1 ZPŮSOBILÉ VÝDAJE ZPŮSOBILÉ VÝDAJE 10. 1. 2008 Olomouc 11. 1. 2008 Zlín 15. 1. 2008 Uherské Hradiště 18. 1. 2008 Velké Losiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
1 ZPŮSOBILÉ VÝDAJE ZPŮSOBILÉ VÝDAJE Jeseník Olomouc Zlín Kroměříž.
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Obsah  Hlavní zásady financování projektu  Finanční řízení (účetnictví, BÚ)  Způsobilost nákladů/výdajů  Struktura EFRR projektu  Kategorie způsobilých.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část (Obecné informace) 3. výzva listopadu 2011 Ústí nad Labem.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
Centrum pro regionální rozvoj ČR
Způsobilost výdajů Seminář pro projektové partnery, ze 4
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Projektová žádost a přílohy
Pojem přeměna obchodní společnosti
Místní rozpočtové jednotky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Finanční řízení Lenka Geržová.
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Katedra finančního práva a národního hospodářství
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Základy účetnictví změny rozvahových položek
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář k 3. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Sociální a dostupné byty
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

1 ZPŮSOBILÉ VÝDAJE ZPŮSOBILÉ VÝDAJE Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny

2 1. Obecné zásady způsobilosti výdajů Základní podmínky způsobilosti výdajů: Jsou v souladu s evropskou a českou legislativou Jsou vynakládané v souladu s cíli konkrétní oblasti podpory v rámci ROP Střední Morava. Jsou přiměřené (výdaje musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklém) a musí být vynaloženy v souladu s principy hospodárnosti (minimalizace výdajů při respektování cílů projektu), účelnosti (přímá vazba na projekt a nezbytnost pro realizaci projektu) a efektivnosti (maximalizace poměru mezi výstupy a vstupy projektu). Jsou prokazatelné a doložitelné příslušnými účetními doklady, případně dokladem splňujícím náležitosti účetního dokladu a zároveň zaznamenány v účetní evidenci, případně daňové evidenci příjemce. Jsou uskutečněny po počátečním datu způsobilosti. Jsou prokazatelně zaplaceny ze strany příjemce Realizované výdaje musí mít celkový či převažující dopad na region soudržnosti Střední Morava a projekt musí být realizován na území regionu soudržnosti Střední Morava. Projekt musí respektovat minimální přípustnou výši dotace. Jsou přímo a výhradně spojeny s realizací projektu a jsou součástí rozpočtu projektu. Jsou způsobilé ve smyslu definice pojmů, tj. např. hmotný a nehmotný majetek, …....

dlouhodobý hmotný majetek – pozemky ( nákup pozemku max. však do výše 10 % celkových způsobilých výdajů ) dlouhodobý hmotný majetek – stavby (pořízení staveb formou výstavby) např. výstavba stezek dlouhodobý hmotný majetek - samostatné movité věci a soubory movitých věcí (SMV) např. cyklistická odpočívadla s informačními tabulemi dlouhodobý hmotný majetek - drobný dlouhodobý hmotný majetek např. odpadkové koše, stojany na kola projektová dokumentace (vyjma projektů zakládající veřejnou podporu) finanční výdaje a poplatky - např. bankovní poplatky služby – např. výdaje na publicitu projektu, výdaje spojené s výběrovým řízením DPH u neplátců a pokud není nárok odpočet u plátců DPH 3 2. Způsobilé výdaje 2.1 Způsobilé výdaje pro oblast podpory 1.3

dlouhodobý nehmotný majetek – (u projektů zakládajících veřejnou podporu musí být odpisovaný) dlouhodobý hmotný majetek – pozemky (nákup pozemku max. však do výše 10 % celkových způsobilých výdajů), např. sadové úpravy dlouhodobý hmotný majetek – stavby (pořízení staveb formou výstavby), např. výstavba podchodů, nadchodů, chodníků, parkoviště, odstranění nevyužitelných staveb dlouhodobý hmotný majetek - samostatné movité věci a soubory movitých věcí (SMV) - např.bezbariérová úprav podchodu – výtahy, eskalátory, požárně bezpečnostní zařízení, dlouhodobý hmotný majetek - drobný dlouhodobý hmotný majetek např. lavičky, koše projektová dokumentace (vyjma projektů zakládající veřejnou podporu) osobní výdaje a cestovní náklady na nově vytvořená pracovní místa (vyjma projektu zakládající veřejnou podporu) finanční výdaje a poplatky - např. bankovní poplatky služby (vyjma projektu zakládající veřejnou podporu) – např. výdaje na publicitu projektu, výdaje spojené s výběrovým řízením DPH u neplátců a pokud není nárok odpočet u plátců DPH Způsobilé výdaje pro oblast podpory 2.2.1, 2.3.1

