Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lenka.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
POHLAVNÍ CHOROBY výklad a opakování Název: VY_32_INOVACE_Pohlavni_choroby Škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRVNÍ POMOC PŘI ZDRAVOTNÍCH OBTÍŽÍCH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
 chorobný stav, při kterém dochází k postižení hostitelského makroorganismu prostřednictvím parazit  inaparantní infekce- skrytá infekce bez typických.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
N Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_10_9. ročník_Chřipka – léčba onemocnění a možnosti prevence Autor:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_01_pohlavní choroby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Lidská sídla Organismy provázející člověka. Mikroorganismy  Nejmenší organismy(mikroorganismy),které provázejí člověka jsou:  bakterie  viry  kvasinky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základy automatického řízení 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
VY_32_INOVACE_10_2_7 Ing. Jan Voříšek
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ALIMENTÁRNÍ NÁKAZY A OTRAVY
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Význam a zásady třídění organismů,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Infekce Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_18_2_4

Infekce Bakteriální a virová onemocnění VY_32_INOVACE_18_2 _4 Mgr. Jana Votavová

Infekce – úvodní diskuse Co si představíte pod pojmem infekce? Trpěli jste někdy infekčním onemocněním? Znáte některé způsoby přenosu infekčního onemocnění?

Infekce Stav, při kterém dochází k narušení organismu prostřednictvím parazita. Míra závažnosti infekce je dána choroboplodností, která závisí na vlastnostech parazita  délka inkubační doby,  produkce toxinů aj.

parazité Co může způsobit nemoc? – uveďte příklady nemocí bakterie viry prvoci některé druhy červů a členovců priony

parazité bakterie – streptokok - angína viry – vir HIV, virus chřipky prvoci - lamblie střevní - průjmy některé druhy červů a členovců - tasemnice priony – BSE – nemoc šílených krav

Způsoby přenosu infekce kapénkami - vdechované infekční částečky kontaktem - s předměty, výměšky (sliny, krev, moč, stolice) nemocného jídlem, tekutinami hmyzem zanesením do organismu při lékařském zákroku Obr.1

Skupinová práce Vypracujte leták s pravidly pro zabránění přenosu  Respiračních chorob  Alimentárních chorob  Nemocí přenosných tělními tekutinami (krví)

Bakteriální onemocnění Nejčastější chorobou vyvolanou bakteriemi je pravděpodobně tuberkulóza Angína – časté onemocnění Cholera – znečištěná voda Salmoneloza – potraviny - vejce Černý kašel, tetanus, záškrt – očkování Anthrax – snět slezinná – terorismus Mor, lepra – u nás vzácné Další onemocnění – zápal plic, tyfus, spála, botulismus, meningitida Obr.2

Bakteriální onemocnění Léčba – antibiotika Nebezpečí – při nedodržení stanovené dávky může dojít k rezistenci (odolnosti) proti antibiotikům Např. u TBC Mycobacterium tuberculosis Obr.3 Obr.4

Virová onemocnění či viróza je choroba způsobená působením patogenních virů. Celá řada virů způsobuje vážná lidská onemocnění: virová onemocnění dolních cest dýchacích (chřipka), AIDS, virem způsobené průjmy, ale i spalničky jsou na čelních místech ve statistikách úmrtnosti na infekční onemocnění.

Virová onemocnění Chřipkový virus A, kmen, který způsobil v roce 1918 smrtelnou epidemii tzv. španělské chřipky celosvětová chřipková pandemie, která probíhala v letech počet obětí se odhaduje mezi milióny lidí. Obr.5

Virová onemocnění Některá onemocnění u člověka AIDS chřipka klíšťová encefalitida neštovice opar Ebola SARS Obr.6 - virus Ebola Obr.7 – plané neštovice

Virová onemocnění - léčba Nelze použít antibiotika Léčba někdy antivirotiky – mohou ale napadat i léčený organismus Očkování Při chřipce – klidový režim, dostatek tekutin, snižovat horečku Důležitá je prevence přenosu – dodržování hygienických pravidel, izolace nemocných, očkování Obr.8

zdroje Obr. 1 - CENTERS FOR DISEASE CONTROL AND PREVENTION. Centers for DiXenopsylla chepsis (oriental rat flea).jpg, NIAID.jpg,. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: jako public domain Obr.2 - CENTERCREDIT: ROCKY MOUNTAIN LABORATORIES. EscherichiaColi_NIAID.jpg. Wikimedia commons [online]. 2012[cit ]. Dostupné z: jako public domainhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:EscherichiaColi_NIAID.jpg Obr.3 - CONTENT PROVIDERS(S): CDC/ DR. RAY BUTLER; JANICE CARR. Tuberkuloza. Wikipedia [online].2012 [cit ]. Dostupné z: jako public domainhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mycobacterium_tuberculosis.jpg Obr.4 - CENTERMYSELF (SHORELANDER). Doxycycline 100mg capsules.jpg. Wikimedia commons [online]. [cit ]. Dostupné z: dostupné pod licencí Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Unportedhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Doxycycline_100mg_capsules.jpg Obr.5 -CYNTHIA GOLDSMITH, CENTERS FOR DISEASE CONTROL AND PREVENTION'S PUBLIC HEALTH IMAGE LIBRARY. EM of influenza virus.jpg, NIAID.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: jako public domain Obr.6 - CDC/ DR. FREDERICK A. MURPHY. Windpocken.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: jako public domainhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ebola_virus_em.png Obr.7 - THOMAS NETSCH. Windpocken.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: jakopublic domain Obr.8 - UNITED STATES DEPARTMENT OF HEALTH AND HUMAN SERVICES. Vaccination.jpg. Wikimedia commons [online] [cit ]. Dostupné z: jako public domainhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vaccination.jpg infekce. Wikipedia [online] [cit ]. Dostupné z: Virová onemocnění. Wikipedia [online] [cit ]. Dostupné z: Španělská chřipka. Wikipedia [online] [cit ]. Dostupné z:

VY_32_INOVACE_18_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Název materiálu: Infekce Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:infekce, baktérie, viry, prevence infekcí, nákaza Očekávaný výstup Žák vysvětlí co je to infekce, ovládá příčiny nemocí, rozliší mezi bakteriální a virovou infekcí, chápe význam prevence šíření infekcí. Anotace Prezentace je určená k výkladu problematiky infekcí, se zaměřením na prevenci přenosu nákaz. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace je založena především na aktivním zapojení žáků. V úvodní diskusi si vysvětlí pojem infekce, uvědomí si, že se tato problematika týká všech lidí. Následně žáci uvedou, co může být původcem infekce a doplní příklady nemocí. Tento úkol slouží především k uvědomění si, kolik je možných příčin nákazy. Ve skupinové práci mohou žáci zpracovat leták s možnosti prevence jednotlivých typů infekcí. Letáky je možné vystavit a použít v rámci preventivní práce. Následný přehled bakteriálních a virových onemocnění je vhodné doplnit výkladem, nejedná se o přesný výčet infekčních nemocí, spíše o uvedení nejznámějších. Dle uvážení je možné seznam doplnit. Jednotlivé nemoci je možné zadat ke zpracování žákům např. ve dvojicích. Aktivizace žáků jsou označeny oranžovou barvou.