Skupina 1 Vize přestane být snem… KONCEPCE REVITALIZACE MĚSTA AŠ
Vize je nezbytná, ale … Přilákat a změnit uvažování podnikatelů v cestovním ruchu a vtáhnout je do hry … … ale co my chceme a na co je můžeme nalákat?
Proměna vize v realitu Z dostupných informací jsme došli k závěru, že město potřebuje dopracovat ucelenou koncepci rozvoje s postupnými kroky jejího naplňování a stanovit si krátkodobé i střednědobé cíle, jejichž plnění bude důsledně sledovat. Celková strategie Ucelená koncepce rozvoje Marketingová strategie Komunikační strategie
Ucelená koncepce rozvoje Ujasnění priorit – čím se chce Aš stát v nejbližších letech a na ně se soustředit Roztříštěnost – turismus? Lehký průmysl? Dokončení strategického plánu – doporučujeme využít nezávislé odborné poradenství Reálné plány stavějící na možnostech města Bez vzdušných zámků – menší projekty mohou být reálnější. Víme, co lidé chtějí?
Marketingová strategie Vytvoření souvislého programu, který bude možnosti města propagovat – konkrétní aktivity i město celkově Posílení společné propagace v mikroregionu a příhraničí - Společenské akce - Sportovní zázemí – areál Háj, cyklostezka, lyž. trasy, moderní in-line dráha, bazén… - Vlaková trať - Infocentrum - Přírodní krásy, poloha v lázeňském regionu, výborné logistické napojení… Budování povědomí o aktivitách města: „Léto v Aši“, sport. závody.
Komunikační strategie Otevření komunikace s místními podnikateli Podnikatelským subjektům a investorům představit strategickou koncepci rozvoje např. formou tiskové konference, místních novin a TV Jednání individuálně s podnikateli a získání zpětné vazby k záměrům města, jejich nápadů a zjištění, jakým způsobem by se „do hry“ chtěli zapojit sami
Využití stávajících možností … Gymnázium doplňkové využití budovy - ozdravné pobyty, letní soustředění, sportovní kluby a školy v přírodě s propojením na další stávající služby a již fungující zařízení města (bazén, sportovní centrum) Specializace gymnázia – sportovní třídy (lukrativnost v rámci regionu – záštita významné sportovní osobnosti, např. M. Sáblíková) Realizace: úprava části prostor gymnázia na ubyt. kapacitu Dopady: udržení provozu gymnázia, příliv návštěvníků, reference, posílení povědomí.. Sportovní centrum Háj Nabídnout ve spolupráci s provozovatelem sportovní zázemí pro soustředění sportovním klubům. Využití nadstandardní in-line dráhy, Olympijské hry mládeže v Aši. Zaměření na služby Možnosti v obchodních centrech – kadeřnictví, opravy… vytěžení transitních turistů Cílená podpora živnostníků – levný dlouhodobý pronájem volných prostor obchodníkům a tím oživení města
Postřehy a doporučení Postřehy Chybějící ideový postup a silné marketingové poselství: - Co je Aš? Absolutní Špica! - Jeďte do lázní AŠ po nás! Doporučení Orientace na stávající ubytovací kapacity v soukromí, podpora místních poskytovatelů bez nutnosti rozsáhlých investic Založení plánovací a dozorčí komise – sledování plnění krátkodobých a střednědobých cílů, kvality poskytovaných služeb, např. „Ašské rybičky“ a la Pohlreich na restaurace i ubytování