Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE Prof. Ing. Vladimír Kučera, DrSc. Dr.h.c. Mám představu o rozvoji ČVUT. Vítám a zvážím vaše podněty.
Spolupráce podniků s vysokými školami. Kolaboratorní výzkum Účinná spolupráce Smlouva o využití podpory Smluvní výzkum Úvod ČVUT – odbor rozvoje2.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Informační a poradenské centrum ZČU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Dokument KAP MSK - obsah
Čas, kdy si musím vybrat, co dál…
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Kateřina Lichtenberková
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy Ústav románských studií
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Pracovní porada Pracovní list.
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost ve školství
Náměty pro činnost Národního fóra
Pracovní porada Pracovní list.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Vysoká škola technická a ekonomická
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Klasický management. Klasický management KLASICKÝ MANAGEMENT první fáze vývoje managementu vychází z praxe, zaměřen na organizování výroby.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Technologické inovační centrum
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Synergie manažerského týmu
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Máte zájem o více informací?
Ústav znalectví a oceňování
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Akademický senát fakulty
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Model intenzivní podpory
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské unie, Veřejné finance, Firemní.
Model intenzivní podpory
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Ing. Alena Opletalová, Ph. D. , 9. 6
Transkript prezentace:

Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.

Osnova prezentace 1) O minulé volbě 2) ČVUT = velká firma, marketink, manažer 3) Rektor = manažer 4) Proč kandiduji, vlastnosti 5) Co především chci 6) Shrnutí

1. Minulé vystoupení  Bez studentů by nebylo ČVUT  Žalostné studijní prostředí  Jasná analýza současného stavu chybí  závěry externích auditů se ignorují  Nutno změnit způsob vedení školy  kontrola kvality výuky  Změnit atmosféru  Návrhy opatření

Současné studijní prostředí

2. ČVUT = velká firma  hospodaří s  2,8 miliardami Kč  má k  zaměstnanců  studentů  ubytovává  studentů  poskytuje stravování a vaří  jídel denně

2. ČVUT = velká firma  hospodaří s  2,8 miliardami Kč  má k  zaměstnanců  studentů patří mezi 4 největší průmyslové podniky v ČR (jen zam. - 22)  ubytovává  studentů více lůžek má 5 měst v ČR  poskytuje stravování a vaří  jídel denně je největším stravovacím podnikem v ČR

2. ČVUT = velká firma  ČVUT potřebuje  špičkového manažera v čele  koncepci komunikační strategie a marketinku

3. Rektor = manažer  Vytvořit tým a stát v jeho čele  kvestor  prorektoři  děkani  předseda AS ČVUT  zástupce Studentské unie

3. Rektor = manažer  Samostatná práce členů týmu  Delegování pravomocí

Kvestor = riziková funkce

 Okamžitě výběrové řízení, agentura  Dynamický, mladý, s náležitou praxí  Bez předchozího vztahu k ČVUT  Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb  Dobře spolupracující s tajemníky fakult

Kvestor = riziková funkce  Okamžitě výběrové řízení, agentura  Dynamický, mladý, s náležitou praxí  Bez předchozího vztahu k ČVUT  Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb  Dobře spolupracující s tajemníky fakult  Neotřesitelný charakter  Je „pamětí školy“

4. Proč kandiduji, vlastnosti  „Sloužím“ rektor není jen reprezentant  musí obětavě pracovat na skvělé pověsti ČVUT  škola potřebuje „hospodáře“  Rozumím ČVUT  pedagogice  vědě a výzkumu  manažerské činnosti

4. Proč kandiduji, vlastnosti Myslím si, že jsem velmi dobrý a zkušený  pedagog  učil jsem a zavedl 19 nových předmětů  mám po 30 let velmi dobré výsledky anket  odborník  přispěl jsem k rozvoji GPS

4. Proč kandiduji, vlastnosti  manažer  manažerské schopnosti  řídil jsem velké týmy i mimo ČVUT  získal jsem pro své pracoviště 220 mil.Kč  týmové cítění  vztah ke škole

5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

Komunikace akademické obce Student plivnul na okénko studijního oddělení Studijní oddělení tvrdí „studenti jsou hrozní“ (a ostřejší výrazy) Příklad 1: krize

Komunikace akademické obce Stalo se: docent T. byl arogantní vůči studentům Studenti tvrdí „kantoři jsou k nám arogantní“ Příklad 2: krize

