Praha - Ruzyně Informace o projektu Terminál Sever 2, mezinárodního letiště Praha - Ruzyně Investor Česká správa letišť, s.p. K letišti 6/1019 160 08 Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
s dopravní infrastrukturou
Advertisements

STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
Úvod 1/9 Pro ubytování slouží osm místností, rozdělených na chlapecký a dívčí blok. Uprostřed je hala, kuchyně a sklady. Hlavní vstupy budovy míří.
CELKOVÉ NÁKLADY STAVBY
Letiště Václava Havla Praha
STROPY 225 Katedra pozemního stavitelství, Fakulta stavební Ostrava
LETIŠTĚ.
Studijní program Stavební inženýrství
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Schodiště – návrh a konstrukční řešení
DOKUMENTACE ZDOLÁVÁNÍ POŽÁRU DZP
Charakteristické znaky MHD
Služby letecké dopravy
Bezbariérovost veřejné dopravy
Přestavba zimního stadionu LHK Jestřábi Prostějov
Základní zadání POPR (2009 ZS) 1.základní informace k sestavení modelu objektu 2.pro model použijte stávající projekt z výuky nebo jiný dostupný projekt.
stavebnictví POZEMNÍ STAVBY DOPLŇKOVÉ KONSTRUKCE – PODHLEDY, ZASTÍNĚNÍ
Největší stavba světa v Pekingu se otevírá.. Za pouhé čtyři roky byl navržen a postaven na původním hlavním mezinárodním letišti v Pekingu nový Terminál.
Modernizace záp. části ŽST.
Stavitelství 7 Zastřešení budov
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
KONSTRUKČNÍ SYSTÉMY BUDOV POZEMNÍCH STAVEB
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Název projektu: Vyrovnání handicapu žáků GVN J. Hradec při studiu přírodovědných disciplín praxí Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Registrační.
Stavitelství 10 Konstrukční systémy budov
Pozemní stavitelství Typologie Bytové domy Autor: Ing. Šoupal Kamil
VNITŘNÍ KOMUNIKACE prostory sloužící k propojování setkávání rozhovoru
Riziková zpráva Bytový komplex Sluneční vršek
STUŽKONOSKAIII - areál asistenční péče Zadání DP 2005.
Český stavební trh - hlavní konkurenti na trhu Josef Mázdra 2009/2010.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Stavebnictví Pozemní stavby Stěnové systémy (STA16)
Lázeňský komplex lázně Hluboká voda. Riziková zpráva se zaměřuje na požární riziko 8 objektů včetně technického zázemí Komplex samostatně stojících objektů,
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Snížení energetické náročnosti ZŠ Mosty u Jablunkova Škola po opravě.
Mladá Boleslav Spádová oblast Mladá Boleslav 1: Město Mladá Boleslav a spádová aglomerace cca obyvatel 2: Okres Mladá Boleslav cca obyvatel.
Název předmětu : Rozpočtování staveb Identifikace předmětu : Bc./Oceňování majetku - PRA_OMP, PRA_OMK Cíle předmětu: Základní teorie a praktické postupy.
SPECIALISTA NA VELKÉ PLOCHÉ STŘECHY KVALITNÍ ASFALTOVÝ HYDROIZOLAČNÍ MATERIÁL.
Praha 10 – Dolní Měcholupy Administrativní budova Zentiva Informace o projektu Investor Zentiva a.s. U kabelovny 130 Praha 10 – Dolní Měcholupy Cena 273.
INS projektový a inženýrský atelier Náchod uvádí prezentaci s názvem „SPORTOVNÍ HALA ORLOVNA - RTYNĚ V PODKRKONOŠÍ“
Informace o projektuKontakt Skanska CZ a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Murmanská 4/ Praha 10 - Vršovice tel.: fax: 267.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie montovaných skeletových staveb.
Rekonstrukce bývalé textilní továrny v Hejnicích Ještědská stavební společnost spol. s r.o.
Rekonstrukce komunikací a prostranství v okolí FÚ a MÚ ( č.p ) Louny 2010.
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
MELODIE.
VYJÁDŘENÍ K DOPISU ZE DNE DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE K PROJEKTU
Projekt zástavby řadovými rodinnými domky Louny – Hrnčířská ulice
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
SEZNAMTE SE S PROJEKTEM
Obnova HW (serverová část) v rámci systému NS-VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
UK FTVS - Výstavba první a druhé etapy sportovního kampusu Veleslavín
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Administrativní budovy
Název: ADMINISTRATIVNÍ BUDOVA Vypracovala: Olga Merendová - VB 304
Staveniště a zařízení staveniště
Největší stavba světa v Pekingu..
