vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A03Z6-8_Rusko - lidé a hospodářství.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_12C_20_Rakousko Téma:
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_6A_05_Švýcarsko Téma:
Konkurence schopnost českého zemědělství se stále snižuje Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
JIHOVÝCHODNÍ EVROPA BALKÁNSKÉ STÁTY. ÚKOL: S pomocí atlasu do sešitu vypiš státy, které patří do oblasti jihovýchodní Evropy.
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
Průmysl Těžký – slouží k další výrobě Lehký – slouží k přímé spotřebě.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 40_STÁTY STŘEDNÍ EVROPY I. TEMA:
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_12_22_POLSKO. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština Očekávaný.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Radoslava Mašatová Název materiálu: VY_32_INOVACE_27_07_Polská republika Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Severní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
 Rhein (n), Rhin (fr), Rijn (nz)  státy: Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo, Francie, Nizozemsko  délka: 1330 km  plocha povodí:
Hospodářství Jižní Ameriky
Asijské Rusko, Dálný Východ Sibiř. Poloha Území v Rusku Přímořská oblast Ležící mezi Uralem a Verchojanským pohořím. Sibiř zaujímá většinu rozlohy Ruské.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
Obyvatelstvo Asie Osvojování Asie kolébka vyspělých civilizací (arabská, čínská, mezopotámská, japonská aj.) kolonizace:, Angličané (Indie), Nizozemci.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ZÁPADNÍ EVROPA TEMA: ZEMĚPIS.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČÍNA.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Obyvatelstvo Evropy Počet obyvatel – asi 731 mil. (2009)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Itálie Open Presentation.
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Ústecký kraj.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_VLASTIVĚDA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
HOSPODÁŘSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Francie a Velká Británie Autor: Mgr. Marta.
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Název školy: Základní škola T. G
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_KARLOVARSKY_KRAJ.
zpracovaný v rámci projektu
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_LIBERCKY_KRAJ.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Moderní škola
IRSKO.
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_VLASTIVĚDA
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zemědělství.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Východní Evropa (Ukrajina, Bělorusko, Rusko)
Velká Británie.
VY_32_INOVACE_2B_10_STREDNI_EVROPA
VY_32_INOVACE_12_Z5 7. KANADA ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
9. STŘEDNÍ EVROPA.
Průmysl.
9. c I NĚMECKO – Berlín Spolková republika Německo
Liberecký Kraj Ondřej sedlák.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Transkript prezentace:

vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin

Pracujte s atlasem str. 58 – 59. Napište příklady 4 pěstovaných plodin, chovaných druhů zvířat a významných oblastí rybolovu v Evropě. pěstování Obilniny (cereals), brambory, cukrová řepa, olivy, vinná réva, ovoce, zelenina, citrusy, tabák chov skot, ovce, prasata, sobi rybolov přímořské státy

Pracujte s atlasem str. 56 – 57. Kterých surovin má Evropa nejméně? ropa, zemní plyn Severní moře, Rusko vlastní zdroje nestačí → dovoz

Pracujte s atlasem str. 56 – 57. Vyhledejte, kde se těží uvedené suroviny. význam má těžba černého uhlí VB, Polsko, Rusko, Ukrajina hnědého uhlí Německo, Rusko, ČR železné rudy Švédsko, Ukrajina, Rusko bauxit Maďarsko, Francie měď (Polsko)

Hospodářství Evropy – nejvyspělejší na světě přechod od těžkého průmyslu na specializovaná odvětví (elektronika, strojírenství) hlavně Z Evropa (Nizozemsko, Belgie, S Francie, Anglie, Porýní a Porúří v Německu)

Strojírenství – automobilový a elektrotechnický průmysl - nachází se v blízkosti nalezišť železné rudy a hutí Chemický průmysl – petrochemie (zpracování ropy), výroba plastů, farmaceutický průmysl (léky) - nachází se ve velkých přístavech na pobřeží (SRN) Textilní průmysl – omezuje se (konkurence v Asii) – v oblastech pěstování lnu a chovu ovcí (VB) Potravinářský průmysl – vytvoří 50 % světové produkce; zemědělské oblasti, blízkost měst Dřevozpracující – severní Evropa (rozlehlé lesy)

Přiřaďte k evropským firmám zemi původu a uveďte čím se zabývají. Airbus Nokia Fiat Philips Ikea Siemens Nestlé Seat Shell Velká Británie Španělsko Švýcarsko Německo Itálie Francie Finsko Švédsko Nizozemsko

Evropa – 1. místo na světě ve výrobě elektrické energie Tepelné (uhelné) – Ukrajina, Rusko (v Evropě více než 50 %) Jaderné (atomové) – Francie, Belgie vodní – Norsko, Rakousko

Ve kterém evropském státě nenajdeme železnici? Proč? silniční, železniční, letecká, námořní doprava Pomocí atlasu (str. 56 – 57) vypište 3 největší přístavy a letiště v Evropě. přístavy – Hamburg, Rotterdam, Le Havre, Marseille, Antverpy letiště – Londýn, Frankfurt nad Mohanem, Paříž, Mnichov

Rozhodněte, zda je tvrzení správné. Chyby opravte: a) Evropa má nadbytek ropy a zemního plynu. b) Rotterdam je důležitým evropským letištěm. c) Ve většině Evropy jsou vhodné podmínky k zemědělství. d) Vodní elektrárny najdeme hlavně v Norsku a Rakousku. e) V celé Evropě převažuje těžký průmysl f) Nejvýznamnější oblastí, kde je soustředěn chemický průmysl, je Balkánský poloostrov. g) V Evropě se vyrábí nejvíce aut na světě. h) EU poskytuje mimo jiné podporu méně rozvinutým regionům svých členských zemí.

Obyvatelstvo – hospodářství - opakování 1. podle hustoty obyvatelstva je Evropa: a) druhá na světě b) první na světě c) třetí na světě 2. Většina obyvatel hovoří a) Evropskými jazyky b) Indickými jazyky c) Indoevropskými jazyky 3. Ruština patří mezi: a) Slovanské jazyky b) Baltské jazyky c) Ugrofinské jazyky 4. Ve východní Evropě převažuje: a) Protestanství b) Pravoslaví c) Judaismus 5. V Severním moři se těží: a) Jantar b) Ropa c) Železná ruda 6. Z bauxitu se vyrábí: a) Sklo b) Hnědé uhlí c) hliník

Odpovězte: Proč říkáme, že obyvatelstvo Evropy stárne? Které plodiny a zemědělské produkty přicházejí na evropský trh ze západní Evropy, z jižní Evropy a z východní Evropy? Které evropské státy vyvážejí rybí výrobky? Které suroviny musí vyspělé evropské země dovážet? Ve kterých zemích jsou rozlehlé lesy a rozvinutý dřevozpracující průmysl?

Doplňte tabulku: Hlavní městoNázev státuřeka Paříž Temže Budapešť Dněpr Visla