Prezentace k řešení projektu FRVŠ 1013/2011/F5/b - "Příprava nového kurzu Technika odborné práce" Řešitel: Doc. R. Chlup, PhD. (ÚFaR FFUK) Spoluřešitelé:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Advertisements

Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Informační gramotnost na středních školách
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Studijní program Stavební inženýrství
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Informace o studiu na KITTV 2011/2012
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
Projekt Infogram aneb P.I.V.O. žije. Eva Svobodová, IVIG 2008, Česká zemědělská univerzita v Praze Praha,
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Pořádání odborných konferencí Tomáš Sochor Katedra informatiky a počítačů Ostravská univerzita Systém dalšího vzdělávání pracovníků.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Oborová informační brána KIV Jak ji využívat. Bránu KIV vytvořili Hlavní garant: Knihovnický institut NK ČR Technologie: Ústav výpočetní techniky UK v.
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Prezentační seminář Asociace Univerzit třetího věku 19. – , Plzeň doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc. akademický ředitel Univerzita třetího věku Vysoká.
Podpora informačního vzdělávání na ČZU v Praze: výsledky grantu PhDr. Hana Landová SIC ČZU v Praze IVIG 2005, Praha, 22.září.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Vzdělávání na Univerzitách třetího věku v ČR Zlín, 26. –
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci na PřF Univerzity Palackého v Olomouci Streamlining the Applied Mathematics.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Seminář – zadání semestrálního projektu
2OP484 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Úvod Zhodnocení realizace cílů projektu z pozice českého partnera Jméno:doc.Ing.Milan Mikoláš,Ph.D. Instituce:VŠB –TU Ostrava Ostrava
Osnova kurzu Modul B6 – Informační podpora projektového řízení Ing. Martina Čaputová VŠB-TUO 1.Cíl kurzu Absolvováním kurzu získáte: a) znalost základních.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Příspěvek k workshopu Propagace moderních výukových metod MUDr. Jitka Feberová, Ph.D. knihovna.cuni.cz.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Diplomový seminář úvodní přednáška 11. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 20.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. ledna 2016.
Setkání s doktorandy Setkání s doktorandy
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Možnosti studia v zahraničí Mgr. Tomáš Uher Univerzita Karlova Informační, poradenské a sociální centrum.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Diplomový seminář úvodní přednáška
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
MAPLIMAT Modernizace studia aplikované matematiky
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Institucionální rozvojový plán TUL 2017
na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 4: Relevance
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
REKVALIFIKAČNÍ ARCHIVNÍ KURZ
Transkript prezentace:

Prezentace k řešení projektu FRVŠ 1013/2011/F5/b - "Příprava nového kurzu Technika odborné práce" Řešitel: Doc. R. Chlup, PhD. (ÚFaR FFUK) Spoluřešitelé: Mgr. L. Kropáčová (ÚFaR), J. Matějková (KPSY) Zpracovala L. Kropáčová Únor 2012

Obsah prezentace 1. Stav před řešením projektu 2. Stanovené cíle 3. Průběh řešení 4. Výstupy projektu 5. Použití finančních prostředků 6. Využitelnost výstupů 7. Perspektiva

1. Stav před rešením projektu (před rokem 2011) Informační výuka na FF UK: ● chybí centrální koordinace a koncepce, ● kurzy typu „Úvod do studia“ neobsahují všechny aspekty IV, ● „Bakalářský seminář“ s prvky IV je až na konci studia, ● nedostatek kurzů zahrnujících praktická cvičení na PC, ● slabý důraz na IV ze strany centrální i oborových knihoven, ● absence specializovaných pracovníků v knihovnách.

2. Stanovené cíle ● Zvýšit informační gramotnost studentů prvních ročníků formou výuky kurzu „Technika odborné práce“. ● Připravit metodické a výukové podklady. ● Vypsat pilotní kurz pro studenty vybraných oborů. ● Zveřejnit podklady v SIS UK. ● Umístit materiály ve výukovém prostředí Moodle.