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-20
ZVVZ NEMOVITOSTI, s.r.o. člen skupiny ZVVZ GROUP Ruce podané ekologii.
Objekty s větším počtem osob „Společensky významné objekty“
Transkript prezentace:

Praha - Ruzyně Informace o projektu Terminál Sever 2, mezinárodního letiště Praha - Ruzyně Investor Česká správa letišť, s.p. K letišti 6/ Praha 6 Ing. Dalibor Šťáhlavský tel.: Cena Kč Doba výstavby 12/ /2005 (předání) 12/ /2005 (kolaudace) Architekt NIKODEM A PARTNER spol s.r.o. Staropramenná 3117/ Praha 5 Vlastimil Nikodem tel.: Dodavatel SKANSKA CZ, a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Ing. Roman Hindrich tel.: Kontakt Skanska CZ a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Murmanská 4/ Praha 10 - Vršovice tel.: fax: Ředitelství společnosti Kubánské náměstí 1391/ Praha 10 - Vršovice Tel.: Fax: Důkazem, že vedle Sazka Arény vznikají v České republice i jiné ojedinělé a odvážné stavby, je projekt nového Terminálu Sever 2 na mezinárodním letišti v pražské Ruzyni, který bude předán do užívání již v prosinci tohoto roku. Dílo, jehož výstavbu zahájilo v prosinci 2003 sdružení společností Skanska CZ a Strabag, je výjimečné nejen svým účelem, ale i rozměry a řešením některých konstrukcí. Česká správa letišť, investor projektu, tak navazuje na slavnou tradici, kdy v roce 1937 letiště Ruzyně získalo zlatou medaili na Pařížské výstavě umění za spojení umělecké krásy s nejmodernější technikou. Terminál Sever 2 představí nový stupeň v rozvoji letecké dopravy, který posílí roli Prahy jako významné letecké křižovatky ve střední Evropě. Svými rozměry 265 x 113 x 29,3 metrů se stane největším objektem v celém komplexu nového ruzyňského letiště. Poskytne kompletní odbavení cestujících pro mezinárodní lety ze zemí, které přijaly Schengenské dohody. Zvýšení odbavovací kapacity Stávající Terminál Sever 1 s navazujícími nástupními prsty A a B mají kapacitu přibližně 6,5 milionů cestujících ročně, Terminál Sever 2 s prstem C umožní nárůst na 10 milionů cestujících. Stavební řešení v budoucnu počítá s dalším zvyšováním kapacity terminálu. Odbavovací hala bude průběžně rozšiřována a osazována dalšími osmi teleskopickými mosty na Terminál Sever 2. Tak bude připravena cesta ke zvýšení kapacity letiště až na 15 milionů cestujících ročně. V novém Terminálu Sever 2 bude odbavování cestujících probíhat na dvou úrovních, kdy ve vyšším podlaží budou odlety a v nižším podlaží přílety. Odletová hala Hlavní vstup do odletové haly situované ve druhém nadzemním podlaží vede z plošiny estakády. Hala dále navazuje eskalátorem na chodbu, která spojuje nový terminál se stávajícím terminálem. Do otevřeného prostoru odletové haly je vložena galerie vystupujícího třetího podlaží, kde budou umístěny kanceláře leteckých společností. Tato galerie je přístupná z haly dvěma visutými schodišti a proskleným výtahem. Velké prosklené plochy a množství světlíků poskytne celému prostoru dostatek denního světla. Příletová hala Pod odletovou halou je v prvním nadzemním podlaží umístěna hala příletová se vstupem z venkovního prostoru pod estakádou. Hala navazuje na chodbu ve spojovacím objektu, což cestujícím umožní

Praha - Ruzyně Informace o projektu Terminál Sever 2, mezinárodního letiště Praha - Ruzyně Kontakt Skanska CZ a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Murmanská 4/ Praha 10 - Vršovice tel.: fax: Ředitelství společnosti Kubánské náměstí 1391/ Praha 10 - Vršovice Tel.: Fax: jednoduché přecházení mezi stávajícím a novým terminálem. Do haly bude možné vstoupit ze tří míst z chodníků od zastávek pro autobusy. Ve středu zadní stěny příletové haly je umístěn z prostoru pro výdej zavazadel. Prostor před výstupem je oddělen zábradlím a je určen pro