RWEStrana 1 Zemní plyn v dopravě - řešení pro čistá města Staňte se jedničkou v CNG společně s námi OSA – SDP ČR 4.-5.6.2014, Monínec 9/22/2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Advertisements

Žofínské fórum Plyn – důležitá součást energetického mixu ČR 27. října 2015.
Ing. Milan Balcer oddělení obnovitelných zdrojů energie Energetická legislativa Novela vyhlášky č. 194/2007 Sb.
Seminář 4. – hotel Podlesí DAŇOVÝ SYSTÉM ČR Ing. Irena Kemény Inovativní pedagogické metody v odborném vzdělávání CZ.1.07/1.3.12/
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
ZAPOJENÍ SPOLEČENSTEV DO TVORBY NOREM VÝTAHOVÝ PRŮMYSL ČR.
Problematika vtláčení biometanu do plynárenských sítí 1.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Cestovní náklady podnikatele a zaměstnance. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Kritické poznámky k novele Zákona o sociálně právní ochraně a dopadech v praxi MUDr.F.Schneiberg Společnost sociální pediatrie ČLS JEP Poslanecká sněmovna.
Ivo Krsička Jedinečné spojení znalostí obchodu a distribuce energií.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Spotřební a energetické daně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Pracovně právní vztahy
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Racionalizace nákladových položek ve společnosti ČSAD JIHOTRANS
Malé a střední podnikání
RASC Standardy řízení služeb
Finanční část Praha, 25. července 2017.
ČSOB Leasing : Tržní podíl celkem : 1 –
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Kde vzít na platy lékařů?
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Digitální učební materiál
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
Katedra finančního práva a národního hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Obec Pstruží pro občany
SLUŽBY POSKYTOVANÉ KRAJSKOU SPOLEČNOSTÍ ARR s.r.o.
Jak přispívat do Souborného katalogu ČR
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
BRUSNICKÝ, DEJVICKÝ A BUBENEČSKÝ TUNEL ROK ZKUŠEBNÍHO PROVOZU Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy.
Energetický management
Srovnání plánovaného a skutečného stavu SZ
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Školení – představitelé příspěvkových organizací
1.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Národní akční plán – čistá mobilita
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Váš spolehlivý dodavatel pohonných hmot!
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Indikativní Nabídka Data instalace: Rodinný dům Aku do baterie
Dotace pro jednotky SDH obcí
Transkript prezentace:

RWEStrana 1 Zemní plyn v dopravě - řešení pro čistá města Staňte se jedničkou v CNG společně s námi OSA – SDP ČR , Monínec 9/22/2016

RWEStrana 2 Obsah: >Představení RWE Energo; >Nabídka spolupráce; >Úspory provozu na CNG; >Příklady z praxe; >Vývoj ceny CNG; >Spotřební daň.

RWEStrana 3 RWE Energo >Jednička na trhu se stlačeným zemním plynem; >Provozování největšího počtu veřejných CNG stanic; >Největší roční prodeje CNG.

RWEStrana 4 RWE Energo RWE je systémovým partnerem pro problematiku CNG, zejména v oblasti: >Vybudování CNG stanice na klíč; >Bezpečné a spolehlivé dodávky CNG; >Individuální ceny CNG pro velkoodběratele; >Finanční podpory pořizování CNG autobusů; >Poradenství – předpisy, normy, legislativa, bezpečnostní pokyny; >Zajištění náhradního plnění CNG ad.

RWEStrana 5 Nabídka spolupráce s RWE Energo >Výstavba plnicí stanice podle potřeby a zadání dopravního podniku. Outsourcing - prodej CNG pro dopravní podnik a pro ostatní zákazníky; >Kvalita CNG garantována podle příslušných norem - nezáleží, zda mazané či nemazané kompresory, technologie od renomovaných výrobců, vysoký výstupní tlak 300 bar i více = možnost vybavení menšími kompresory; >Projekci, výstavbu, provoz plnicí stanice a vlastní dodávku CNG zajišťuje RWE Energo na základě smluvně dohodnutých podmínek; >Dlouhodobé zkušenosti firmy se silným zázemím ve skupině RWE.

RWEStrana 6 Nabídka spolupráce s RWE Energo >Dopravce nakupuje konečný produkt – pohonnou hmotu CNG. Cena je stanovena v závislosti na cenách nafty + velkoobchodní sleva tak, aby byly u busů zajištěny průměrné úspory nákladů na PHM ve výši min. 3 Kč/km; >Dle dohody možnost dotace RWE na pořízení CNG autobusu v částce až Kč. Celkem z RWE dotováno 199 busů – 39,8 mil. Kč.

