vozidla městské hromadné dopravy. Pokud dopravce ukončí v době životnosti pořízeného vozidla provozování VS, je povinen nabídnout vozidlo zájemci, který provozuje veřejnou hromadnou dopravu v rámci platné smlouvy o VS. Vozidla budou převedena na nového provozovatele na základě transparentního nabídkového (výběrového) řízení, a to za zůstatkovou účetní hodnotu. Nový majitel je povinen vozidlo provozovat ve VS. Pravidla pro poskytnutí podpory zůstávají v platnosti a nabyvatel vozidla je povinen se jimi řídit. 16.Dotace může být poskytnuta na vozidla upravená pro přístup osob se sníženou schopností pohybu a orientace. 17.Nebude podpořen nákup vozidel pro služby histor. nebo turist. významu. 18.Na každý projekt musí být vedena samostatná účetní evidence nákladů. 19.Plocha exteriéru a interiéru vozidel nesmí být využita ke komerčním reklamním účelům.

Kapitoly Studie proveditelnosti ObsahDlouhodobý majetek, pojištění Úvodní informaceVýstupy projektu Základní informace o žadateliPřipravenost projektu k realizaci Charakteristika projektu a jeho souladu s programem Průzkum trhu Podrobný popis projektuFinanční toky Zdůvodnění potřebnosti realizace projektu Analýza a řízení rizik Management projektu a řízení lidských zdrojů Vliv projektu na horizontální kritéria Technické a technologické řešení projektu Závěrečné hodnocení efektivity a udržitelnosti projektu Vliv projektu na životní prostředíPodklady pro výpočet ukazatelů CBA 20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“

Karta souladu projektu s principy udržitelné mobility doložení připravenosti projektu v souladu s principy udržitelné mobility: 1.soulad se strategií udržitelné mobility – je v souladu s existujícím strategickým dokumentem a přispívá k naplnění principů udržitelné mobility? 2.integrovanost řešení – navazuje na obdobné projekty, síť v okolí, nebo má potenciál synergicky působit s jinými projekty? 3.participativní přístup při přípravě – byl projednán s veřejností, s užší cílovou skupinou, nebo byl zveřejněn v médiích?

20. VÝZVA IROP „NÍZKOEMISNÍ A BEZEMISNÍ VOZIDLA“ Indikátor výstupu Počet nově pořízených vozidel pro veřejnou dopravu Environmentální indikátory Počet osob přepravených veřejnou dopravou –výchozí hodnota podle reprezentativního sčítání, orientační cílová hodnota Množství emisí primárních částic a prekurzorů sekundárních částic v rámci podpořených projektů –nákup za účelem nahrazení stávajících vozidel –nákup za účelem rozšíření vozového parku –kombinace, součty emisí pro všechna původní vs. nová vozidla –postup výpočtu hodnoty indikátoru pro naftová a nízkoemisní vozidla

18. VÝZVA IROP „PODPORA BEZPEČNOSTI DOPRAVY A CYKLODOPRAVY“ Vyhlášení výzvy: 12/2015 Příjem žádostí: od 12/2015 do 04/2016 Celková alokace: Kč Aktivity:Bezpečnost dopravy Rekonstrukce, modernizace a výstavba komunikací pro pěší (chodníky podél silnic, přístup k zastávkám, podchody a lávky) vč. souvisejících bezpečnostních prvků Cyklodoprava Rekonstrukce, modernizace a výstavba komunikací pro cyklisty (samostatné stezky, pruhy v přidruženém prostoru, liniová opatření v hlavním dopravním prostoru silnic) vč. doprovodné infrastruktury

22. VÝZVA IROP „TELEMATIKA PRO VEŘEJNOU DOPRAVU“ Vyhlášení výzvy: 02/2016 Příjem žádostí: od 02/2016 do 06/2016 Celková alokace: Kč Aktivity:Výstavba, zavedení, rekonstrukce nebo modernizace inteligentních dopravních systémů a dopravní telematiky pro veřejnou dopravu (informační systémy pro cestující, řídicí, komunikační, rezervační, odbavovací a platební systémy pro veřejnou dopravu)

25. VÝZVA IROP „VÝSTAVBA A MODERNIZACE PŘESTUPNÍCH TERMINÁLŮ“ Vyhlášení výzvy: 03/2016 Příjem žádostí: od 03/2016 do 09/2016 Celková alokace: Kč Aktivity:Výstavba a modernizace přestupních terminálů, souvisejících záchytných parkovišť a parkovacích domů v návaznosti na veřejnou hromadnou dopravu (P+R, K+R, B+R, P+G), jejichž velikost je přizpůsobena očekávané využitelnosti pro podporu multimodality Úprava veřejné podpory, motivační účinek v souladu s N č. 651/2014

34. VÝZVA IROP „KOMUNITNĚ VEDENÝ MÍSTNÍ ROZVOJ - DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST, SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ, PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, KULTURNÍ DĚDICTVÍ, ÚZEMNÍ PLÁNOVÁNÍ “ Vyhlášení výzvy: 04/2016 Příjem žádostí: od 04/2016 do 06/2023 Celková alokace: Kč Aktivity:SC 1.2 bezpečnost, cyklo, telematika, vozidla, terminály SC 2.2 sociální podnikání SC 2.4 předškolní vzdělávání SC 3.1 revitalizace, sbírkové fondy, knihovny SC 3.3 územní, regulační plány, studie

41. VÝZVA IROP „DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST (ITI)“ Vyhlášení výzvy: 04/2016 Příjem žádostí: od 04/2016 do 12/2017 Celková alokace: Kč Aktivity:Bezpečnost dopravy Cyklodoprava Nízkoemisní a bezemisní vozidla Telematika pro veřejnou dopravu Terminály a parkovací systémy

42. VÝZVA IROP „DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST (IPRÚ)“ Vyhlášení výzvy: 04/2016 Příjem žádostí: od 04/2016 do 12/2017 Celková alokace: Kč Aktivity:Bezpečnost dopravy Cyklodoprava Nízkoemisní a bezemisní vozidla Telematika pro veřejnou dopravu Terminály a parkovací systémy

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Martin Janda Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor řízení operačních programů