3. Průběh řešení I. fáze plnění projektu ● Vytvoření strategie, revize plánů, zohlednění nových skutečností, ● Rozdělení kompetencí: R. Chlup - garant projektu, odborné konuzultace, L. Kropáčová - koncepce kurzu, osnova a sylabus, umístění v SIS UK, založení kurzu v Moodlu, dohled nad čerpáním financí, závěrečná zpráva a prezentace, J. Matějková - organizace přípravy studijních materiálů, revize a korektury, průběžné čerpání financí, testovací výuka, koncepce webu INGRAM.

II. fáze plnění projektu ● Koncepce kurzu převzata z diplomové práce spoluřešitelky projektu L. Kropáčové: Třístupňový model kurzu informační gramotnosti pro studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (UISK FF UK, 2010). ● Studijní materiály nově vytvářeny v případě specifických témat pro studium na FF UK a zčásti získány v hotové podobě z UTB ve Zlíně na základě smlouvy o díle.

Typy studijních materiálů ke kurzu ● multimediální prezentace v PREZI jako opora výuky, ● tutoriály a PDF manuály (227 s.) určené pro samostudium, ● pět sad testovacích otázek (celkem 98 ot.) k zafixování učiva z témat nastudovaných samostatně a k zápočtovému testu, ● studijní pomůcky pro praktická cvičení v počítačové učebně, ● infografiky jako propagace elektronických zdrojů. ● Celkem zhotoveno 49 studijních podkladů (seznam v příloze).

III. fáze plnění projektu ● Vytvoření webu INGRAM na portálu Elektra (alternativní řešení mezioborového využití výstupů projektu). ● Přesunutí pilotního kurzu na LS 2011/2012 (z důvodu MD). ● Výroba propagačních materiálů pro účastníky kurzu. ● Testovací výuka s využitím vytvořených studijních podkladů v rámci probíhajícího kurzu na Katedře psychologie. ● Příprava pilotního kurzu – podklady v SIS UK a Moodle.

4. Výstupy projektu 4.1. vypsaný kurz v SIS UK Jednosemestrální výběrový kurz „Technika odborné práce“ pro studenty společenskovědních oborů bakalářských programů bude vyučován na ÚFaR FF UK v LS 2011/2012.

Náhled informací o kurzu v SIS UK:

4.2 Vytvoření kurzu v Moodle

Náhled na podporu kurzu v Moodlu:

4.3 Ingram na portálu Elektra

Náhled na stránky Ingramu:

Náhled výsledků online testu na stránkách Ingramu:

4.4 Webové stránky projektu (

5. Použití finančních prostředků ● Odměny řešitelům v rámci stanovených kompetencí: 5000 Kč. ● Stipendia pro zpracovatele studijních podkladů z řad doktorandů, zaměstnanců knihoven a studentu INSK: ● Ostatní osobní náklady: balíček hotových studijních materiálů z UTB (Zlín), vytvoření a správa sekce Ingram: Kč. ● Služby: tisk a laminace propagačních materiálů pro studenty (infografiky, záložky, návody a pracovní listy): Kč. ● Ostatní náklady: spotřební materiál, přenosný dataprojektor a promítací plátno, software na posílení PC v učebně, studijní literatura: Kč. ● Naplánované, udělené a vyčerpané finanční prostředky na řešení projektu celkem: Kč (čerpání v příloze).

6. Využitelnost výstupů ● Prostřednictvím kombinace výkladu, samostudia a praktických cvičení umožňují připravené materiály výuku cca 50 studentů jedním lektorem v průběhu jednoho semestru. ● Materiály v sekci Ingram jsou dostupné z webu Knihovny FF UK a mohou být využity dalšími vyučujícími v úvodních kurzech. ● Uživatelům pomohou studijní materiály a návody v orientaci při vyhledávání a zpracovávání odborných informací.

7. Perspektiva ● Výuka v obou semestrech v paralelních kurzech několika lektory. ● Rozpracování studijních materiálů pro další skupiny oborů vyučovaných na FF UK (např. historické, filologické). ● Limitem uvedených aktivit jsou finanční prostředky na jejich realizaci a prostorové možnosti PC učeben. ● Závěr: Nutná podpora informačního vzdělávání ze strany vedení fakulty a také v knihovnách FF UK.