Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období 2014 - 2020 Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Příprava Operačního programu Doprava Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 19. května 2014 Fond soudržnosti Evropský fond.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Silnice nebo železnice
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
FONDY EU Programové období
Příprava Operačního programu Doprava Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 11. května 2015 Fond soudržnosti Evropský fond.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
seminář pro žadatele k 2. výzvě IROP „Územní plány“
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Integrované nástroje v IROP Seminář k realizaci IPRM v IOP Praha.
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Výzvy OP Doprava Dopravní konference Pardubice
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Integrovaný regionální operační program – obecný úvod, hodnocení Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
ROP JV – informace o novém programovém období
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Prioritní osa 3 - výzva č. 25 a 27
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Strategie ITI plzeňské metropolitní oblasti
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
Transkript prezentace:

Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016

OP Doprava (OPD2) Celková alokace cca 4,7 mld. EUR – největší operační program v ČR Financován z Fondu soudržnosti (FS) a z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR) Dne 11. května 2015 byl OPD2 oficiálně stvrzen podpisem komisařky pro regionální politiku Řídící orgán Ministerstvo dopravy ČR, zprostředkující subjekt SFDI Hlavními cíli zejména dokončení páteřní infrastruktury a napojení regionů na síť TEN-T, zlepšení infrastruktury po stránce kvality a funkčnosti, odstranění přetrvávajících úzkých míst v klíčové infrastruktuře a podpora udržitelné mobility s důrazem na města Paralelní podpora dopravní infrastruktury z Nástroje pro propojení Evropy (řízen přímo EK), pro ČR vyčleněno 1,1 mld. EUR – převážně železniční koridory core TEN-T

OPD 2 – prioritní osy Struktura Operačního programu Doprava reflektuje zkušenosti z minulého období a předchází rizikům horšího čerpání v některých oblastech v první řadě tím, že oproti šesti věcným prioritním osám OPD soustředí podporu do tří věcných os: PO 1: Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu (Fond soudržnosti, 51 % celkové alokace – cca 2,45 mld. EUR), zahrnující investice do železniční infrastruktury, vodních cest sítě TEN-T (po roce 2016), multimodální nákladní dopravy (terminály), drážní infrastruktury pro městskou a příměstskou dopravu, dopravního parku železniční a vodní dopravy PO 2: Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu (Fond soudržnosti, 28,3 % celkové alokace – cca 1,55 mld. EUR), zahrnující investice do výstavby a modernizace dálnic a rychlostních silnic včetně jejich vybavení ITS, systémů řízení městského silničního provozu a do rozvoje sítě napájecích stanic alternativních energií na silniční síti PO 3: Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T (Evropský fond regionálního rozvoje, 19,2 % celkové alokace – cca 0,9 mld. EUR) zaměřená na investice do výstavby a modernizace silnic mimo síť TEN-T

OPD2 – Specifické cíle Prioritní osa (PO)Specifický cíl (SC) Podíl celkového příspěvku EU pro OPD dle fondu Celková alokace v EUR EFRRFS PO1 - Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy 0 %52 %2,45 mld Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy v hlavní síti TEN-T Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku PO 2 - Silniční infrastruktura na síti TEN- T Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic, rychlostních silnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS 0 %28,3 %1,55 mld Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech PO 3 - Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo síť TEN-T 19,2 % 0 %0,9 mld.

Financování z OPD2 Platby – v rámci OPD2 je uplatněno předfinancování buď přímo ze státního rozpočtu nebo prostřednictvím zprostředkujícího subjektu Novela zákona č. 104/2000 Sb., o SFDI – možnost financovat všechny intervence do infrastruktury v OPD2 a poskytovat ex- ante platby Platby příjemcům budou probíhat formou: a) ex-post platby - zpětné proplacení příjemci již uskutečněných výdajů – mj. pro SC 1.5 (z kapitoly MD) b) ex-ante platby - poskytnutí finančních prostředků příjemci na úhradu odpovídající části na předfinancování prostředků OPD2 – mj. také pro SC 1.4 (ze SFDI)

OPD2 – aktuální stav realizace Na konci listopadu 2015 vyhlášeno prvních pět výzev pro SC 1.1, 2.1, 3.1, 4.1 Jedná se o průběžné výzvy pro všechny hlavní podporované oblasti - železniční infrastruktura, silniční infrastruktura na síti TEN-T i mimo ni a technická pomoc Celková alokace vyhlášených výzev je 84,0 mld. Kč (příspěvek EU), což představuje cca 66 % alokace celého programu Na konci dubna 2016 vyhlášeno šest výzev pro fázované projekty v SC 1.1, 2.1, jde o projekty, jejichž realizace začala před rokem 2016 a které byly zároveň schváleny jako fázované v rámci Operačního programu Doprava