RWEStrana 7 Úspory při využití CNG autobusu v MHD a linkové dopravě ukazatele těžký městský provoz MHD Citelis, Tedom lehčí linkový provoz SOR průměrná spotř. nafty (l/100 km)4228 průměrná spotř. CNG (m3/100 km)5034 roční projezd (km) vedlejší náklady CNG busu (kč/rok) prům. VO cena nafty bez DPH (Kč/l)26,5 prům. VO cena CNG bez DPH (Kč/m3)15,5 roční spotřeba nafty (l/rok) roční náklady naftového busu (Kč/rok) roční náklady CNG busu (Kč/rok) celkové roční náklady CNG busu (Kč/rok) úspora na 1 CNG bus za rok (Kč/rok) náklady na 1 km naftového busu (Kč/km)11,137,42 náklady na 1 km CNG busu (Kč/km)7,8125,208 úspora CNG busu (Kč/km)3,3182,212 neviditelné úspory - cca 4 % nafty ze systému (Kč/rok) dotace od plyn. společnosti (Kč/bus) max. navýšení pořizovací ceny oproti naftovému busu úspora CNG busu za 12 let (Kč)

RWEStrana 8 Shrnutí úspor >Autobus v městském provozu (MHD) při projezdu cca km za rok uspoří přes 180 tisíc Kč, za 12 let pak více než 2 mil. Kč; >Lehký autobus v linkovém meziměstském provozu ušetří více než 117 tisíc Kč za 1 rok, resp. 1,2 mil. Kč za 12 let; >V tabulce uvedené tzv. neviditelné úspory znamenají, že zemní plyn nelze odnést domů v kanystru. CNG umožňuje zamezit úniku cca 4 % nafty ze systému; >U provozu naftového autobusu je navíc potřeba brát v potaz náklady na dosažení stejné úrovně emisí Euro či EEV, které jsou u CNG autobusu standardem. Jedná se zejména o filtry, Ad Blue, dražší motor v provedení EEV apod.

RWEStrana 9 Shrnutí úspor >Vlastní spotřebu CNG lze dále vylepšit instalací vhodné převodovky, spojky aj. technologických celků vč. důsledného uplatnění logistiky provozu; >Dojezd - kompozitní nádrže na zemní plyn pro autobusy jsou umístěny na střeše a podle jejich počtu je dán i dojezd autobusu na jedno naplnění, který činí od 400 do 700 km; >Další výhodou je i snížená hladina hluku (10-15 dB), což je přínosné především v městských aglomeracích.

RWEStrana 10 Příklad z praxe – DP města Pardubic >Celkem 20 CNG autobusů a 55 naftových autobusů; >Celkový nájezd s CNG 1,5 mil. km, každý CNG bus najel 80 tisíc km/rok. 9/22/2016 autobusy na motorovou naftu na zemní plynpoznámka ujeté km % podíl CNG na celk. vozokm spotřeba paliva l kg40 % podíl CNG na celk. spotřebě spotřeba na 100 km42,3235,02 17 % úspora spotřeby paliva na 100 km palivové náklady Kč , ,-23 % podíl CNG na celk. nákladech jednotkový náklad na palivo 27,4812,7554 % úspora na ceně paliva jednotkový náklad na vozokm 11,634,46 62 % úspora nákladů na ujetý vozokm „přepočtená úspora“ za rok 2012 – Kč

RWEStrana 11 9/22/2016 autobusy na motorovou naftu na zemní plynpoznámka ujeté km % podíl CNG na celk. vozokm spotřeba paliva l kg38 % podíl CNG na celk. spotřebě spotřeba na 100 km42,5735,50 17 % úspora spotřeby paliva na 100 km palivové náklady Kč , ,-23 % podíl CNG na celk. nákladech jednotkový náklad na palivo 26,3712,8351 % úspora na ceně paliva jednotkový náklad na vozokm 11,094,56 59 % úspora nákladů na ujetý vozokm „přepočtená úspora“ za rok 2013 – Kč Příklad z praxe – DP města Pardubic >Celkem 20 CNG autobusů a 55 naftových autobusů; >Celkový nájezd s CNG 1,4 mil. km.

RWEStrana 12 Příklad z praxe – DP Karlovy Vary >Průměrná roční úspora 120 až Kč/bus; >Rok 2012: s CNG úspora 2,45 Kč/km -Najeto na naftu – km, náklad na 1 km – 11,19 Kč; -Najeto na CNG – km, náklad na 1 km – 8,74 Kč. >Rok 2013: s CNG úspora 2,88 Kč/km -Najeto na naftu – km, náklad na 1 km – 10,86 Kč; -Najeto na CNG – km, náklad na 1 km – 7,98 Kč.

RWEStrana 13 Příklad z praxe – FTL Prostějov >Rok na CNG najeto v MHD 705 tisíc kilometrů, v linkové a příměstské dopravě 1,03 milionů kilometrů; Úspora CNG oproti naftě: >v MHD - celkem 2,326 milionů Kč; >v linkové a příměstské - dokonce 3,275 milionů Kč. >Závěr: CNG v MHD šetří 3,30 Kč na každém ujetém kilometru a u linkové a příměstské dopravy je to 3,18 Kč na každý ujetý kilometr. 9/22/2016

RWEStrana 14 Vývoj ceny CNG

RWEStrana 15 Daň na zemní plyn pro pohony motorů 2007 – 2011 sazba 0 Kč/t (0 Kč/m 3 ); 2012 – 2014 sazba 500 Kč/t (0,36 Kč/m 3 ); 2015 – 2017 sazba Kč/t (0,7 Kč/m 3 ); 2018 – 2019 sazba Kč/t (1,4 Kč/m 3 ); od 2020 – sazba Kč/t (2,36 Kč/m 3 ), resp. minimální úroveň dle EU. SD benzin – 12,84 Kč/litr SD nafta – 10,95 Kč/litr 1m 3 CNG = 1 litr benzinu

RWEStrana 16 Ing. Markéta Veselá Schauhuberová RWE Energo M Děkuji za pozornost