Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská nauka Sociálně patologické jevy IV. ; VY_32_INOVACE_D2_12
Advertisements

Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Digitální učební materiál
PŘEDSTAVUJEME Fond ohrožených dětí je občanské sdružení na pomoc týraným, zanedbávaným, zneužívaným opuštěným nebo jinak sociálně ohroženým dětem, s působností.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Domácí násilí v praktické rovině
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
CAN-Child Abuse and Neglect
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TYPY A FORMY ÚRAZŮ I NÁSILÍ NA DĚTECH A MLÁDEŽI
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2008 FAUST, o.s.. Statutární zástupci: Bc. Jana Hajderová Ing. Naděžda Antošová, PhD. Jiří Němec.
FAUST, o. s. Statutární zástupci Bc. Jana Hajderová, ředitelka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Sociální patologie SCPT SCPA
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY VY_32_INOVACE_20_1_5 ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Centrum sociálních služeb Praha je příspěvkovou organizací Magistrátu hlavního města Prahy.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) VY_32_INOVACE_13_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) Autor: Ing. Jana Rauscherová.
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
KRIMINALITA ŠIKANA MOBBING + BOSSING Brno, FÁZE ŠIKANY I. Ostrakismus II. Přitvrzování – ojedinělá fyzická agrese III. Vytvoření jádra agresorů-klíčový.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Prevence sociálně patologických jevů. Prevence  Prevence (z lat. praevenire, předcházet) znamená soustavu opatření, která mají předcházet společensky.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Problematika násilí na dětech Syndrom CAN – syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte Způsoby vzniku: Akce Ne-akce.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Syndrom týraného dítěte Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Násilí Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_02 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Zdravý životní styl Anotace Žák.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_35 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluŠikana Anotace Ž8ci se v průběhu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Číslo v digitálním archivu školy
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ALKOHOL
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Záškoláctví
Číslo v digitálním archivu školy
Sociální práce s rodinou 12
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
ŠIKANA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_05_šikana.
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Syndrom CAN Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_12_2_4

SYNDROM CAN Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte VY_32_INOVACE_12_2 _4 Mgr. Jana Votavová

CAN = Child abuse and neglect týrané, zanedbávané a zneužívané dítě nenáhodné jednání rodičů nebo jiné dospělé osoby, které je v dané společnosti odmítané a nepřijatelné, jež poškozuje tělesný, duševní i společenský stav a vývoj dítěte, popř. způsobuje jeho smrt. Předpokládá se, že tímto syndromem v současné době trpí přibližně 1–2% dětí.

Projevy CAN – skupinová práce Uveďte příklady  tělesného  duševního  sexuálního týrání dětí

Formy a projevy CAN tělesnéduševnísexuální aktivní týrání - tržné,zhmožděné rány a poranění, bití,zlomeniny,krvá- cení,dušení, otrávení, smrt, nadávky, ponižování, strašení, stres, šikana, agrese, sexuální hry, pohlavní zneužití, ohmatávání, manipulace v oblasti erotogenních zón, znásilnění, incest pasivní zanedbávání- neprospívání, vyhladovění, nedostatky v bydlení,ošacení,ve zdravotní a výchovné péči zanedbávání - nedostatek podnětů, zanedbanost duševní i citová exhibice, video, foto, audio pornografie, zahrnutí dětí do sex. aktivit dospělých

Rizikový dospělý - diskuse Kdo by mohl být týrající osobou? nejčastěji muž, obvykle vlastní nebo nevlastní otec dítěte. ženy jako pachatelky se dopouštějí častěji zanedbávání péče o dítě. lidé s agresivními povahovými rysy, lidé impulzivní, nezdrženliví, trpící neurotickými obtížemi apod.; lidé závislí na alkoholu a drogách; lidé žijící chronicky ve stresové situaci (např. nezaměstnaní, neúspěšní) lidé, kteří byli sami v dětství zanedbáváni a týráni;; lidé s neobvyklým životním stylem (členové sekt apod.) rodiče nemocní, žijící v bídě nebo lidé psychicky nemocní či mentálně retardovaní; osoby sexuálně deviantní

Reakce dítěte na zneužívání Strach, úzkost, pocity viny a hanby, deprese a nízká sebeúcta. Dítě přestává důvěřovat dospělým. Nápadné změny v chování, zhoršení školního prospěchu. Bolesti hlavy, břicha, pomočování, poruchy spánku, příjmu potravy. Nepřiměřené sexuální chování (sexuální zneužívání druhých dětí, masturbace v raném věku). Sebepoškozující a sebevražedné jednání.

Kde hledat pomoc Linka bezpečí dětí a mládeže bezplatná telefonická linka nonstop Dětské krizové centrum vyhledávání ohrožených dětí poradenství pořádání přednášek a kurzů linka důvěry Fond ohrožených dětí - pomoc opuštěným, zanedbávaným a týraným dětem Klokánek - rodinná péče místo ústavní výchovy

úkol Vyhledejte organizace ve vašem okolí, které se zaměřují na pomoc ohroženým dětem Vytvořte informační letáček s kontakty na tyto organizace Např. oddělení sociálněprávní ochrany dětí na Městském úřadě, pedagogicko psychologická poradna, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, krizové centrum, neziskové organizace zaměřené na děti apod.

opakování Urči o jaký typ týrání se jedná a) bití b) nadávky c) pornografie d) ponižování e) citové zanedbávání f) znásilnění g) vyhladovění

řešení Urči o jaký typ týrání se jedná a) bitífyzické aktivní b) nadávkyduševní aktivní c) pornografiesexuální pasivní d) ponižováníduševní aktivní e) citové zanedbávání duševní pasivní f) znásilněnísexuální aktivní g) vyhladověnífyzické pasivní

zdroje Jiří Dunovský a kol.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, Grada Publishing 1995, ISBN Fond ohrožených dětí. FOD [online]. [cit ]. Dostupné z: Syndrom CAN. Nicm.cz [online]. [cit ]. Dostupné z: Obr. Clipart aplikace Microsoft Office Power Point

VY_32_INOVACE_12_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Název materiálu: Syndrom CAN Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:týrání, zanedbávání, zneužívání dítěte, syndrom CAN Očekávaný výstup Žák vysvětlí projevy syndromu CAN, objasní kdo je ohroženou osobou, orientuje se v možnostech kde hledat pomoc Anotace Prezentace je určená k výkladu problematiky týrání a zneužívání dětí, k upozornění na nebezpečí, které dětem hrozí a k možnostem pomoci. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace je určena k výkladu problematiky týrání dětí, je zaměřena především na uvědomění si nebezpečí, které dětem může hrozit. Ve skupinové práci si žáci ujasní jak=é mohou být projevy týrání, které chování je nepřijatelné. V diskusi je vhodné vysvětlit, proč jsou některé osoby nebezpečné, že hrozí riziko i v nebližším okolí. Úkol je zaměřený na vyhledání informací o možnostech pomoci v okolí bydliště, informace je možné zpracovat do letáčku, nebo plakátu a vyvěsit ve třídě v rámci prevence. Prezentaci uzavírá opakování na ověření pochopení látky. Aktivizace žáků jsou označeny oranžovou barvou.