CAF znovu a lépe Eliška Olšáková, Městský úřad Valašské Klobouky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Právní tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Hodnocení škol a školských zařízení
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Zavedení systému opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání na Magistrátu města Brna 9. Národní konference kvality ve veřejné správě
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV Ing. Jarmila Mravcová Cesta časem k Úřadu 21. století Národní konference kvality ve veřejné správě Brno 19. – 21. únor 2013.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Systém managementu jakosti
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
1 Modernizace veřejné správy (Praha ) Zkušenosti se zaváděním modelu CAF z pohledu regionálního manažera kvality Osnova prezentace:
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
Program dnešního setkání OPS ( )
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MARKETINGOVÝ MIX.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Pojďme společně podpořit rozvoj meziobecní spolupráce v ČR.
 Záměr napomoci úřadům na cestě za kvalitou  Propagace modelu CAF  Zjednodušení – zpříjemnění – zavádění modelu CAF  Předání dlouholetých zkušeností.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Systém managementu jakosti
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Společenská odpovědnost a školy
Strategie regionu, obce
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Mabistrát hlavního města Prahy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
II. Setkání se starosty obcí
I. Setkání se starosty obcí
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
III. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

CAF znovu a lépe Eliška Olšáková, Městský úřad Valašské Klobouky

Městský úřad Valašské Klobouky Je úřadem s rozšířenou působností Sídlí ve třech budovách na Masarykově náměstí v centru města Člení se na kancelář úřadu, 10 odborů, 1 oddělení 67 zaměstnanců Do správního obvodu spadá 20 obcí, z toho 5 matričních úřadů s počtem obyvatel asi Ve městě Valašské Klobouky žije asi 5100 obyvatel Implementujeme management kvality

Přispívá k rozvoji organizace, k rozvoji kvality poskytovaných služeb, ke zlepšení vztahů mezi zaměstnanci, ke zlepšení celkové atmosféry Hodnocení je založeno na důkazech Dopad implementace musí být jak na občana, který je klíčovým zákazníkem/klientem, tak na zaměstnance, který se podílí na plnění poslání a vize organizace Sledovat nové možnosti - zapojit se, přinášet inovace – BÝT JINÍ, být blíže svým zákazníkům Proč městský úřad a model CAF

V souvislosti v modelem CAF jsme často slýchali dotazy Musíme nebo chceme? Je správný námi zvolený postup implementace? Jak přesvědčit nedůvěřivé kolegy? Jak získat nový impuls? Jak získat větší podporu vedení? Proč se nemůžeme posunout dál?

A jaké bylo naše řešení? Začali jsme znovu pod odborným vedením Co je při implementaci modelu CAF stěžejní? trvalá podpora vrcholového managementu vzdělaný a motivovaný tým Podmínky se nám podařilo splnit za přispění Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR – koordinátorem státní politiky kvality a národním korespondentem modelu CAF v SR. Spolupráce byla ošetřena smluvně a to smlouvou o spolupráci, jejímž předmětem je metodická, školící, poradenská a posuzovatelská podpora při trvalém zlepšování prostřednictvím modelu CAF.

Tak tedy ještě jednou, jen jinak Přijetí Závazného dokumentu o implementaci modelu CAF v organizaci a harmonogramu, obsahující časový horizont a zodpovědnost Garant jmenoval CAF tým a metodika Proběhlo odborné školení pro vrcholový management, vedoucí odborů a nezbytné dvoudenní školení pro CAF tým, mimo budovu úřadu

Vytvoření komunikačního plánu, který zahrnuje komunikační aktivity, kterými jsou a budou informovány o postupu implementace interní a externí cílové skupiny vhodnými komunikačními nástroji (osobní setkání zaměstnanců se starostou, nástěnka, intranet….) Stanovení vlastníků kritérií, shromažďování a sumarizování dat pro sebehodnocení, stanovení silných stránek a oblastí na zlepšování sepsání sebehodnotící zprávy Dosažení konsensu při bodovém hodnocení sebehodnotící zprávy týmem za odborné pomoci (1denní setkání mimo pracoviště)

