VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 10_Soustava rozmnožovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_16_Od miminka po dědu TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.1 Škola, třída Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Vývojová stádia člověka 5. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
POHLAVNÍ SOUSTAVA (opakování pojmů)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DUM_003/ ČLOVĚK A JEHO SVĚT/ ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA/ VYDMUCHOV/ŠŤÁSTKOVÁ/ 2012 Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_28_01_stavba nervové soustavy.
všechny animace a obrázky - archiv autora
Má země Česká republika.
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola Karviná Etapy lidského života Mgr. Růžena Blechová.
Základní druhy zeleniny VY_52_INOVACE_34
Co si vezmu na….
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
Slovesné třídy.
Rozmnožování organismů
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 10_Soustava rozmnožovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012

Rozmnožovací soustava Všechny živé organizmy mají schopnost se rozmnožovat, což umožňuje rozmnožovací soustava. Ke vzniku nového života je nutné spojení ženské pohlavní buňky – vajíčka a mužské pohlavní buňky – spermie. NA ZAMYŠLENÍ :  Proč je důležité, aby se všechny živé organizmy rozmnožovaly?  K jakým tělesným změnám dochází v období puberty?  V období dospívání přebíráme od dospělých některé zlozvyky. Jaké? Považuješ tyto zlozvyky za správné?  Co chápeš pod pojmem „rozumné chování“? ŘEŠENÍ:  Bez této schopnosti by vyhynuli.  Dívka – růst prsů a prsních žláz, ochlupení, rozšíření boků. Chlapec – růst vousů, chlupů,rozšíření ramen, zvětšení penisu.  Kouření, pití alkoholu, drogy.

Dokážeš správně doplnit věty ? Potřebuješ-li nápovědu, klikni myší. Ženské pohlavní orgány se nazývají …………………………………………., ve kterých dozrávají pohlavní buňky zvané …………………………………………………. Mužské pohlavní orgány jsou …………………………………………………., ve kterých se vytvářejí mužské pohlavní buňky zvané ………………………………………………….. Aby v těle matky vznikl zárodek, musí splynout ………………………………………………. se ……………………………………….. Na konci 9.měsíce po oplození dochází k ……………………………………, kdy malý človíček přichází na svět. vaječníky vajíčka varlata spermie vajíčko se spermií porodu

Porovnej, čím se obvykle vyznačuje muž a čím žena. Spoj čarami, co k sobě patří. ŽENA MUŽ má hrubší hlas má menší sílu má vyvinutější prsa má větší zájem o módu má větší zájem o fotbal obvykle pečuje o děti někdy si nechává narůst vousy M M M Ž Ž Ž Ž

Vyber jednu z možností, podtrhni ji, či zakroužkuj. ( Od počátku do konce našeho života / od začátku do konce školní docházky) rosteme a vyvíjíme se. Vývojovými změnami prochází (vnější stavba našeho těla, ale i vnitřní orgánové soustavy / pouze vnější stavba našeho těla ). V jednotlivých etapách života proto ( jsou / nejsou ) odlišné naše potřeby a životní projevy, např. přijímání potravy, pohyb apod.

1.1. Ř K 2. N Z 3. D C Í 4. D Ý 5. S Ý K 7. B E 8. Š K Křížovka 1.Rozvíjí se řeč, napodobuje dospělé, učí se udržovat čistotu. 2.Poprvé se samostatně nadechne. 3.Připravuje se na budoucí povolání, dozrává fyzicky i duševně. 4.Vykonává povolání, zakládá rodinu a stará se o děti. 5.Odchází do důchodu. 6.Vysloví první slůvka. 7.Chodí do školy. Tajenka : Které vývojové období v křížovce chybí _ _ _ _ _ _ _

Byl jednou jeden život – část Zrození 1.část 2.část 3.část

Metodický list 5.třídu Přírodověda, oblast Lidské tělo rozmnožovací soustavě Tento digitální učební materiál je určen pro 5.třídu Přírodověda, oblast Lidské tělo. V několika cvičeních opakuje základní znalosti o rozmnožovací soustavě. Je vhodný pro práci s interaktivní tabulí a popisovačem. Snímek č.2 Snímek č.2 : žáci si společně s učitelem zopakují základní pojmy z tématu Rozmnožovací soustava; na klik myší se objeví otázky k zamyšlení a diskusi, na postupné klikání myší se objeví možné odpovědi; odpověď na poslední otázku je individuální, nechávám zde prostor pro diskusi žáků a učitele. K těmto otázkám lze přidat další typu : Co si představuješ pod pojmem sexuální zneužívání dětí?, Komu se svěříš, budeš-li se cítit ohrožen?, Jaké nebezpeční skýtají dárky nebo pozvání od neznámého člověka? apod. Snímek č.3 Snímek č.3 : žáci doplní text vhodnými slovy, nejsou-li si jisti, klikem myši odstraníte obrazec, pod ním jsou ukryty správné výrazy, ale nikoli ve správném pořadí ( správné pořadí : vaječníky, vajíčka, varlata, spermie, vajíčko se spermií, porodu). Snímek č.4 Snímek č.4 : žáci spojují výrazy, které spolu souvisí; klikem myši zobrazíte správné odpovědi. Tuto část lze dále rozšířit o diskusi na téma chování gentlemana, jaké vlastnosti by měla mít správná dívka. Snímek č.5 Snímek č.5 : jednoduchá úloha na vytvoření smysluplného textu, žáci zakroužkují nebo podtrhnou vhodné výrazy. Doporučuji podtržení, klikem myši se totiž zobrazí správné odpovědi v oválu.

Snímek č.6 Snímek č.6 : žáci doplní podle nápovědy křížovku, zjistí tajenku (dospělý). I zde se nabízí možnost diskuse – Co to znamená být dospělý? Jaká je tvoje představa o dospělosti? Řešení křížovky níže. Snímek č.7 Snímek č.7 : v případě časových možností je na tomto snímku video „Byl jednou jeden život – Zrození“ P ŘE D Š K OL Á K 2. NO VOR O ZE N E C 3. DOS P Í V A J Í C Í 4. DO S PĚ L Ý 5. S TA R ÝČ L OV Ě K 7. B A TO L E 8. Š KO L Á K

Použité materiály  Přírodověda pro 5.ročník základní školy – pracovní sešit, Kvasničková, Froněk, Šolc, nakl. Fortuna, 2001  Soubor námětů úkolů a zajímavostí k přírodovědnému učivu pro 5.ročník; Mühlhauserová, 2004  Přírodověda 5; učebnice pro 5.ročník základní školy Člověk a jeho svět; Matyášek, Štiková, Trna, nakl. Nová škola 2010  Obr. na snímku č.2 : sken z učebnice Přírodověda 5, učebnice pro 5.ročník základní školy Člověk a jeho svět, Matyášek, Štiková, Trna, Nová škola 2010 str. 64  Obr. na pozadí všech snímků a na snímku č.2:  Snímek č.7 : stažené video Byl jednou jeden život – zrození zrozeni/