KYB Czech Japonská kultura - seminář Eliška Nováková, CzechInvest.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Management Ing. Jan Pivoňka.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
IveHale s.r.o..
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Pracovní vztahy.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
KULTURA Jitka Nešněrová.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Sociální práce s rodinou 3
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Životní situace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
Komunikace s rodiči.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Copyright © 2005 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Představení společnosti.
Zásady efektivní komunikace
FIREMNÍ KULTURA.
Absolventi na trhu práce
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_4M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Ing. Veronika Dostálková MBA
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Projev a image prezentujícího
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
NAUKA O PODNIKU II Účetní závěrka.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018.
VYBRANÉ PROBLEMATIKY DNEŠNÍHO ŠKOLSTVÍ
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

KYB Czech Japonská kultura - seminář Eliška Nováková, CzechInvest

CV Univerzita Tomáše Bati, Zlín Major: Economy and Management (Bc.) Cambridge, UK Univerzita Tomáše Bati, Zlín Major: Industrial Engineering (Ing.) CzechInvest HQ, Oddělení rozvoje dodavatelů Projektový manažer CzechInveset HQ, Vedoucí odd. rozvoje dodavatelů CzechInvest Japan, Tokyo Director for Japanese Operations

Obsah Základní rozdíly mentality Jak komunikovat Efektivní spolupráce Proces rozhodování Obchodní jednání Řešení, předcházení konfliktů či nedorozumění

Základní rozdíly mentality I 人間 = člověk tj. „nin“ lidská; „gen“ mezi Skupina si nárokuje přednost před jednotlivcem Projevy: Obydlí, Náboženství Tlak vyhovět společnosti, je extrémní Každý Japonec je sám „osamělý dav“, „společnost malých skupin“ ČechJaponec 1.Rodina1. práce 2.Volný čas2. rodina 3.Práce3. volný čas 1. Jednotlivec1. Společnost 2. Společnost2. Jednotlivec Japonské pojetí vlastního „Já“ vs. Individualismus západního stylu X

Základní rozdíly mentality II Tradiční Japonec x internacionální Japonec Mobilní (x rodina)  Nestěžují si, přijímají přesun jako danou věc (gaman – trpělivost) Zdrženliví, hraničící s plachostí během prvních setkání Kontinuita, dlouhodobý závazek Hrdost a pýcha (Součástí firmy a společnosti)  Banzai, banzai, banzai!  頑張りました! Ganbarimashta! Ganbatte! Obětují se pro firmu (respekt k nadřízeným, přeprava do práce déle než hodinu, karóshi) -- Změny realizují po malých krůčcích -- Celoživotní zaměstnání -- Hierarchické navyšování platů Japonští manažeři

Základní rozdíly mentality III Jméno: Příjmení, křestní jméno na konec Adresa: od větší oblasti k menší Důležitost vizitky: nikoliv kvůli jménu, ale kvůli statusu a postavení Vertikální společnost

Source: Jean Barthélemy, consultancy K.K., June 2013

Jak komunikovat Jazyk (hierarchie a skupina) Neverbální komunikace Vždy buďte zdvořilí (omlouvejte se, děkujte) Zajděte si společně po práci na pivo Stále se mírně usmívejte V průběhu konverzace dávejte signály, že rozumíte/nerozumíte (pokyvováním hlavy, krátké zvuky – souhlas, dlouhé zvuky – nerozumím) V případě, že Japonec jasně nevyjádří svůj postoj/názor – záleží na situaci!– v osobním životě nechce mít zodpovědnost / nedůvěřuje vám Japonci vysvětlují situace ze široka, popíší rámec a časové období, poté směřují k jednotlivým fázím vývoje až k rozuzlení (trpělivost, neskákat do řeči) Mluvte pomalu, jasně, vyčkejte na odpověď Ticho je normální

Efektivní spolupráce Dodržování termínů Potvrzení přijetí u/zásilky Neočekávejte improvizaci z japonské strany (manuály, školení) Tolerance kulturních rozdílů (matrix) Učit se jazyk

Proces rozhodování Nutnost změny (postup) Hó-ren-só (častý reporting: podat zprávu – kontaktovat spolupracovníky – diskutovat) Nemawashi (lobbing) Ringi seido (ringi systém: předložit návrh nadřízenému a získat jeho souhlas) Konzultace přes hierarchické úrovně kolektivním způsobem Hladší implementace X odměna/vina Kolektivní rozhodování

Source: Jean Barthélemy, consultancy K.K., June 2013

Key words & concepts for the Japanese mindset Source: Jean Barthélemy, consultancy K.K., June 2013

Obchodní jednání Při prvním setkání s obchodním partnerem je důležité přijmout vizitku oběma rukama a důkladně si ji přečíst, dát najevo že rozumím, co je na ní napsáno. Po předání vizitky se obvykle ukloníme, popř. pokud nám japonský partner podá ruku, potřeseme si s ním jemně rukou a řekneme, že nás velmi těší, že ho poznáváme. Na úvod schůzky je vhodné poděkovat za přijetí a poskytnout dostatečné údaje o vlastní osobě a firmě. Během komunikace s japonským partnerem je důležité neskákat nikomu z přísedících do řeči, mluvit pomalu a srozumitelně; na vizitky si v průběhu schůzky nedělejte poznámky. Přesně dodržte to, na čem se během schůzky domluvíte, pošlete vše v domluveném termínu, pokud hrozí zpoždění, upozorněte partnera o této skutečnosti předem. Pokud se jedná o významnější schůzku (1. kontakt), je dobré dát všem zúčastněným v závěru schůzky malý dárek, distribuovat v pořadí dle významnosti ve firmě. Po návratu do kanceláře pošlete děkovný , na veškeré y od japonské strany reagujte promptně, třeba jen krátkou zprávou, že jste přijali a pracujete na něm.

Řešení, předcházení konfliktů či nedorozumění Japonsko je harmonická společnost s nízkou kriminalitou Výchova – respektování druhých, poslušnost, školní uniformy – posílení skupinové identity Jedinci – submisivní, podléhající kolektivnímu názoru Nekonzistentní vzorce chování dle situace (Matrix) Projev nedorozumění: ticho, vágní odpověď Řešení nedorozumění 1. „nemawashi“ – přímá konfrontace  Postupně komunikovat privátně (nikoliv na veřejnosti nebo před kolegy)  Neformálně vyměnit názory obou zúčastněných stran, postupně se snažit dojít ke konsenzu (kompromisy, malé změny) 2. Přizvání třetí strany – redukuje hlavní příčiny, manipulace kontextu

MATRIX Soto – Omote Outsider in public situation Uchi – Omote Insiders in public situations Soto – Ura Outsider in private situations Uchi – Ura Insiders in private situations

Děkuji za pozornost CzechInvest, 15th Floor, Cerulean Tower 26-1, Sakuragaoka-cho, Shibuya-ku, Tokyo, Phone: +81 (0) Fax: +81 (0) Web: