Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Zpracoval: Rastislav Steranka
Ing. Michal Blaško, Euroregion Praděd
Turistická oblast Jeseníky a Euroregion Praděd Konference v Ostravě,
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Projekt Místních partnerství zaměstnanosti
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
ASOCIACE ČESKÝCH CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A AGENTUR THE ASSOCIATION OF TOUR OPERATORS AND TRAVEL AGENTS OF THE CZECH REPUBLIC Balíčky jako nezbytnost rozvoje.
Celostátní síť pro venkov
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Prezentace turistické oblasti
Destinace cestovního ruchu ?!
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Aktivity v oblasti cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Stezka technických atraktivit
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Regionální konference v MSK
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
PaedDr. Pavla Břusková generální ředitelka a předsedkyně představenstva Agentura pro regionální rozvoj,a.s., Ostrava Inovační rozvoj regionů 2010 Žilina,
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
Nová Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR květen zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Vznik a vývoj TIC a jejich podpory v Moravskoslezském kraji Ing. Petra Papoušková
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Turistická oblast Poodří – Moravské Kravařsko Bc. Pavlína Ambrosch Kunín.
Upgrade Obsah 1.Celková strategie Východní Moravy (CS, claim, moodboard) 2.Hlavní marketingové nástroje: zdůvodnění 3.Nová dynamická orientace.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Zjišťování návštěvnosti
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PROJEKT "START" - speciální nabídka pro podnikatele
turistická oblast v srdci Čech
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Kategorizace organizací destinačního managementu
215. Žofínské fórum „Středočeský kraj a rozvoj cestovního ruchu“
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Regionální centrum podpory sociálního podnikání
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1

Rozdělení turistického regionu Severní Morava a Slezsko 2

Vznik destinačních managementů turistických oblastí 3 Turistická oblast Zastřešující organizaceWWW stránky pro návštěvníky Těšínské SlezskoRegionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci Beskydy-ValašskoDestinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko o.p.s. Poodří - Moravské Kravařsko Destinační management turistické oblasti Poodří-Moravské Kravařsko o.p.s. OstravskoStatutární město Ostravawww.ostravainfo.cz Opavské SlezskoStatutární město Opava (příprava založení o.p.s.) (bude spuštěno) Jeseníky-východEuroregion Pradědwww.jeseniky-rodina.cz

Příklad dobré praxe - destinační management Jeseníky-východ 4

Jeseníky-východ Rozvoj venkova a cestovního ruchu = priorita č. 1 Euroregionu Praděd Vznik profesionální destinační společnosti v rámci struktur Euroregionu Praděd (sdružení 71 obcí okresů Bruntál a Jeseník) v roce 2011 Komunitně přijatá marketingová strategie 2010 Komunitně vedený rozvoj CR na bázi partnerství veřejného a soukromého sektoru 5

Jeseníky - východ Cíl: zastavit propad návštěvnosti a nastartovat její růst o 10% ve srovnání s rokem 2010 Naplňování cíle prostřednictvím akčních plánů Akční plán I. (07/2011 – 05/2012), 2,9 mil. Kč Akční plán II. (06/2012 – 05/2013), 2,4 mil. Kč Akční plán III. (06/2013 – 07/2014), ??? Důraz na vzdělávání, kvalitu regionálního produktu CR, podporu prodeje nabídky CR a inovativnost Měření návštěvnosti a příjmů z ubytovaných hostů 6

Jeseníky - východ 7 Stav k Počet příjezdů hostů z toho rezidenti z toho nerezidenti Počet přenocování z toho rezidenti z toho nerezidenti

Jeseníky - východ 8

9 V roce 2012 se zvýšil počet příjezdů hostů ve srovnání s rokem 2010 o 8664 osob, tj. nárůst o 9,8 % V roce 2012 se zvýšil počet přenocování hostů ve srovnání s rokem 2010 o , tj. nárůst o 6,5 % V roce 2012 se zvýšily příjmy z ubytovaných hostů Tato zvýšení způsobují multiplikační efekty z hlediska návštěvnosti atraktivit, návštěvnosti IC z hlediska zaměstnanosti apod.

Jeseníky - východ 10

Jeseníky - východ 11 jasná pravidla pro veřejnou podporu soukromých subjektů v CR (směrnice č. 3/2012 Euroregionu Praděd) přináší důvěru těch, kteří chtějí spolupracovat, spolupráce následně přináší inovace a konkurenční výhody tam, kde funguje spolupráce, roste návštěvnost a doba pobytu povinná certifikace ubytovacích zařízení (1. a zatím jediní v ČR) přináší kvalitu a komplexnost služeb

