Mateřská škola, základní škola a střední škola Daneta, s.r.o.
Součásti školy Mateřská škola Základní škola Základní škola praktická Základní škola speciální Střední škola Praktická škola jednoletá Odborné učiliště – obor provozní služby
Kvalitním vzděláváním dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k jejich společenské integraci a pracovnímu uplatnění Doba realizace: – Partner projektu: Univerzita Hradec Králové Stěžejní cíl projektu: zkvalitnění podmínek vzdělávání dětí a žáků s SVP - rozvoj alternativních metod práce, zavedení nových terapeutických metod podporujících schopnosti a dovednosti žáků potřebné pro uplatnění ve společnosti s cílem max. připravenosti těchto žáků pro uplatnění ve společnosti a na trhu práce Cílová skupina: žáci se SVP ze ZŠ a SŠ, jejich rodiče, pedagogičtí a odborní pracovníci školy
Klíčové aktivity 01 Příprava pracovníků školy 02 Odborný tým specialistů 03 Rozšíření stávajících a doplnění nových terapeutických metod 04 Projektové dny 05 Orientované volnočasové aktivity – kroužky 06 Tvorba metodicko – didaktických materiálů – UHK 07 Podpora volby povolání
Výstupy jednotlivých aktivit 01 Příprava pracovníků školy kurzy a semináře pro pedagogy, odborné pracovníky a rodiče se zaměřením na nové terapeutické metody a jejich aplikace ve VVP ve škole a v rodinách dětí (v organizacích pro DVPP + ve škole pro max. počet účastníků a zapojení rodičů) přenos informací z kurzů – písemné materiály (vytvoření metodiky), přenos prostřednictvím proškolení ostatních zaměstnanců a rodičů – efektivita kurzů i financí Výstupy: rozšíření odborného vzdělání pedagogů a rodičů nová odborná metodika pro další průběžné školení nových pedagogických pracovníků
Výstupy jednotlivých aktivit 02 Odborný tým specialistů nově vytvořen odborný tým specialistů (speciální pedagogové, fyzioterapeuti, logopedi, zástupce partnera projektu, neurolog, psycholog, metodik-terapeut a koordinátor aktivity) pravidelné schůzky týmu – odborná konsilia – 2x měsíčně- multidisciplinární přístup v řešení osobního rozvoje žáků s SVP- posuzování stavu, plánování rozvoje- zařazení terapií, tvorba IVP, plánování odborných vyšetření žáků apod., hodnocení dosažených výsledků, úpravy, doporučení pro další práci s žákem pro odborníky i rodiče- vysoká efektivita VVP odborné konzultace a poradenství pro rodiče- doporučení pro následnou spolupráci s dětmi v rodinném prostředí Výstupy: aktualizované IVP pro všechny žáky komplexní plány rozvoje pro všechny žáky maximální efekt komplexního přístupu na osobnostní rozvoj žáků využití odborníků pro rozvoj žáků i poradenství
Výstupy jednotlivých aktivit 03 Rozšíření stávajících a doplnění nových terapeutických metod podpora, rozšíření a inovace dosud používaných speciálních a alternativních metod: bazální stimulace, aromaterapie, odborná fyzioterapie, logopedie včetně AAK a chirofonetiky, canisterapie, projektové dny zavedení nových terapeutických metod: hipoterapie, animoterapie, arteterapie, muzikoterapie, dramaterapie, snoezelen, metody sociálního čtení a procesuálních schémat intenzivní aplikace těchto metod do VVP a do rodin
Výstupy jednotlivých aktivit 03 Rozšíření stávajících a doplnění nových terapeutických metod Výstupy: rozšíření a podpora stávajících metod a zavedení 8 nových terapeutických metod podporujících komplexní rozvoj osobnosti žáků (rovný přístup ke vzdělávání vytvořením podmínek přispívajících k zvládnutí potřebných klíčových kompetencí žáků)