SC 1.4 – infrastruktura městské drážní dopravy Zaměření podpory Výstavba a modernizace tramvajových a trolejbusových tratí, případně lanových drah zapojených do systému veřejné dopravy (v závazku veřejné služby) Výstavba a modernizace obslužné a napájecí infrastruktury Vozovny Měnírny

SC 1.4 – plánované rozdělení podpory mezi ITI/IPRÚ (dle dohody s MD) Město/aglomerační oblastAlokace z SC 1.4 (mil. Kč) Plzeň630 Brno1606,5 Olomouc715,5 Ostravská aglomerace990 Ústecko-chomutovská aglomerace432 Hradecko-pardubická aglomerace126 Zlín25,6 Jihlava20,1 České Budějovice26,5 Liberecká aglomerace827,7 Celkem5400 Dále se počítá s 5 mld. pro Prahu v případě výstavby metra D a se zvláštní výzvou na vertikální dopravu v Karlových Varech

SC 1.4 – plánované výzvy 11 výzev (výzvy 16-26) pro jednotlivá města/aglomerace Vyhlašování od července 2016 v závislosti na připravenosti projektů Průběžné výzvy – předkládání projektů do konce 2017 Projekty musí být podloženy strategickou projektovou fiší, popř. SUMF/SUMP, pokud již existuje Projekty musí být zahrnuty ve schváleném ITI/IPRÚ (s výjimkou Prahy) Další série výzev po roce 2017 – projekty povinně podloženy SUMF/SUMP

SC 1.5 – obnova vozidlového parku osobní železniční dopravy v závazku veřejné služby Programová dokumentace Pořízení a modernizace železničních kolejových vozidel (ev. č ) schválen vládou na podzim 2015 Nákup nových souprav pro linky provozované ve smlouvě o závazku veř. služby dle nařízení EP a Rady (ES) 1370/2007 Cca 17,8 mld. Kč podpory EU 7,9 mld. Kč pro nadregionální dopravu (+1,4 mld. ze SR – financování do 100%) U regionálních linek spolufinancování 15% kraji či dopravcem Příjemcem dopravce či jiný vlastník vozidel (MD, kraj)

SC 1.5 – plánované výzvy na rok 2016 Nadregionální doprava – cca 6,2 mld. Kč Linky R5 a R20 Pha-Ú.n.L-Cheb, Pha-Děčín (XI-XII) Linky R14 Pardubice –Liberec a R15 Ú.n.L.-Liberec (IX-XI) Linka R27 Olomouc–Krnov-Ostrava (IX-XI) Regionální doprava – cca 10,5 mld. Kč. Plán výzev bude zřejmě projednán vládou a dále záleží na stanovisku AKČR

Podpora veřejné dopravy z IROP IROP schválen Evropskou komisí Celková alokace z EFRR: 4,64 mld. EUR Alokace i s kofinancováním: cca 144 mld. Kč Řídicí orgán: MMR, zprostředkující subjekt CRR Kofinancování: 85 % EFRR a 15 % národní spolufinancování (podle Pravidel spolufinancování ESIF , MF)

Podpora veřejné dopravy z IROP (2) Prioritní osa 1 - Infrastruktura SC 1.2 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy (473 mil. EUR z ERDF, z toho 65% pro ITI a IPRÚ) podporuje tyto aktivity: Bezpečnost dopravy Cyklodoprava Nízkoemisní a bezemisní vozidla Telematika pro veřejnou dopravu Terminály a parkovací systémy

Podpora veřejné dopravy z IROP (3) Vyhlášené a plánované výzvy: Nízkoemisní a bezemisní vozidla (busy CNG, LNG, popř. vodík či elektro, tramvaje a trolejbusy), I-VII 2016, Kč. Telematika pro veřejnou dopravu (systémy řízení a dispečinku, infosystémy pro cestující, odbavovací a platební systémy), II-VI 2016, Kč. Výstavba a modernizace přestupních terminálů (přestupní terminály, P+R, K+R, B+R atd.), III.-IX. 2016, Kč. Výzvy pro projekty ITI (4,2 mld. Kč) a IPRÚ (1,8 mld. Kč), VI 2016-XII 2017 (zahrnuje všechny podporované aktivity)

Děkuji za pozornost Mgr. Michal Kokeš Odbor fondů EU Ministerstvo dopravy