Trendy v e-tourismu World Media Partners Vít Pechanec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Advertisements

PODNIKEJTE S NÁMI Václav Stárek Priority 2012 Priority 2012  rovné podmínky v podnikání  Tripartita  Podvýbor pro cr  Kolegium  novela.
Sociální sítě.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
1. 3 Business priorita Scénář Řešení Produkty Rozvoj a podpora Partneři.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Trendy na internetu aneb co právě frčí Václav Fořt WEBMINT s.r.o.
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.

Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
Internet a cestovní ruch
DIDO (Online informační portál pro hendikepované) Projekt DIDO, Posilování civilní společnosti v předvstupním procesu: Grantová podpora neziskových organizací.
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Město Nové Město na Moravě Projekt Regionální informační síť iNOVOMĚSTSKO
Informační zdroje v jednotném prostředí: SEN VŠECH KNIHOVNÍKŮ Jan Pokorný, Ústav výpočetní techniky UK.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Využití ICT v cestovním ruchu ISSS, Hradec Králové, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Informační kulturní portál
Představení portálu Čeknito / přední pozice na slovenském a českém internetu více jak registrovaných uživatelů rychle rostoucí komunita.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
MARKETINGOVÝ MIX.
Povodně 2002 Internetový portál Plzeňského kraje a Geografický informační systém kraje Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Turistické produkty a rezervační systém na portálu Vychodni-Cechy.info.
© 2008 World Media Partners Turistický portál Východních Čech Cíl projektu: Nárůst počtu návštěvníků a turistů a rozvoj cestovního ruchu v Pardubickém.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Asociace hotelů a restaurací ČR Hotelové recenzní stránky fenomém, který může podpořit i poškodit váš hotel Vít Pechanec.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
JAK SPOLUPRACOVAT? DOKÁZALI TO JINÍ, TAK MY TAKÉ! Petr Janeček Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
M-Tourism na případových studiích World Media Partners Vít Pechanec.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
Trendy v e-tourismu aneb Hrajeme si s technologiemi World Media Partners Vít Pechanec.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Novinky portálu Kudy z nudy Aktivní dovolená:
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Hřbitovy- naše kamenná historie
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
turistická oblast v srdci Čech
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Transkript prezentace:

Trendy v e-tourismu World Media Partners Vít Pechanec

Globální trendy v e-turismu Trendy v e-tourismu Větší pozornost uživatelsky příjemným a personalizovaným rozhranímVětší pozornost uživatelsky příjemným a personalizovaným rozhraním Zvyšování dostupnosti a rozsahu informací (online služby)Zvyšování dostupnosti a rozsahu informací (online služby) Pravidelnější a přesnější marketingový výzkum (analýza transakcí, požadavků a chování zákazníků)Pravidelnější a přesnější marketingový výzkum (analýza transakcí, požadavků a chování zákazníků) Flexibilnější a transparentnější cenyFlexibilnější a transparentnější ceny Snižování byrokracie a papírování (elektronické letenky apod.)Snižování byrokracie a papírování (elektronické letenky apod.) Vytváření produktů na míru (supersegmentace trhu) a personalizace služebVytváření produktů na míru (supersegmentace trhu) a personalizace služeb Rozšiřování automatizace činností (např. autorizace vstupu do ubytovacích zařízení, infoboxy)Rozšiřování automatizace činností (např. autorizace vstupu do ubytovacích zařízení, infoboxy) Snižování jazykových bariér díky zavedení rozhraní s automatickým překladačemSnižování jazykových bariér díky zavedení rozhraní s automatickým překladačem Zdroj: publikace E-Tourism (MMR 2008)

Gartner Hype cycle Trendy v e-tourismu 5 fází mediálního cyklu: 1.Technologické spuštění 2.Nafouknutá očekávání 3.Deziluze 4.Vzrůst osvěty 5.Fáze produktivity

Postavení Internetu Trendy v e-tourismu Nejvýznamnější zdroje informací pro zahraniční cesty v Evropě Internet: 45 %Internet: 45 % CK/CA: 20 %CK/CA: 20 % přátelé / známí: 17 %přátelé / známí: 17 % turističtí průvodci: 8%turističtí průvodci: 8% cestovní brožury: 7 %cestovní brožury: 7 % Zdroj: European Travel Commission

Trendy Internetu 1/3 Trendy v e-tourismu Personalizace poskytovaných informací a jejich prezentace - národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele a jeho preferencí (nastavení vlastního profilu apod.)Personalizace poskytovaných informací a jejich prezentace - národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele a jeho preferencí (nastavení vlastního profilu apod.) Inteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání - folksonomie, geografická lokalizace, sémantický web, do budoucna využití umělé inteligenceInteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání - folksonomie, geografická lokalizace, sémantický web, do budoucna využití umělé inteligence Rostoucí interaktivita webu - hypermédia, interaktivní mapy, pseudovirtuální realita, virtuální procházky a průletyRostoucí interaktivita webu - hypermédia, interaktivní mapy, pseudovirtuální realita, virtuální procházky a průlety

Letecké a satelitní snímky Bludiště u Brandýsa nad Orlicí – pamatujte na to, že cesta bludištěm může být odhalena leteckým snímkem…ale také nemusí Bludiště u Brandýsa nad Orlicí – pamatujte na to, že cesta bludištěm může být odhalena leteckým snímkem…ale také nemusí Trendy v e-tourismu

Trendy v Internetu 2/3 Rozvoj grafického a multimediálního obsahu webu - foto a videogalerie, elektronické pohledniceRozvoj grafického a multimediálního obsahu webu - foto a videogalerie, elektronické pohlednice Rozšiřování okruhu uživatelů – senioři, uzpůsobování webu pro různě zdravotně handicapované osoby (přístupnost webu, Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, použitelnost webu)Rozšiřování okruhu uživatelů – senioři, uzpůsobování webu pro různě zdravotně handicapované osoby (přístupnost webu, Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, použitelnost webu) Růst aktuálnosti informací - rezervační systémy (GDS, CRS, IDS), webové kamery, poloha dopravních prostředků, stav počasí, satelitní snímkyRůst aktuálnosti informací - rezervační systémy (GDS, CRS, IDS), webové kamery, poloha dopravních prostředků, stav počasí, satelitní snímky Trendy v e-tourismu

Trendy v Internetu 3/3 Ústup od podrobného informačního obsahu prezentací destinací k prezentační rovině s mělkým informačním obsahem (fotografie, videa)Ústup od podrobného informačního obsahu prezentací destinací k prezentační rovině s mělkým informačním obsahem (fotografie, videa) Internacionalizace a globalizaceInternacionalizace a globalizace Posilování postavení internetových vyhledávačů (SEO - optimalizace pro vyhledávače)Posilování postavení internetových vyhledávačů (SEO - optimalizace pro vyhledávače) Web 2.0Web 2.0 Zdroj: publikace E-Tourism (MMR 2008) Trendy v e-tourismu

Web 2.0 Výraz Web 2.0 použil prvně Tim O´Reilly pro označení konference v roce 2004 po „splasknutí internetové bubliny“. Zjednodušeně označuje pomyslnou fázi vývoje webu, kdy je obsah tvořen především jeho uživateli v rámci vlastních komunit.  Wiki  Sdílení foto, audio a video obsahu  Folksonomie (uživatelská metadata)  Blogy  Sociální internetové sítě (MySpace, Facebook…)  Záložkovací systémy (del.icio.us, digg.com, jagg.cz)  Mashupy Trendy v e-tourismu

Žebříček 10 nejšpinavějších hotelů v USA a Velké Británii Trendy v e-tourismu

Hotelové recenzní systémy  více jak 75% uživatelů recenzních uživatelů sdělilo, že recenze měla významný vliv na nákupním rozhodování  zákazníci byli ochotni zaplatit min. 20% více za služby, které byly označeny jako výborné v recenzním hodnocení  25 mil. unikátních návštěvníků 1/3 pochází z Evropy  více jak 9 mil. registrovaných členů  více jak 20 mil. recenzí, názorů a doporučení  každou minutu jsou přidány 3 nové recenze Trendy v e-tourismu

Vítejte ve světe recenzních systémů!

Trendy v oblasti e-business Podíl služeb na online trhu v cestovním ruchu v roce 2007: Zdroj: ETC: New Media Review Podíly tržeb: 65 % koncoví uživatelé 35 % zprostředkovatelé Trendy v e-tourismu

Trendy v oblasti e-business Trendy v e-tourismu  Pokračující přesun e-business ke koncovým uživatelům  Interaktivní digitální televize (iDTV)  Mobilní zařízení a LBS - lokálně kontextové služby  Multiplatformní rozhraní pro různé distribuční systémy  Personalizace produktu

Trendy v oblasti e-business Trendy v e-tourismu  Růst podílu prodeje přes CRS a IDS  GDS - pokračování trendu v přibližování ke koncovým zákazníkům a většího využití Internetu (př. Galileo - Octopus Travel)  CK budou „více online“  Dostupnost aktuálních, relevantních, interaktivních, přehledných a obsahově bohatých informací Hlavními faktory konkurenceschopnosti subjektů CR bude schopnost využít nové distribuční kanály a personalizovat produkty CR.

Výhody CRS a IDS  snadné srovnání - cen, služeb, umístění apod.  přidané hodnoty - mapy, dopravní spojení, atraktivity v okolí, akce apod.  široké multijazyčné možnosti  širší možnosti distrubičních kanálů (web, LBS, mobily, iDTV)  interakce komunity – recenze, hodnocení  týmy operátorek (osobní přístup, 24/7)  poplatek za prezentaci či provize za uskutečněný obchod Trendy v e-tourismu

Případová studie 1/3 Mashup rezervačních systémů Rezervační systém ubytovacích služeb v rámci CZeCOT.com:  kombinuje zdroje dat – CRS, IDS i GDS  k k dispozici 1040 ubytovatelů (734 z nich online)  snadná integrace na regionálních turistických portálech a webech turistických infocenter Trendy v e-tourismu

Případová studie 2/3 Mashup rezervačních systémů Trendy v e-tourismu

Případová studie 3/3 Mashup rezervačních systémů Trendy v e-tourismu Průzkum proveden na 1123 ubytovacích zařízeních v celém turistickém regionu Jižní Morava kategorie hotel, hotel garni, motel, penzion (1.Q/2009)

Děkuji za pozornost! Vít Pechanec World Media Partners U stadionu 6, Svitavy tel Trendy v e-tourismu