Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0521 – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Advertisements

Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
VY_52_INOVACE_04_02_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VY_52_INOVACE_05_12_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_15.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
 Objevil ho Sir William Herschel  V roce 1800 Jak ?  Optickým hranolem rozložil sluneční světlo na jednotlivé barvy. Do rozloženého barevného spektra.
Fyzikální vlastnosti vlasu
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Geometrická optika Mirek Kubera.
Rozklad světla optickým hranolem.
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zatmění měsíce Ing. Jan Havel.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Vznik a šíření elektromagnetické vlny
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Barva světla, šíření světla a stín
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Úvod do studia optiky Mirek Kubera.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Ohyb světla na optické mřížce
VESMÍR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Léto v přírodě VY_32_INOVACE_18_03
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Digitální učební materiál
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Interference a difrakce Jana Jurmanová.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Interference na tenké vrstvě
Badatelské odpoledne 4. dubna Sedm barev duhy.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Paprsková optika hanah.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
Fyzika 2.D 33.hodina 05:44:06.
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší úrok Autor:Jiří Vondra Tematická sada: Fyzikální pokusy – Vlnová optika Téma:Rozptyl světla Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_09_18_VOJI

Anotace: Prezentace je určena k doplnění výkladu tematického celku Vlnová optika, konkrétně k ilustraci rozptylu světla v prostředí. Obsahuje námět na pokus – výčet pomůcek, postup provedení, vysvětlení a fotodokumentaci provedeného pokusu. Lze ji proto využít k ilustraci probíraného jevu. Všechna fotodokumentace je z archivu autora.

ROZPTYL SVĚTLA

Zařazení pokusu: Rozptyl světla. Vlnová optika Pomůcky: zpětný projektor kádinka s vodou mléko

Postup: Kádinku s vodou postavíme na vhodný nástavec ve zpětném projektoru podle fotografie. Přidáme několik kapek mléka a zamícháme. Pozorujeme barvu rozptýleného a prošlého světla.

Porovnáme barvu světla, v jakém vidíme vodu v kádince ve směru kolmém na směr světla ze zdroje. Nedochází k rozptylu světla. Dochází k rozptylu modrého světla.

Také porovnáme v obou případech barvu světla, které kádinkou prošlo v původním směru, tedy nerozptýlené. Prošlé světlo nezměnilo své spektrální složení. V prošlém světle chybí kvůli rozptylu krátkovlnná část spektra – zbarvení do žluta až oranžova.

Vysvětlení: Je stejné jako v případě rozptylu světla v atmosféře. Na malých částicích se rozptyluje hlavně krátkovlnná část viditelného spektra, proto modrá barva oblohy. Naopak světlo, které skrze rozptylující látku projde, tuto část nemá. Proto žlutá, oranžová, nebo v případě zapadajícího slunce dokonce červená barva.