5 3.1 Nezpůsobilé výdaje pro oblast podpory 1.3 a 2.2.1, Mezi nezpůsobilé výdaje náleží zejména: oprava a údržba majetku (hmotného, drobného hmotného, nehmotného, drobného nehmotného), leasing a pronájem, režijní výdaje, osobní výdaje výdaje na právní spory, sankční poplatky, pokuty a penále, poplatky za výpis z obchodního rejstříku a z rejstříku trestů, správní poplatky výdaje na telekomunikační a poštovní služby, 3. Nezpůsobilé výdaje

6 dále: DPH nebo její část, pokud existuje zákonný nárok na její odpočet, přímé daně, silniční daň, daň z nemovitosti, daň z převodu nemovitosti, dědická daň, darovací daň, místní poplatky, clo, věcné příspěvky, úroky z úvěrů a půjček, dary, nákup automobilů, výstavba, obnova nebo modernizace bytových domů a jednotek, nákupy majetku, který byl již dříve podpořen z národních či dotačních programů, výdaje odpovídající svým vymezením účetní kategorii mimořádných nákladů (jedná se např. o opravu nákladů minulých účetních období, vyúčtování nároku zaměstnanců na odstupné při reorganizaci, odškodnění při pracovních úrazech, výdaje, kterými nájemce podle smlouvy uvádí po skončení nájmu najatou věc do předešlého stavu, atd.).

7 4. Možné chyby v žádostech o platbu v ROP dle zkušeností s administrací žádostí v SROP Definice: Žádost o platbu je dokument, ve kterém žádá příjemce poskytovatele dotace (Regionální radu regionu soudržnosti Střední Morava) o proplacení způsobilých výdajů za realizovaný projekt. Žádost o platbu :  je vygenerována příjemcem z elektronické žádosti BENEFIT7+  je předložena v tištěné i elektronické formě

8  nesoulad částek vůči částkám uvedených v monitorovacích zprávách  elektronická forma Žádosti o platbu není generována z programu BENEFIT7+ nebo není finálně uložena v programu BENEFIT7+  fakturované množství neodpovídá smlouvě – je nutné vždy zkontrolovat, zda podkladové materiály odpovídají smlouvě. Objevují se i faktury s dodatkem – dle přiloženého výpisu prací nebo dle dodací listu, ale takovou přílohu faktura neobsahuje – opět nezpůsobilý výdaj  k projektu nebývá veden samostatný bankovního účet či bankovní účty, ve kterých musí být detailně uvedeny všechny příjmové a výdajové položky. Výjimkou jsou platby, které uvedeným způsobem realizovat nelze a které nepřevyšují částku 10 tis. Kč (např. notářské poplatky, apod.). Příjemce podpory nesmí účet projektu zrušit před doplacením závěrečné platby projektu poskytovatelem.  chybí doklady o zaúčtování 4.1 Žádost o platbu – možné věcné nedostatky při generování žádosti v programu BENEFIT7+

9  faktury: Souvislost faktury s projektem – chybí označení názvu nebo číslo projektu na faktuře. Zahraniční faktury nejsou přeloženy do českého jazyka. Všechny faktury v rámci projektu musí být vystaveny na příjemce podpory nebo na jeho partnery v rámci daného projektu. Faktury musí být podloženy objednávkami nebo smlouvami o dodávce služeb nebo zboží.  je vhodnější fakturovat odděleně nezpůsobilé náklady akce.  řazení dokladů dle soupisky faktur, tím se usnadní kontrola  očíslovat pořadovým číslem předkládané doklady dle soupisky  podpisy dokumentů – statutární orgán (příp. pověřená osoba)  oprávněnost dodavatele – nemá živnost na dodávanou činnost  soulad rozpočtu s položkami způsobilých nákladů v rozpočtu  pohyby dotací nejsou popsány v interních směrnicích u příjemce dotace 4.2 Žádost o platbu a povinné přílohy – možné věcné a formální nedostatky

10  oddělená účetní evidence musí být vedena na zakázky, hospodářská střediska, atd. (Pokyny pro žadatele). Příjemce musí vést pro projekt účetnictví ve smyslu zákona 563/1991 Sb., o účetnictví nebo daňovou evidenci podle zákona 586/1992 Sb., o dani z příjmu rozšířenou o dodatečné požadavky, které budou uvedeny v Poskytnutí podpory a oddělené a transparentní analytické účty související s realizací projektu.  daňové doklady musí být vystaveny v souladu se zákonem o účetnictví a musí obsahovat všechny požadované náležitosti. Náležitosti účetního dokladu stanoví § 11 zákona č. 563/1991 o účetnictví a správně zaevidován v účetních knihách konečného příjemce.  daňové doklady musí obsahovat specifikaci pořizovaného zboží, služeb nebo prací včetně měrné jednotky a specifikaci toho, kdo zboží nebo služby nakoupil (pokud se nejedná o zjednodušený daňový doklad). Upozornění:

11 Ing. Zdeněk Říha Odborný referent pro způsobilé výdaje oddělení metodiky Tel.: Děkuji za pozornost.