Výstupy jednotlivých aktivit 04 Projektové dny projektové řemeslné dny jako nástroj rozvoje praktických dovedností žáků a rozvoje konkrétnějších představ o jednotlivých řemeslech se zaměřením na budoucí pracovní uplatnění žáků efektivnější VVP směřující k dalšímu studiu v praktických řemeslných oborech, ulehčení při směřování žáků k jejich dalšímu studiu; využití asistence studentů UHK Výstupy: Celkem 16 projektových dnů pracovního a řemeslného zaměření
Výstupy jednotlivých aktivit 05 Orientované volnočasové aktivity – kroužky zájmové aktivity jako vhodná podpora a zefektivnění VVP s cílem komplexního rozvoje jedinců se SVP – ICT, výtvarné činnosti, EVVO, keramika, péče o zvířata, příprava pokrmů, péče o domácnost apod. pro žáky s těžkým kombinovaným postižením ve volném čase nabídka terapií Výstupy: zájmové kroužky a terapie
Výstupy jednotlivých aktivit 06 Tvorba metodicko – didaktických materiálů v rámci spolupráce s partnerem projektu (UHK) tvorba speciálních pomůcek pro žáky s těžkým zdravotním postižením - podpora zvládnutí potřebných dovedností vedoucích k úspěšnému vzdělávání těchto žáků a metodických materiálů pro pedagogy a rodiče Výstupy: kuchařka sestavená na bázi procesuálních schémat – ve formě metodicko-didaktických obrázkových postupů texty sociálního čtení metodicko-didaktické materiály k podpoře implementace vybraných terapeuticko – formativních přístupů do speciálně pedagogické praxe
Výstupy jednotlivých aktivit 07 Podpora volby povolání Zvýšení hodinové dotace pracovních vyučování – dílenských prací, pěstitelských prací, prací v domácnosti, výtvarné výchovy U žáků s těžkým ZP využití metodických materiálů od UHK (procesuální schémata) Exkurze na pracoviště a do firem- seznámení s možnostmi pracovního uplatnění Zařazení Výchovy k volbě povolání- intenzivní výuka v posledních 3 ročnících ZŠ směřující k tématu povolání Výstupy: Upravené učební plány školy včetně školních vzdělávacích programů (navýšení PVV) Exkurze na vytipovaná pracoviště- zkušenosti žáků, podpora včasné volby povolání
Dosažené cíle projektu zkvalitnění podmínek pro vzdělávání žáků s různým stupněm mentálního postižení; rovnost přístupu ke vzdělávání; zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků a rodičů žáků absolvováním odpovídajícího odborného vzdělávání; využívání terapeutických technik a dalších metod pedagogickými pracovníky a dalšími odborníky;
Dosažené cíle projektu vyškolení pedagogických pracovníků a asistentů k aplikaci terapeutických a nových alternativních a inovativních výchovně vzdělávacích metod, zejména speciálně pedagogických metod a vytvoření metodicko-didaktických pomůcek pro ped. pracovníky, žáky a rodiče; projektové dny pro rozvoj praktických a řemeslných dovedností a zkušeností k budoucí volbě povolání;
volnočasové aktivity pro rozvoj praktických dovedností a zkušeností k budoucímu pracovnímu uplatnění a doplnění VVP – pro všechny skupiny žáků se SVP; poskytnutí poradenství žákům a jejich rodičům odborným týmem; multidisciplinární přístup vedoucí ke komplexní péči o žáky; vytvoření komplexních zpráv o žácích a plánů individuální práce s žáky s využitím kombinací terapeutických metod; vytvořené názorné metodicko-didaktické pomůcky pro žáky s těžším stupněm postižení a pro pedagogy a rodiče (Partner projektu). Dosažené cíle projektu
Udržitelnost projektu udržitelnost projektu nyní probíhá čtvrtým rokem v období jsme realizovali návazný projekt „Na cestě do života“,který se zabýval středoškolskou přípravou žáků s SVP do života, tedy na jejich pracovní a společenské uplatnění.
Děkuji za pozornost Mgr. Monika Bourová ředitelka školy tel: