Získávání nových zákazníků Roman Matyáš, Hotel Voroněž – Brno, 8.3.2005 Roman Matyáš, Hotel Voroněž – Brno, 8.3.2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
Systém odměňování pracovníků
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Úřad práce České republiky
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza trhu biopotravin
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Téma 11: Finanční plánování
Základní informace o poskytovateli
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Marketingový informační systém
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Vzdělávání.
Organizační struktura
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vzdělávací projekt v prostředí příspěvkové organizace kraje
Funkční styl administrativní
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Prodeji produktu nebo služby
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Model intenzivní podpory
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Získávání nových zákazníků Roman Matyáš, Hotel Voroněž – Brno, Roman Matyáš, Hotel Voroněž – Brno,

© Copyright Mercuri International Black Box Prodej jako Black Box Prodej jako černá skříňk a Tržní strategie Firemní výsledky Obrat Růst Zisk

© Copyright Mercuri International Metodologie Mercuri International Firemní výsledky Obrat Růst Zisk Struktura zákazníků První nákup Partner CB A Prodejní kompetence Profesionální dovednosti a know-how pracovníků prodeje a manažerů Ztotožnění se s cíli, motivace a spolupráce Dovednosti a znalosti potřebné pro realizaci konkrétních úkolů Prodejní procesy Prodejní struktury a systémy Organizační uspořádání prodeje Systémy řízení prodeje a tržně orientovaná podpora Tržní strategie

© Copyright Mercuri International Prodejní cíle Vyhodnocení dosavadní práce, postupů a konverzních poměrů Prodejní výsledky  Možné změny:  Vytvoření elektronické tržní komunity / tržního místa ke generování poptávky (pull)  Podpořit stávající klienty ke generování nových kontaktů (leads)  Vypočítání „celoživotní“ hodnoty potenciálních zákazníků a využití těchto dat pro určování cílů  Vytvoření pracovní skupiny využívající a rozvíjející nejlepší postupy („Kaizen“) Nástroj: profily Nástroj: telefonické scénáře Nástroj: prodejní příručka Nástroj: argumentační banky, reference Zjištění a určení cílových skupin Genero- vání úvodních kontaktů Domlou- vání schůzek po telefonu 2. jednání / 1. jednání Telefon / schůzka Nabídky / 2. jednání Smlouvy / nabídky Průměrný obrat u nových zákazníků 1. Pro- dejní jednání 2. Pro- dejní jednání Na- bídka Nový zákaz- ník Ob- chod Úspěch závisí na: Správné cílové skupině Nabídkové taktice Úspěch závisí na: Struktuře nabídky Způsobu argumentace Následných aktivitách Úspěch závisí na: Kvalitě argumentace (užitky) Úspěch závisí na: Kvalitě analýzy potřeb Úspěch závisí na: Vhodné cílové skupině Správných tématech Kvalitě telefonních kontaktů Získávání nových zákazníků

© Copyright Mercuri International Akvizice nových klientů - kontrolní seznam (1) 1.Obecné 2.Současné a budoucí cíle pro získávání nových klientů 3.Součastný proces získávání nových klientů Určení potenciálních zákazníků Určení potenciálu těchto zákazníků Výběrová kritéria pro potenciální zákazníky Typické milníky Existují definice? Čím se liší stávající zákazníci od potenciálních zákazníků? Je znám potenciál - počty a objemy? Aktuální? Jak zdokumentováno? Existují smysluplné a spolehlivé profily? Kritéria, např. potenciál, obor, obrat, kvalitativní kritéria, atd. Počet potřebných zákazníků Podíl na celkovém obratu Plánovaný průměrný obrat, podíl na zisku Plánovaný produktový mix Např. Shromažďování adres Kvalifikace Aktivity před prvním kontaktem ­Pošta ­Pozvánky na akce ­Telefonické domlouvání schůzek Analýza potřeb ­První prodejní rozhovor Prezentace řešení ­Vytvoření nabídky ­Prezentace nabídky a vyjednávání Uzavření obchodu Následné aktivity Jiné Jaký má firma podíl na trhu? Zjištění a určení cílů? Jsou cíle v souladu s prodejní strategií? Vychází ze zpětného plánování (backwards planning)? Respektuje se ztráta zákazníků? Plánují se akviziční aktivity? Znají tyto cíle zaměstnanci? Používá se „push“ nebo „pull“ strategie? Existuje systematický přístup - pracovní a prodejní model? Je skutečný proces dokumentován? Jak se liší proces u úspěšných a méně úspěšných prodejců? Je proces inovativní a jsou si ho obchodníci vědomi? Odpovídají postupy výstupům? KritériaDílčí aspektyPoznámka