Jeseníky - východ Voucher systém Jeseníky (jediný v ČR) je účinným nástrojem pro motivaci cestovních kanceláří ke spolupráci s Euroregionem Praděd a přináší nové solventní návštěvníky do Jeseníků spolupráce na vertikální úrovni s CzechTourism, Moravskoslezským krajem a ARR Ostrava přináší velké úspory při realizaci aktivit akčních plánů, Regionální fórum cestovního ruchu je nutným institucionálním předpokladem pro spolupráci (síťování) aktérů v cestovním ruchu a financování akčních plánů 12

Základní pravidla pro fungování krajského destinačního managementu Navázání a doplnění aktivit realizovaných oblastními destinačními managementy se zaměřením na zahraniční trhy Nutnost respektování existence pouze jedné základní komunikační linky s podnikatelskými subjekty cestovního ruchu - informace plynou přes destinační managementy turistických oblastí Informovanost, zapojení a spolupráce při přípravě a realizaci akčních plánů odehrávajících se na úrovni turistické oblasti 13

Základní pravidla pro fungování krajského destinačního managementu Nabídka účasti na prezentačních akcích v zahraničí pro zástupce oblastních destinačních managementů Vytváření komplexní nabídky služeb cestovního ruchu nejenom v rámci Moravskoslezského kraje, ale řešení přesahů se sousedními kraji a turistickými oblastmi (Jeseníky-západ, Valašsko) 14

Projekt krajského destinačního managementu Zaměření marketingových aktivit do zemí a míst s existencí pravidelného leteckého spojení s Ostravou - Velká Británie (Londýn), Francie (Paříž) Využití potenciálu "východních trhů" - Rusko, Ukrajina Doplnění aktivit na trzích sousedních států (Polsko, Slovensko, Německo) 15

Projekt krajského destinačního managementu Zaměření na tvorbu a podporu prodeje konkrétních produktů určených pro využití jak individuálním turistou tak cestovními kancelářemi a touroperátory (pobyty, pobytové balíčky) Marketingová kampaň zaměřená na podporu prodeje vytvořených produktů Zhodnocení výsledků projektu - na základě návštěvnosti z cílových zahraničních trhů 16

Produkty Tvorba produktů pro jednotlivé cílové zahraniční trhy - celkem 30 produktů vycházejících z TOP nabídky jednotlivých turistických oblastí – oslovení všech certifikovaných ubytovacích zařízení v Moravskoslezském kraji – oslovení relevantních poskytovatelů služeb v cestovním ruchu s nabídkou spolupráce Zacílení na vhodné cílové skupiny dle jednotlivých zemí na základě dostupných analýz a výzkumů 17

Produkty Tvorba produktů pro jednotlivé cílové zahraniční trhy - celkem 30 produktů vycházejících z TOP nabídky jednotlivých turistických oblastí – oslovení všech certifikovaných ubytovacích zařízení v Moravskoslezském kraji – oslovení relevantních poskytovatelů služeb v cestovním ruchu s nabídkou spolupráce Zacílení na vhodné cílové skupiny dle jednotlivých zemí na základě dostupných analýz a výzkumů Obsah produktů vytvářen ve spolupráci s destinačními managementy turistických oblastí Vytváření článků (příběhů) o atraktivitách a zajímavostech regionu a jejich rozesílání k dalšímu využití spolupracujícím subjektům 18

Propagace produktů přímé prezentační akce v cílových destinacích - využití zázemí a pomoci Českých center – Francie (Paříž) – Velká Británie (Londýn) – Rusko (Moskva) – Ukrajina (Doněck) Účast na veletrzích cestovního ruchu - Německo (Berlín) - Polsko (Wroclaw, Katowice) - Slovensko (Bratislava) 19

Propagace produktů Realizace famtripů/presstripů z cílových zemí Internetová reklamní kampaň ve Velké Británii a Francii (mix kontextové a bannerové reklamy) zaměřená na konkrétní nabídku produktů CR 20

Zapojení cestovních kanceláří Oslovení a nabídka spolupráce směřovaná na všechny incomingové CK v ČR a CK v zahraničí mající v nabídce Českou republiku Poskytnutí detailních informací o subjektech zapojených do produktu (kontakty, ceníkové ceny, apod.) 21

Zapojení cestovních kanceláří Uvedení přímého odkazu na CK na webu s vytvořenými produkty - využití stávajícího webu Moravskoslezského kraje - Možnost zakoupení zájezdu vytvořeného dle produktu klikem na odkaz na cestovní kancelář Produktové listy tvořeny tak, aby se daly jednoduše vložit do katalogu spolupracujících CK 22

Základní pravidlo na závěr ZÁKLADNÍ CÍL VŠECH AKTÉRŮ ZABÝVAJÍCÍCH SE CESTOVNÍM RUCHEM JE STEJNÝ -ZVÝŠENÍ POČTU NÁVŠTĚVNÍKŮ K TOMU JE NUTNÁ KOOPERACE A SPOLUPRÁCE VŠECH AKTÉRŮ V CESTOVNÍM RUCHU 23

Kontakty Ing. Richard Žabka tel: Děkuji za pozornost 24