V červnu byla odeslána sebehodnotící zpráva, spolu se žádostí o posouzení na místě – velká úleva pro všechny v týmu a radost z práce, která se zdařila

Komunikační nástroje

Příprava aktivit akčního plánu Ze sebehodnotící zprávy a ze zprávy z posouzení na místě stanovit priority zlepšování. Naformulovat akční plán zlepšování (PDCA) a stanovit způsob měření, který obsahuje názvy aktivit, kritéria/subkritéria sebehodnocení, zodpovědnost, součinnost, termíny plnění, výstupy a dopady. Komunikovat o tvorbě akčního plánu se zainteresovanými stranami a po připomínkovém řízení schválit na poradě vedení. Schválený akční plán je přístupný, jako všechny závazné dokumenty včetně zápisů z porad na intranetu

Akční plán na období dvou let Připravit novou strategii městského úřadu vycházející ze Strategie města Valašské Klobouky Implementovat procesní řízení do organizace Zavést pravidelné „Dny otevřených dveří“ – s doprovodným programem – prezentace jednotlivých odborů Zapojit občana do rozhodování o dění ve městě (např. výběr barevného řešení fasády u rekonstruovaných domů v majetku města, realizace akce dle výběru občanů z rozpočtu města v hodnotě Kč, apod…) Pravidelně měřit spokojenost občanů a zaměstnanců úřadu

Co se nám podařilo v roce 2012 Oslovit mladou generaci zřízením nového komunikačního nástroje a to založením profilu města na sociální síti Facebook (diskuze, ankety, soutěže o ceny… apod.)

Co se nám podařilo v roce 2012 Zrealizovat pod odborným vedením SWOT analýzu s vedením úřadu, zaměstnanci MěÚ Valašské Klobouky jako nástroj získávání zpětné vazby Přijmout Etický kodex zaměstnanců úřadu Připravit a komunikovat plán vzdělávání zaměstnanců Zavést evidenci inovačních návrhů Stanovit jednotná pravidla pro odměňování Zavést jednotnou evidenci externích kontrol výkonu na úseku státní správy včetně výsledku Uskutečnit anketu zaměstnanců Realizovat pracovní setkání na úrovni vedení a vlastníků kritérií u MěÚ městské části Bratislava-Petržalka

Co ocenili členové CAF týmu při tvorbě sebehodnotící zprávy? Vzájemnou spolupráci a sílu týmu Schopnost podívat se na organizaci komplexně s nadhledem Možnost podívat se na organizaci jinak, než doposud Sebeuvědomění Vědomí poctivého přístupu při tvorbě a bodování sebehodnotící zprávy

Jakým chceme být úřadem? Snažíme se správným používáním modelu CAF být úřadem transparentním, moderním, profesionálním, vstřícným a otevřeným k občanům. (Již v roce 2011 jsme získali ocenění v soutěži Město pro byznys za počet úředních hodin v týdnu 1. místo „otevřenost úřadu“). Snažíme se být spolehlivým partnerem pro interní a externí zainteresované strany.

CAF není jen práce Výlet na Pulčínské Ledopády Výsadba stromů na sídlišti Luční Odpoledne plné soutěží a her

Závěr Jsme jedním ze 70 uživatelů modelu CAF v ČR. Máme k dispozice uživatelské příručky přizpůsobené pro veřejnou správu, co nám chybí je školící, metodická a poradenská podpora, což je podle mého i důvod proč nepřibývá počet nových uživatelů modelu CAF. Úřady menší velikosti, které nemají pracovní pozici managera jakosti, se mohou setkat se stejnou otázkou, jak tomu bylo u nás – jak dál?

Poděkování -Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR, jmenovitě Mgr. Monice Jurkovičové, MBA -Pořadatelům 9. Národní konference kvality ve veřejné správě za pozvání a možnost odprezentovat naši zkušenost.

9. Národní konference kvality ve veřejné správě v Brně, 19. a 21. února 2013 DĚKUJI ZA POZORNOST Kontakt Mgr. Eliška Olšáková Městský úřad Valašské Klobouky Tel.č