Komunikace akademické obce Akademická obec Studenti nezatěžují se konvencemi bytostně touží po nových věcech kriticky hledí na učitele škola jim připomíná stárnoucí rodiče řada krizí Analýza skutečnosti Pracovníci (učitelé, referenti) z velké části senioři, mnohdy unavení s obavami z budoucnosti vzdálení problémům mladých úcta se buduje

Komunikace akademické obce Akademická obec Letargičtí pracovníci i studenti Aktivní pracovníci Aktivní studenti krize

Komunikace akademické obce Chci zlepšit  studentskými anketami  hospitacemi na všech úrovních  pravidelnou návštěvou pracovišť (lidé!)  zpětnou vazbou přes  „odběratele“ studentů  spolky absolventů

Komunikace akademické obce rektorát fakulta katedra student

Komunikace akademické obce rektorát fakulta katedra studentpraxe spolupráce s průmyslem spolky absolventů ovlivňují tvorbu uč. plánů média uchazeči o studium

Marketink ČVUT  Nástroj komunikační strategie  Ve firmě: Filozofie dobývání a udržení trhu  marketink ČVUT ~ marketink firmy

Cíl: ztotožnění (identifikace) s ČVUT  Nejen grafický manuál  „Láska k firmě“ ~ k ČVUT  Touha po úspěchu, věhlasu ČVUT Marketink ČVUT

Marketink a komunikace ČVUT  Založit kariérní centrum ČVUT  pomoc studentům při vstupu do zaměstnání  máme místnost  připravili jsme projekt  Uspořádat oslavy 300 let ČVUT  program - viz leták Chci:

5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

Chci zlepšit podmínky studentů - prostředky  postavit novou budovu ČVUT  asi o 200 mil. levněji  ušetřené prostředky věnovat na rekonstrukce  kolejí  poslucháren

Porovnání nákladů na výstavbu 41, UTB Zlín 57, VŠB 89, U HK 40, U Pce 61, VŠE Praha 73, ČVUT Náklady tis.Kč/1m2 Náklady [mil. Kč] Už. plocha [m2] VŠ

Chci zlepšit podmínky studentů  usnadnit mobilitu studentů  pomoc při substituci předmětů  ke zdokonalení v cizím jazyku  podporovat kluby SU  počítačové klubovny (pro výuku!)  Rádio Akropolis

Chci zlepšit podmínky učitelů  Transparentnost odměňování  Osobní hodnocení  Poskytování benefitů  startovací byty  jazykové kurzy  kurzy práce s počítači  tělovýchovné aktivity  nefinanční odměny

5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

Věda, výzkum, průmysl – chci:  Podpora týmů na pracovištích  s odpovědností za výsledek  Spin-off firmy  vyřešit legislativní problémy  zásadní podpora  Technologický a vědecký park (Silicon Valey)  usilovat o znovuzískání  strukturální fondy EU → Kladno

5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

Chci budovat školu 1) „Dosáhnout na velké peníze“  nutná důvěryhodnost ČVUT (problém nové budovy)  strukturální fondy EU - … (podporuje kom. EU p. Figeľ)

Chci budovat školu 2) Akreditovat fakultu se zaměřením na ekonomiku trvale udržitelného rozvoje 3) Vybudovat dokonalý a přátelský informační systém 4) Stabilizovat magisterské studium na FBMI

5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

Chci řídit školu a rektorát  rektorát  servisní součást pro fakulty  konzultace, typicky věda a výzkum  zvýšit efektivitu administrativních prací pomocí IT  odlehčit katedry od administrativy  systemizovat funkce  srovnatelné výkony pracovišť

7. Závěr (1) Můj cíl: Být předním manažerem ČVUT „moderní evropské univerzity“

Metoda práce:  „Sloužím“  „pracuji s láskou“  hlavní profit z mé práce má ČVUT  Dodržuji sliby a „mám tah na branku“  Dělná, přátelská a vstřícná atmosféra  Soustředění jen na tuto funkci 7. Závěr (2)

Mám vizi a sílu ji uskutečnit Předpoklady:  dosavadní výsledky pedagogické odborné manažerské  odolnost a vytrvalost

Mám vizi a sílu ji uskutečnit

Pozvánka na přednášku Přijďte hospitovat! Rádiové určování polohy a navigace středa v 7.30 posluchárna 132 Fakulta elektrotechnická Technická 2

Chci být dobrým manažerem univerzity

Děkuji Vám za pozornost. Těším se na diskusi s Vámi. Prof. Ing. František Vejražka, CSc.