čekající lidi. Část příletové haly se nachází v prvním podzemním podlaží, kam budou cestující sváženi autobusy ze vzdálených stání letadel. Tranzitní hala Z odletové haly budou cestující procházet chodbou o šířce 15 metrů do tranzitní haly, která leží částečně na třetím podlaží. Tato hala svou severní částí navazuje na uzel vnitřní komunikace, který je obklopen nájemními plochami různých stravovacích provozů. Eskalátory budou moci cestující sjíždět do spodního podlaží, kde je přímý nástup do odletové části prstu C. Nový terminál je protkaný technickými zajímavostmi Na výstavbě Terminálu Sever 2 byla uplatněna řada velmi zajímavých konstrukcí. Celý objekt stojí na čtyři až devět metrů hlubokých pilotách. Nosnou konstrukci objektu tvoří prefabrikovaný železobetonový skelet doplněný o monolitické opěrné stěny. Jádra výtahových šachet a schodišť jsou vyzdívána keramickými bloky. Prosklené plochy odletové haly jsou podporovány pomocnou ocelovou konstrukcí umístěnou uvnitř haly za rovinou skleněné fasády. Tato konstrukce bude zajišťovat stabilitu prosklených stěn a bude zejména přenášet a rozkládat tlaky působené silným větrem. Uvnitř terminálu bude monumentální schodiště z příhradových trubkových konstrukcí, úniková schodiště vně budovy pak budou z ocelové konstrukce. Pravděpodobně nejzajímavější na celém terminálu je střešní konstrukce. Ta je tvořena vazníky o rozpětí 57 metrů a každý kus byl originální. Vazníky byly vyrobeny mimo stavbu jako jeden celek, posléze rozděleny na tři díly, přepraveny na stavbu a opět svařeny. Tento postup byl vzhledem k bezpečnosti práce prováděn se zvlášť vysokou pozorností. Průběh prací Stavba Terminálu Sever 2 probíhá za plného letištního provozu. Staveniště se nachází jen několik metrů od Terminálu Sever 1, proto je kladen mimořádný důraz na bezpečnostní opatření a trvalý dozor ze strany letiště. Společnost Skanska v tomto případě zavedla vlastní přísná pravidla pro přístup osob na staveniště. Každá osoba, která vstupuje na staveniště, absolvuje speciální školení a poté obdrží kartu s elektronicky čitelnou zónou. Tak je možné přesně koordinovat stavební práce a zajistit přesnou evidenci všech osob, které se Investor Česká správa letišť, s.p. K letišti 6/ Praha 6 Ing. Dalibor Šťáhlavský tel.: Cena Kč Doba výstavby 12/ /2005 (předání) 12/ /2005 (kolaudace) Architekt NIKODEM A PARTNER spol s.r.o. Staropramenná 3117/ Praha 5 Vlastimil Nikodem tel.: Dodavatel SKANSKA CZ, a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Ing. Roman Hindrich tel.:

Praha - Ruzyně Informace o projektu Terminál Sever 2, mezinárodního letiště Praha - Ruzyně Kontakt Skanska CZ a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Murmanská 4/ Praha 10 - Vršovice tel.: fax: Ředitelství společnosti Kubánské náměstí 1391/ Praha 10 - Vršovice Tel.: Fax: pohybují na stavbě. “Specifikem tohoto projektu je, že zde není generální dodavatel, ale čtyři dodavatelé, jejichž práci koordinuje správce stavby. Ten svolává pravidelné schůzky. Vedle sdružení Skanska CZ a Strabag, které provádí stavbu odbavovacího terminálu, zde působí také Metrostav, který vybudoval spojovací objekt mezi novým a stávajícím terminálem. Dalším dodavatelem je Hochtief, který postavil nástupní prst C a nakonec Doprastav, který vybudoval estakádu zajišťující přístup k odletové a příletové hale,” poznamenal Roman Hindrich, projektový manažer stavby. Investor Česká správa letišť, s.p. K letišti 6/ Praha 6 Ing. Dalibor Šťáhlavský tel.: Cena Kč Doba výstavby 12/ /2005 (předání) 12/ /2005 (kolaudace) Architekt NIKODEM A PARTNER spol s.r.o. Staropramenná 3117/ Praha 5 Vlastimil Nikodem tel.: Dodavatel SKANSKA CZ, a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Ing. Roman Hindrich tel.: