Materiálně technické zabezpečení výuky chemie Vybavení učebních prostor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpečnost práce.
Advertisements

Soubor prezentací : CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Bezpečnost práce a základní znalosti z oblasti chemie
ÚVOD DO PRVNÍ POMOCI Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Chemie.
SKLADOVÁNÍ A POUŽÍVÁNÍ CHEMIKÁLIÍ Chemie 8. ročník
Odborné učebny na našem gymnáziu
Dokumentace k zajištění BOZP
Zásady práce v chemické laboratoři
Nebezpečné látky Bc. Karolína Růtová
Obecné zásady bezpečnosti práce v chemické laboratoři
Specielní učebna a kabinet fyziky na ZŠ
ČISTICÍ PROSTŘEDKY (VÝSTRAŽNÉ SYMBOLY) hořlavé látky
Nebezpečné vlastnosti látek
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.
Toxicita hasiv Toxicita je vlastnost chemických sloučenin, spočívající ve vyvolání otravy osob nebo zvířat, které látku požily, vdechly nebo absorbovaly.
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Základy pozorování a pokusů v biologii
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Bezpečnost práce v chemii
Vlastnosti látek Opakovací otázky
SLOUČENINY DUSÍKU Mgr. Jitka Vojáčková.
Chemie jako věda, bezpečnost práce v laboratoři,
Vybavení lékárničky Co by mělo být v každé lékárničce?
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Model hasícího přístroje
Dokumentace k zajištění BOZP
P1 Střední škola a Základní škola Tišnov. Projektový záměr vytvořit síť základních škol, které budou spolupracovat s naší střední školou zvýšit zájem.
Hydroxidy.
Domácí Školní Autolékárničky
Ch_013_Bezpečnost při práci Ch_013_Chemická laboratoř_Bezpečnost při práci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 7 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
BEZPEČNOST PRÁCE V LABORATOŘI LABORATORNÍ ŘÁD POKYNY PRO PRVNÍ POMOC © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
18. Kurz aplikované chemické legislativy KACHLE Skladování NCHLS a bezpečnostní značky pro označení prostor Ing. Radka Vokurková Consulteco s.r.o.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
PRVNÍ POMOC VY_32_INOVACE_2C_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět: Chemie 8 Tématická oblast: Chemické látky a jejich změny Obsah zaměření:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceDruhy.
Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.
Zařízení chemické laboratoře Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Vedení záznamu o zařízení oš. jednotky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PŘÍPRAVA MÝDLOVÉHO SLIZU
POŽÁRNÍ OCHRANA aneb co čím se ha sí a nehasí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LÉKÁRNIČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Laboratoř Mgr. Helena Roubalová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Bezpečnost práce v chemii
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Nebezpečné chemické látky a přípravky
Prostředí čekárny a ordinace Vyhláška č. 92/2012 Sb.
SLOUČENINY.
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Zásady bezpečnosti práce v laboratoři
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Znění k Zákon má k tomuto datu 54 novel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zásady bezpečnosti práce v laboratoři
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Drobné úrazy a první pomoc
Transkript prezentace:

Materiálně technické zabezpečení výuky chemie Vybavení učebních prostor

Odborné a výukové prostory Odborná učebna Přípravna Pracovna učitele Laboratoř Sklad chemikálií

Odborná učebna Dvoje dveře Zavedený plyn, elektřina, voda Uzamykatelný přívod plynu a elektřiny Odpady Zatemnění

Odborná učebna Vybavení: Demonstrační stůl Žákovské stoly – vhodné v jedné rovině Digestoř Váhy Počítač s dataprojektorem Zpětný projektor Skříně na pomůcky

Laboratoř Laboratorní stoly Digestoř Skříně Váhy ( předvážky, analytické, dvojramenné) Nádoby na chemický odpad Nádoba na odpadní sklo Hasicí přístroj, hasící prostředky Lékárnička

Přípravna Laboratorní stůl se zdroji energie Digestoř Sbírka chemikálií Analytické váhy Pojízdný vozík Skříně

Pracovna Pracovní stůl Přístroje (pH metr, polarimetr, optická lavice, měřiče napětí atd.) Kovové pomůcky Počítač

Vybavení lékárničky Léky (absorbční uhlí, acylpyrin, lékařský benzin, borová mast, oxid hořečnatý, manganistan draselný opthal, septonex, anagetikum) Obvazový materiál ( gáza, náplastě, elastické obinadlo, obinadlo na popáleniny, obinadlo hydrofilní sterilní, obinadlo pryžové škrtící, trojcípý šátek, vata)

Vybavení lékárničky Zdravotnické pomůcky (oční kapátko, anatomická pinzeta, roušky, zavírací špendlíky, teploměr, nůžky) Prostředky dle rizikovosti práce Ve střičkách (2% roztok kyseliny octové, 0,5 % roztok skalice modré, 8% roztok sody, 5% roztok thiosíranu sodného), 10 g MgO )

Rozdělení chemikálií 1. Podle jejich využití ve výuce Ukázkové Spotřební a zásobní chemikálie Roztoky Jedy Hořlaviny

Rozdělení chemikálií 2. Podle nebezpečnosti: 15 skupin Výbušné E Oxidující O Extrémně hořlavé F + Vysoce hořlavé F Hořlavé

Rozdělení chemikálií 2. Podle nebezpečnosti: 15 skupin Vysoce toxické T + Toxické T Zdraví škodlivé Xn Žíravé C Dráždivé Xi Nebezpečné pro životní prostředí N

Uskladnění chemikálií Podle jejich nebezpečnosti Skříně kovové nebo dřevěné Uzamčené: T a T +, C, hořlaviny V jedné skříni mohou být T a T + T +, F + nutné evidovat V rámci skupin lze chemikálií řadit: anorganické sloučeniny – podle kationtů organické látky – podle funkčních skupin Ukázkové chemikálie – podle tématických celků

Evidence T +, F + „jedová kniha“ Pořadové číslo Datum zápisu Dodavatel Výdej Zásoba Příjemce Účel použití Podpis

Hasicí prostředky chemické laboratoři Pěnový: (pěnotvorný roztok, patrona s CO 2 ) hasí dřevo, uhlí, textil, bílý nevhodný pro el. zařízení, alkalické kovy, hořčík Práškový:(prášková náplň NaHCO 3, patrona s CO 2 ) hasí všechny požáry v laboratoři Sněhový:(kapalný CO 2 ), hasí všechny požáry v laboratoři Freonový:(Bromfluoralkany- Freony B), hasí všechny požáry v laboratoři

Způsobilost pracovat s chemickými látkami žáci starší 15 let a mladší 18 let smějí nakládat s chemickými látkami a přípravky klasifikovanými jako toxické a žíravé jen v rámci přípravy na povolání pod přímým dozorem odpovědné osoby (tzn. i učitelem nechemikem) s chemickými látkami nebo přípravky klasifikovanými jako vysoce toxické mohou nakládat žáci starší 15 let jen v rámci přípravy na povolání pod přímým dohledem osoby s odbornou způsobilostí (tzn. jen aprobovaným chemikem)

Konkrétní omezení pro jednotlivé kategorie a věk žáků

Materiální prostředky Trojrozměrné dvourozměrné

Dvourozměrné prostředky Obraz Fotografie Transparent Diapozitivy Film Videopořad Počítačové animace