Prezentace a komunikace projektů
Donátor a neziskovka Smluvní vztah = oboustranné partnerství Donátor Vám peníze nedává, ale investuje Proč donátor investuje právě do Vaší organizace? Oblast, ve které působíte, považuje za potřebnou Věří Vám a Vaší práci
Jak to donátorovi oplatím? Jakým způsobem mohu donátorovi „vrátit“ jeho investici? Dobrou, zodpovědnou a efektivní prací Včasným a řádným vyúčtováním Vhodnou prezentací donátora
Způsoby prezentace donátora Poděkování či zmínka v médiích Noviny, časopisy, televize, rozhlas, webové stránky, sociální sítě aj. Inzerujete – nezapomínejte na loga partnerů Loga na propagačních materiálech Logo – novodobý „podpis“ donátora Plakáty, letáky, pozvánky, vstupenky, publikace… Prezentace v místě realizace Cedulka s logem (často dodá sám donátor) Bannery na akci Poděkování moderátorem Propagační materiály na místě – dárkové tašky apod.
Nejčastější chyby v prezentaci Ve špatný čas a na špatném místě Budujete naučnou stezku? Logo v brožuře je fajn, ale pokud zapomenete umístit jej na naučné cedule přímo na stezce, je to celé na nic. Komunikace činnosti je veškerá žádná Zápal pro práci nestačí, je třeba i myslet koncepčně Nesprávné použití TZ či propagační materiály si nenecháme schválit Logo neodpovídá výši příspěvku donátora – selský rozum a počty jsou v tomto případě dostačující Logo chybí úplně nebo je zdeformované
Správné postupy v prezentaci Vtáhněte donátora do hry TZ necháváme schválit donátora nebo ještě lépe, požádáme ho o citaci Loga na vizuálech si nechte schválit také, je to důkaz Vaší profesionality Požádejte jej o propagační materiály Přemýšlejte, jak může donátor „prorůst“ vaším projektem Pojmenování části projektu po donátorovi Žádost o úvodní slovo či jinou participaci na projektu Ono to vždy nevyjde kvůli počtu projektů, ale to neřešte, to už je boj donátora
Nejefektivnější způsob? „šuškanda“ Řeknete to dále svým členům, veřejnosti a nezapomínejte přitom na zaměstnance
Komunikace projektů Důležitá součást projektu Vymyslete atraktivní název projektu už při psaní žádosti Myslete na část propagace a komunikace již při sestavování rozpočtu Pochlubte se výsledky své práce Konkurenční prostředí je i v neziskovém sektoru -> pokud svou práci nekomunikujete, dáváte výhodu ostatním. Skromnost zde opravdu není na místě. Akce x dlouhodobá činnost Pozitivní zprávy, lidský příběh Snažte se využít dostupná média a najít zajímavý způsobe prezentace
Dejte nám vědět, co se u vás děje Kontaktujte svého programového konzultanta Pro zdraví, Pro radost Zuzana Macháčková Pro budoucnost, Pro Evropu Nikola Vavrous
Granty Nadace OKD 2015 Grantové výzvy již v lednu 2015 Sledujte Palec nahoru nám udělá radost
Děkuji za pozornost