© Copyright Mercuri International 4.Hodnocení úspěšnosti / konverzních poměrů 5.Výpočet spotřeby času v rámci celkového procesu Zodpovědnost za různé milníky Jasně definované odpovědnosti? Zajištěna koordinace mezi zainteresovanými lidmi? Rozumí všichni dostatečně celému procesu? Je mezi účastníky procesu dostatečná všeobecná orientace na prodej a na zákazníka? Existují informace, pokud jde o potřebný čas / spotřebu času? Odhad potřebného času podle funkčních úrovní? Jsou definovány všechny úspěšné konverzní poměry? Dílčí aspekty: Počet nových zákazníků za poslední 2 finanční roky Prodejní cyklus / doba potřebná k získání klienta Podíl zákazníků rozdělený podle počtu a velikosti jednotlivých obchodních zástupců Vývoj obratu a zisku u nových zákazníků - kdy se dosáhne bodu zvratu? Počet návštěv u nových klientů Počet dalších aktivit Míra úspěšnosti - počet DM / návratnost Míra úspěšnosti telefonické hovory / schůzky Míra úspěšnosti prodejní hovory / nabídky Míra úspěšnosti nabídky / vyjednávání Míra úspěšnosti vyjednávání / uzavřené obchody Postupy / činnosti k určení míry úspěšnosti / konverzních poměrů? Jakým způsobem se dokumentuje a hodnotí? KritériaDílčí aspekty Poznámka Akvizice nových klientů - kontrolní seznam (2)

© Copyright Mercuri International 6.Dostupné nástroje 7.Vedení Nástroje pro úvodní kontakty Nástroje pro přípravu prodejních jednání Odpovídá profil mentalitě „lovce“? Jsou požadované profily brány dostatečně v potaz při přijímání nových OZ? Např. DM, přímé kontakty, doporučení, akce, reference, osobní kontakty, bývalí zákazníci Děkovný dopis za první objednávku Interní komunikace Např. internetové průzkumy Kontrolní seznam pro přípravu prodejních jednání Nástroje pro realizaci prodejních jednání Argumentační banky Prodejní příručka / prodejní model Protinámitková banka Nástroje pro následné aktivity Formát pro zprávu z jednání? Formát pro vytvoření nabídek? Podpora pro kalkulace (IT podpora)? Profil obchodních zástupců (OZ) Databáze ­Počet a kvalita adres, např. včetně rozhodovačů, ovlivňovačů? ­„aktualizovaná tvrdá fakta„ i „soft informace“? ­Dostupnost? ­Termín poslední aktualizace? Jsou známé hlavní zdroje pro nové zákazníky (leady)? Úspěšnost různých zdrojů? Mailings - DM ­Vícestupňový mailing s motivací k reakci? ­Argumentace s benefity? Existuje profesionální telefonický scénář? Využití veletrhů a jiných akcí ke kontaktování zákazníků? KritériaDílčí aspektyPoznámka Akvizice nových klientů - kontrolní seznam (3)

© Copyright Mercuri International KritériaDílčí aspektyPoznámka 8.Implementace akvizičního procesu všemi pracovníky, kteří se na procesu podílejí Promítnutí cílů v rámci akvizičního procesu do cílového systému OZ Promítnutí akvizičního procesu do odměňovacího systému OZ Uvědomění a motivace všech zapojených funkčních úrovní (osobní prodej, prodejní podpora, marketing apod.) Kvalitativní implementace různých částí procesu všemi zapojenými pracovníky - od generování kontaktů po uzavírání obchodů Součást odměňování (bonus, provize) OZ? Dostatečně motivační? Organizace procesuÚroveň koordinace mezi jednotlivými účastníky procesu? Týmová spolupráce? Promítnutí akvizičního procesu do tréninkových programů Součástí realizovaných tréninků a seminářů? Počet / význam? Jsou jasně definovány aktivity vedoucí k dosažení cílů? Sleduje se spotřebovaný čas?ReportingPravidelné záznamy a hodnocení aktivit v rámci akvizičního procesu u nových klientů včetně hodnocení úspěšnosti? PipelineKvalitativní hodnocení „živých“ nabídek? Koučování manažeryVýznam / postavení akvizic nových klientů v každodenní práci Podpora manažerů Společné návštěvy, apod. Pozorování, rozhovory, společné návštěvy apod. Akvizice nových klientů - kontrolní seznam (4)